Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 133 Posts

·
Registered
628 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Heb info gevonden van een voor mij tot nu toe onbekende toren in vilvoorde. Maar veel kom ik er niet over te weten. Voor de geïnteresseerden, hij noemt "Brussels business gardens". De weinige info staat op volgende site, maar ik zou toch wat meer foto's en info willen. Het ziet er een behoorlijk hoge (19 verdiepingen al ik goed tel) en recente toren uit.
http://www.skylineprojects.com/brussel/pages-brussel/brussel-real.html

·
Registered
557 Posts
nieuwe toren van Robbrecht & Daem in Vilvoorde:

appartementen met 1, 2 of 3 slaapkamers met veel aandacht voor ruimte,glas en natuurlijke lichtinval in een vernieuwende woonvorm die gedragen wordt door een groene sokkel. Deze sokkel zorgt voor een natuurlijke scheiding tussen de parkings en wooneenheden.

Op de onderste verdieping van De Drie Leeuwen bevinden zich geen appartementen, maar wordt een volledig open afgeronde sokkelstructuur voorzien waarop de tuinen en appartementen rusten. Dit revolutionaire concept wil iedereen deel laten maken van de rust, privacy en inspirerende verzichten.

In De Drie Leeuwen wonen is een voorrecht omdat u geniet van uitzonderlijke panoramische zichten over Brussel en zijn parken. U bevindt zich op een toplocatie met een perfecte ontsluiting naar Brussel, Antwerpen en Gent via de Brusselse ring, E19 en A12. U staat op 15 minuten in centrum Brussel en op 8 minuten op de nationale luchthaven van Zaventem. De belangrijke invalswegen van Brussel zoals de Leopold III laan met de europese instellingen en de NAVO liggen vlakbij. Net als de bedrijvenparken Keiberg, Medialaan, Brussels Aiport en Brucargo waar VTM, Nuon, DHL, Johnson Controls, HP, Akzo Nobel, Kenwood, Vincotte, KPMG en 3M hun zetel hebben.

·
Brussels sprout
16,804 Posts
^^ Vrij stoere toren voor Vilvoorde vind ik...

Het positieve is vooral dat het hier gaat om appartementen, en geen kantoren zoals vroeger altijd het geval was.
Yep!
Het zijn appartementen dat Brussel broodnodig heeft.
Nogmaals, bedankt voor de foto's De Prodigy!

Wat betreft die appartementen in het centrum. Nog positief is dat andere project, rechtover het Kaaitheater (andere kant van de kleine ring) waar er een groot gebouw tot op de ruwbouw gerenoveerd wordt. Ook voor appartementen. Het is een twaalftal verdiepingen hoog denk ik, en heeft zicht op het kanaal (en het Kaaitheater dus). Misschien kan je daar ook even een fotootje van trekken volgende keer dat je in de buurt komt Prodigy? Je werkt misschien in die buurt? Anders doe ik dat wel de volgende keer hoor, maar ik weet niet juist wanneer dat zal zijn ;)

·
Funk me
818 Posts
Ha mijn geboortestad.
en dan is er nog watersite dat je vergeet (aar men van plan is een kantoortoren te bouw)
en talrijke andere middelgrote tot grote projecten

·
Registered
316 Posts
Ha mijn geboortestad.
en dan is er nog watersite dat je vergeet (aar men van plan is een kantoortoren te bouw)
en talrijke andere middelgrote tot grote projecten
Ik heb gewoon deze ochtend van Grimbergen naar Kampenhout gefietst en heb hier een daar op de weg foto's getrokken van enkele nieuwe gebouwen en de nieuwe fietsersbrug in Melsbroek.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=974710&page=7
Verder is hier tot nu toe weinig over de noordrand te vinden.

Komt nog wel! :eek:kay:

·
Registered
476 Posts
Ik wil geen communautaire rel beginnen maar hoort deze thread niet eerder thuis bij Vlaamse steden ipv Brussel? ;-)
Ik vind de gebouwen ook maar vrij inspiratieloos, zoals de meeste gebouwen die in de buurt van de luchthaven gebouwd worden...

·
Registered
1,141 Posts
^^ Kijk hier :
Stadsgewest Brussel / Aire Urbaine de Bruxelles
  • centrumgemeente / commune principale: Brussel/Bruxelles
  • agglomeratie / aglomération: de overige 18 gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest / les autres 18 communes de Bruxelles, Beersel, Dilbeek, Drogenbos, Grimbergen, Halle, Kraainem, Linkebeek, Machelen, Sint-Genesius-Rode, Sint-Pieters-Leeuw, Tervuren, Vilvoorde, Wemmel, Wezembeek-Oppem, Zaventem
  • banlieue: Asse, Gooik, Hoeilaart, Kampenhout, Kortenberg, Lennik, Meise, Overijse, Steenokkerzeel, Ternat, Zemst
  • en Wallonie: Waterloo, Braine-l’Alleud, La Hulpe, Rixensart
;)

·
Registered
316 Posts
Ik wil geen communautaire rel beginnen maar hoort deze thread niet eerder thuis bij Vlaamse steden ipv Brussel? ;-)
Ik vind de gebouwen ook maar vrij inspiratieloos, zoals de meeste gebouwen die in de buurt van de luchthaven gebouwd worden...
Ik had deze thread oorspronkelijk in "Vlaamse steden" geopend.
De thread is naar hier verplaatst door de moderator zeker?

1 - 20 of 133 Posts