Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 20 Posts

·
Needs more Tokyo!
1,169 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Vorig jaar december was ik als onderdeel van de grote ZO-Azië trip 2 weken lang in Vietnam. Ik had hier al wel een serie over Ho Chi Minh City van laten zien, maar voor de rest nog niets. Vietnam verdient zeker wel zijn eigen serie omdat het een zeer divers land is waar heel veel te zien valt. Ik vloog, komende vanuit Vientiane, Laos, op Ho Chi Minh City, en heb van daar de trein genomen het hoge noorden in. De complete treinreis duurt zeker 2 dagen, daarom heb ik hem (net als zovelen) opgesplitst in meerdere delen, te weten de trajecten Ho Chi Minh City - Hoi An, Hoi An - Hue, Hue - Hanoi. Vanuit Hanoi daarna uitstapjes geregeld om de bekende bezienswaardigheden in het noorden te kunnen zien, te weten het bergachtige Sapa (wat vanaf Hanoi een treinreis van 12 uur is naar Lao Cai) en de Halong baai.

1. Ho Chi Minh City, een complete, overweldigende maar toch ook enigzinds betoverende chaos:

2. HCMC:

3. HCMC:

4. De Mekong Delta, ten zuiden van HCMC, een gebied in Vietnam waar gigantisch veel rijst geproduceerd wordt. De brug die hier te zien is, zal hoogst waarschijnlijk niet gefinancieerd zijn door de Vietnamezen zelf, maar door een Chinees of Zuid-Koreaans bedrijf met belangen in de regio.

5. De bewoners zelf profiteren ook van het toerisme.

6. Spitsuur:

7. Coupégenoot Simon aan zijn ontbijt. De slaapcoupés van de Vietnamese treinen zijn erg goed, ik heb er in ieder geval heerlijk in geslapen.

8. Hoi An. Het regenseizoen was duidelijk nog niet over (ook al had dat wel zo moeten zijn), en de straten stonden nog onder water. Met de trein kwamen we ook al door verschillende overstroomde gebieden. De rails hebben ze na verloop van tijd kennelijk maar op verhoogde stukken grond gebouwd, want de trein ondervond geen vertraging door alle nattigheid.

9. Waterpret:

10. Slechte zaken:

11. Deze toko was zelfs helemaal onbereikbaar:

12. De Zuid-Chinese Zee:

13. Hue, drukke brug nabij het centrum:

14. Muur en poort, restanten van het keizerlijk verleden van Hue:

15. Veel van de artefacten van Hue zijn in de loop van de jaren beschadigd of vernietigd door het vele oorlog voeren. Er is dan ook eigenlijk weinig te zien. Slechts één complex staat nog in zijn totaliteit overeind, en dat terwijl de keizerlijke stad Hue eens gigantische paleizen herbergde.

16. Op een van de fortificaties, waarschijnlijk herbouwd. De stad kampt met een financieringsprobleem waardoor veel niet kan worden onderhouden; voorbij de muren van foto 14 bijvoorbeeld is er enkel heel erg veel grasveld, met hier en daar een herbouwde tempel, vrij teleurstellend dus.

17. Straten van Hanoi:

18. Merkwaardige constructies, die je eigenlijk over in de stad tegenkomt:

19. Straten van Hanoi:

20. Ook hier vieren ze gewoon kerstfeest:

21. Op 'n ouwe fiets mot je 't leren, zeggen we dan maar:

22. Ook hier een complete chaos van scooters:

23. Havens nabij de Halong Baai. Deze bestaat uit duizenden rotsformaties die als eilanden boven de Zuid-Chinese Zee uitsteken, en vormt een van de belangrijkste toeristische bestemmingen van het land:

24. Grottencomplexen binnen in de rotsformaties:

25. Rotsformaties zelf:

26. Fotoshoot van een bruiloft:

27. Overzicht vanaf een van de toppen:

28. Zonsondergang over de baai vanuit Cat Ba, een eiland vol met resorts-in-aanbouw:

29. De boten ware vrij luxe, met elke passagier zijn eigen kamertje en douche. Je werd ook constant volgepropt met lekker eten.

30. Sapa. Je zit hier hoog in de bergen, en het is meteen ook een stuk frisser. Deze bergen lopen door richting het westen en vormen hier dus eigenlijk nog onderdeel van de Himalaya's.

31. Het dorp is vrij primitief, maar er is wel elektriciteit, waarschijnlijk omdat de toeristen dit nodig hebben. De bewoners pikken een graantje mee.

32. Zodra je iets eetbaars tevoorschijn haalt staan er ineens tientallen kinderen om je heen:

33.

34. Overzicht op het dorp, met zijn vele hotels. De wat rijkere Vietnamezen gaan hier zelf ook heen.

35. Rijstterrassen:

36. De bewoners produceren echter zelf te weinig rijst om zelfstandig te kunnen zijn. Geld verdient aan toerisme wordt dan ook gebruikt om spullen te importeren.

37.

38.

39.

40. Terug in Hanoi, nog zelf-portret van de fotograaf. ;)

·
Banned
6,813 Posts
Hmmmmm, fantastische reeks! Ik heb echt genoten!:cheers:

Misschien nog wel interessanter dan je series van bekende steden als Tokyo en Hong Kong! Voor mij in ieder geval een eye opener over een land, waar ik nog niet heel veel van gezien had.

Thanks!

La revedere

Doc

·
visit the world
8,172 Posts
Ja hier gaat het reishart toch sneller van kloppen hoor!! :cool: Superserie dit, wat een prachtig land ook! Interessante steden, landschappen en Halong Bay tja een sprookje! (ook al is het misschien een beetje toeristisch!)

:cheers: :cool:

·
-
3,632 Posts
Mooie fotoserie!

·
Derp?
2,195 Posts
Wat een fantastische serie! :eek:kay:
Over een paar weken ga ik zelf die kant op (reis alleen de andere kant op, van noord naar zuid), maar deze repo geeft bijna het idee de hele reis al te hebben afgelegd! Of anders gezegd, het reisvirus begint alleen nog maar meer te kriebelen :)

·
Registered
6,069 Posts
Super serie!
Bizar zeg al die kabels, die over de straat heen hangen. Zo heb ik het nog nooit gezien. Een wirwar aan kabels.
Die scooters zijn zo immens populair in Azië. Goede business voor Suzuki, Yamaha en Honda.
Die lachende koe kom je ook echt overal tegen (Foto 7) :lol:

·
fan van de klok
403 Posts
Mooie serie! Ik ga in december 2,5 week, andersom. Na het zien van deze serie krijg ik al helemaal zin om te gaan!

1 - 20 of 20 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.