Skyscraper City Forum banner
1 - 14 of 14 Posts

·
Registered
79 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Met uitroepteken, want ik/wij zijn gek op het eiland.
We komen er al jaren maar afgelopen mei voor wel een heel bijzondere reden: we zijn er namelijk getrouwd...bij de Vuurtoren :)
De wittebroodsweken hebben we er ook doorgebracht dus ik had 3 weken de tijd om foto's te maken.

Vlieland geeft ons de rust en stilte waar we zo naar verlangen en aangezien er geen zuipcampings zijn ligt de gemiddelde leeftijd van de bezoekers boven de 50.
In vakantietijd veel jonge ouders met kinderen maar er zijn haast nooit meer dan 5000 toeristen op het eiland.
Er is maar 1 strandpaviljoen aan de noordzeekant en daar heb je zelfs op hoogtijdagen de mogelijkheid om een stoel te vinden.

1 Dorp met welgeteld 1200 inwoners, 2 campings en nogal wat vakantiehuisjes/appartementen en een aantal hotels...that's it!
Wij vinden het prima zo en genieten van die leegte. De natuur is er nog rauw, op een enkel geplant bosperceeltje na.

De foto's zijn niet bewerkt, dus een beetje scheef en andere onvolkomenheden heb ik maar zo gelaten.
De foto's zijn gemaakt met mijn nieuwe Sony Alpha 58.

1. Mooi dekweer :)

2. Kom maar hier Fikkie

3.

4.

5. Zicht op de haven

6. Digitaal ingezoomd zicht op Terschelling

7. Dorp+vuurtoren

8.

9.

10.

11. Nog meer dan ik verzot op Vlieland...:banana:

12.

13. Maar meteen aan de koffie en Cranberry gebak..uh, het laatste ook voor de mussen

14. Toch zelf maar eerst, de rest is voor jou!

15. Alleen maar fietsers en wandelaars. Er mogen geen auto's op het eiland

16.

17. Wad stappen

18. Spreekt voor zich

19. De eerste zonsondergang

20.

21.

22. Onhoudbaar..

23. Het Badhuys. Het enige strandpaviljoen aan de Noordzee. Komt voor in de slecht geregiseerde serie "Dokter Deen" :eek:hno: Jammer dat die over Vlieland gaat :picard:

24.

25. Mooi, dat de zonsondergang zo lekker lang duurt

·
Registered
79 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Bedankt voor de reacties :)
De rest volgt wanneer ik tijd heb; ben vaak uithuizig i.v.m. ernstige ziekte van mijn schoonmoeder.
Zij is opgenomen in Aken en we gaan haast dagelijks op en neer.
De foto's plaatsen is dan ook voor mij een afleiding van serieuze zaken.

Er volgt ook een kleine serie over de Uniclinic Aachen. Het grootste ziekenhuis in Europa maar wel qua architectuur en "infrastructuur" een enorme miskleun ; daar zijn de artsen hier in Nederland het ook mee eens :nuts:

Goed, nog een paar van Vlieland:

26. De Vliehors. De grootste zandplaat in Europa. Je kunt er komen met de Vliehorsexpress

27.

28. Texel in zicht

29. Er is een pendeldienst van Texel naar de Vliehors

30. De man in het rode t-shirt is de gids. Hij heeft meegedaan met een kloon van boer zoekt vrouw; eilander zoekt vrouw dus. T'is um niet gelukt...

31. Panorama's

32.

33.

34. De pendeldienst. Zeehonden zwemmen vaak mee met de boot.

35. De zeehond van de gids :lol:

34. De kwal. Deze is zo op te pakken. Als ze paarsig zijn van binnen krijg je het brandneteleffect

35. Uitleg in het reddinghuisje. Vooral strandjuttersbuit.

36. Rara wat is dit

37. Reddinghuisje op palen. Er is in het verleden ook een dorp aan de westkant van het eiland geweest maar dat is verzopen.

Later meer. Ik moet toegeven dat het eigenlijk vakantiefoto's zijn; beetje sfeerproevers.

·
Weestwel?
1,713 Posts
Mooie foto's, ben oprecht jaloers. Ik hou zo van het Wad, woon er zelfs vlakbij maar door een verscheidenheid aan redenen ben ik al sinds 2001 niet meer op mijn lievelingseiland geweest (Terschelling). Wel nog een keer op Vlieland voor werk, ergens rond 2007.

Heel misschien gaat het dit jaar lukken.

·
Registered
79 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Bedankt voor jullie reacties. Voor mij een teken dat ik nog rustig effe door kan gaan :)

38. Alvast een paar tussendoor die toch wel degelijk duidelijk maken dat ik er getrouwd ben. Mooi he, dat het toch goed is gekomen met Harrewar :nuts:
Mijn vrouw zit vooraan op de foto; ze houdt er niet zo van als ik haar frontaal hier op het forum plaats.
De ambtenaar heeft humor; wat hebben we met haar gelachen :lol:

39. Helaas konden we niet in de Vuurtoren trouwen omdat de trappen naar boven teveel waren voor mijn schoonmoeder. We moesten echter wel op die plek trouwen omdat het niet zomaar op een andere plek kan.
Dat moet dan eerst door het college.

40. Uitkijk op de Wadden

41. De zilte lucht betrekt je vanzelf bij het gebied

42.

43.

44. Stevige wandeling naar boven

45.

46.

47.

48. By night

·
mentula agricolæ vulgaris
1,456 Posts
Nog lekker aan het pijpen, zie ik!

Ik ga volgende maand ook weer 'ns op een eiland kijken. Dan moet ik alleen nog Vlieland om de serie compleet te maken. En wie weet mag ik ook nog 'ns met een tentje Rottumerplaat op voor de radio.

·
Registered
79 Posts
Discussion Starter · #13 ·
Ja, ik pijp nog steeds. Geeft me rust :)
Ik ben ook op de andere eilanden geweest maar het is toch echt Vlieland waar ik me het meeste op mijn gemak voel.
Rotturmerplaat en Wolkers, kan het me nog herinneren...hoog kluizenaars gehalte.
Schiermonnikoog willen we ook nog eens bezoeken.
Vlieland, tot volgend jaar!

·
Registered
35,113 Posts
^^ Een mooie serie van dit waddeneiland waar ik nog niet eerder geweest ben. Het ziet er erg aangenaam uit daar. Anders dan Ameland of Texel bijvoorbeeld, terwijl die toch ook zo dichtbij liggen.

En uiteraard gefeliciteerd met het huwelijk. :cheers:

1 - 14 of 14 Posts