SkyscraperCity banner
1 - 16 of 16 Posts

·
Stadtaffe
2,731 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Den Haag, afgelopen zondagmiddag. enjoy :)

1. sluitertijd 1/1250

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15. BONUS: niet in Den Haag, niet urban, wel in dezelfde stijl als de twee foto's hierboven :)

·
Rick Bakker
5,321 Posts
1, 7, 13 en 14 doen het niet bij mij, maar de rest ziet er leuk uit
10, 11 en 12 zijn mijn favo's

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
Dat zijn de betere vluggertjes!

·
Stadtaffe
2,731 Posts
Discussion Starter · #9 ·
@Den Haag AvW: afgelopen zondag ben ik daar niet geweest, anders had je ze zeker voorbij zien komen hier ;) maar die eerste twee stations zijn zeker de moeite waard om nog een keer op de foto te komen!

·
arnhmember
1,490 Posts
Zo! Vooral die eerste is een vluggertje;)
Je maakt soms abstract aandoende compostities. Niet de ruimte, maar de vlakken benadruk je in je foto's. Interessant, en leuk voor de afwisseling sinds de meesten op dit forum de ruimte zoeken.

·
Your advertisement here?
6,812 Posts
Op verzoek zal ik jouw foto's dan ook proberen te beoordelen. Helaas willen de meeste foto's niet laden (Imageshack??) dus zal ik alleen de foto's die te zien zijn beoordelen.

Foto 1: Met die korte sluitertijd heb je een erg leuk effect bereikt met de fonteindruppels. Het is te zien dat je meer tijd besteed aan het uitsnijden van de foto's, hier kan ik maar weinig op aanmerken. Wel vind ik zelf dat er naast de druppels en de gevel van het stadhuis weinig te beleven is. Er is geen horizon of een bepaald lijnenspel waardoor je ogen afdwalen naar een ander punt. Je zou kunnen zeggen dat de lijnen van de ramen leiden naar de druppels rechts, maar de druppels vallen eerder op dan de lijnen, dus dat gaat niet helemaal op. Kortom, het is een foto met een leuk effect, maar niet een waar je uren naar blijft staren.

7: Onmiddelijk valt de Hoftoren op, en ook onmiddelijk valt op dat er weinig van de onderkant te zien is. Het is een erg rustige foto, weer leiden de lijnen naar het eigenlijke onderwerp: de hoftoren. Je hebt schuin tegen de zon in gefotograveerd, op zich geen problemen mee zolang de foto niet te donker word. Mazzel dat de gebouwen voornamelijk wit zijn, dan heb je hier weinig last van. Deze foto vind ik wel wat beter dan de vorige, er is hier meer te zien, en alhoewel de foto weinig aan de fantasie overlaat, is het best een verrassende.

foto 13 & 14: Allebei best interessante foto's, waarvan ik de 1e het best gelukt vind. De bovenste helft van de 2e foto is nagenoeg hetzelfde, en in mijn ogen een beetje saai. De 1e daarentegen is een stuk spannender, je wordt een kijkje gegund in de bushaven, waar een boel gebeurd. Dit is helaas wat minder te zien omdat het redelijk donker is in de hal. Al denk ik wel dat de 1e foto wat minder was geweest als je de 2e niet had geplaatst. De 2e vult de 1e op een bepaalde manier aan.

Wat ik me nog kan herinneren van de overige foto's was het ronde gebouw waarin de weerspiegeling van het stadhuis in te zien was, geniaal! Ik vond dit echt een mooie foto, en wilde dat ik er zelf zo eentje had geschoten.
Je hebt zo te zien een heel andere stijl van fotograveren (en nabewerken) dan mij, maar dat maakt jouw werk voor mij zo interessant. Je ziet dingen die ik niet zie, en andersom.

·
Stadtaffe
2,731 Posts
Discussion Starter · #13 ·
bedankt voor jullie reacties! heb er wat aan, en kan me in veel dingen ook wel vinden.

@bdb: grappig trouwens dat de foto's die het bij jou wél doen, het bij cborg juist níet deden :)

heb alles nog maar een keertje geupload naar imageshack.., doen ze het nu wel weer?

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Erg mooie foto's. Foto 1 is erg koel gedaan en foto 3 en 4 vind ik ook heel mooi, omdat je in een oogopslag de verschillende stijlen van modern Den Haag ziet.

1 - 16 of 16 Posts