SkyscraperCity Forum banner

Vragen Topic

5075 Views 26 Replies 15 Participants Last post by  The City is Ours
Regelmatig zie ik mensen vragen stellen als 'ik zie dit en dat daar, wat staat daar te gebeuren'. Maar dat is vaak in losse topics...

Ik heb dus nu een vragen topic gemaakt met alle vragen over Rotterdam.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kreeg de vraag van iemand die graag een weekend Rotterdam, hij vroeg wat is nou eigenlijk een goedkope, goede plaats om te overnachten? Who can help me/him?
1 - 20 of 27 Posts
Vrienden van mij waren goed tevreden over Hostel ROOM aan de Van Vollenhovenstraat.
Omschrijf goedkoop? Ik heb laatst iemand naar Stroom door verwezen. Was voor wat je krijgt goedkoop, 100 euro per nacht of zo. Prachtige kamers, groot bad voor twee personen in een prachtig getransformeerd gebouw. En je kan er ook nog goed eten. Maar ja, je kan het ook weer duur noemen. Maar geziene de kwaliteit vond ik het redelijk goedkoop.
Thanks voor de reacties, ken hier zeker wat mee!
Het Eden Savoy hotel aan de hoogstraat is erg betaalbaar en van goede kwaliteit.
Anders het H2otel in de Wijnhaven.
Omschrijf goedkoop? Ik heb laatst iemand naar Stroom door verwezen. Was voor wat je krijgt goedkoop, 100 euro per nacht of zo. Prachtige kamers, groot bad voor twee personen in een prachtig getransformeerd gebouw. En je kan er ook nog goed eten. Maar ja, je kan het ook weer duur noemen. Maar geziene de kwaliteit vond ik het redelijk goedkoop.
Dat noem je een goede prijs/kwaliteit verhouding, meneertje architectje. Goedkoop betekent gewoon een lage prijs. Als je goedkoop wilt moet je denk ik een hostel zoeken.
Goedkoop betekent gewoon een lage prijs.
Dat is Stroom dan toch gewoon? Ik kan uit de openingspost niet opmaken of diegene van stufi moet leven of een modaal inkomen heeft. In het eerste geval zou ik naar een hostel verwijzen, in het tweede geval naar Stroom oid zoals AJB deed.
Hostel ROOM is zeker een goede goedkope tip. Maar Stay Okay kan natuurlijk ook. Wat betreft hotels zijn meestal Maritime Hotel (zeker met een 3 of 4 persoonskamer als ze met zoveel zijn) en Eurohotel erg gunstig qua prijs. Als je op tijd boekt heb je daar voor 25 tot 35 euro PP een kamer.

De hotels die Astute noemt zijn wat duurder.
ROOM staat in de mondiale top wat betreft waardering van de gasten. Voor de lage budgetten dus zeker een hele goede optie. Ik hoor ook vaak goede verhalen over het Atlanta hotel. Mensen hier die daar ervaring mee hebben?
^^

Prima 4 sterren hotel. Maar nog nooit binnen geweest. Hebben via booking.com nog wel eens hele aardige aanbiedingen. Kamer voor 80 euro die normaal op 200 zit bijvoorbeeld.
Ja ik zag net ook een actie waarbij je E69,- betaalt voor een nachtje.
Stroom is leuk, ligt alleen wel wat verder uit het winkel en uitgaanscentrum. Je loopt niet zo maar het centrum in vanuit daar.
Stroom is leuk, ligt alleen wel wat verder uit het winkel en uitgaanscentrum. Je loopt niet zo maar het centrum in vanuit daar.
Dat is een typisch Rotterdams iets wat zich alleen laat verbeteren/veraangenamen door een veel dichter en gevarieerder plint-programma in de stad te ontwikkelen.

In andere steden liggen bepaalde zaken ook lang niet altijd even gunstig t.o.v. elkaar of van het Centrum Maar doordat die steden dichter bebouwd zijn, en de wandeling er naar toe vaak langs aangename en gevarieerde plinten verloopt, is de gevoelsmatige afstand in die steden veel kleiner.

In Rotterdam is de gevoelsmatige afstand tussen bepaalde locaties juist groter dan die soms in werkelijkheid is.
^^

Van Stroom naar het centrum is gewoon 45 minuten voor de gemiddelde toerist. Dat is ver, maakt niet uit in welke stad. Dat is niet erg, Amsterdam heeft ook hotels zo ver van de Dam. Daar heb je metro's, trams en taxi's voor. Of fietsen. De SS Rotterdam is ook ver van centrum maar de locatie vergoed veel. Die is ook best gunstig qua prijs trouwens. Voor die 76 euro zit je in NYC in het meest gare hotel voorstelbaar... :) Maar geloof me, veel toeristen vinden ook dat nog veel te duur! En dan heb ik het niet over hostelgangers maar gewone toeristen. Sommige hotels bieden zulke lage prijzen dat ze maar net kunnen draaien. De marges voor de hotels zijn behoorlijk klein in Rotterdam. Als hotels als Atlanta kamers gaan aanbieden voor 70 euro kan je daar als goedkoper hotel bijna niet meer tegen concurreren...
Welke Rotterdammer heeft een Wikipedia-account om deze lijst compleet te maken? Want het zijn toch beslist fraaie foto's, hoewel hier en daar scheef aan elkaar geplakt...
Het Eden Savoy hotel aan de hoogstraat is erg betaalbaar en van goede kwaliteit.
Anders het H2otel in de Wijnhaven.
Het is sinds kort Hampshire Hotel - Savoy Rotterdam Plattegrond
Ik zag net een reclame filmpje van Mini Rotterdam.
http://www.miniworldrotterdam.com/
Is er al iemand geweest?
1 - 20 of 27 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.