SkyscraperCity Forum banner
1 - 20 of 26 Posts

·
Illustrateur
13,193 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Aanvullingen zijn welkom!

Deze onderstaande afbeelingen komen van >>>>> WWW.VUURTORENS.NET , gemaakt door Koen van den Driesche.
Zeer uitgebreide site over vuurtorens in Nederland en Belgie, met alle weetjes en feiten! Heel interessant.

Breskens, 28m:

Westerschelde:

Hoog:

Westkapelle laag:

Westkapelle hoog, 49m:

Burgh-Haamstede, 55m:

Westhoofd Ouddorp, 54m:

Westhoofd(2)?:

Hellevoetsluis:

Maasvlakte, 68m:

Maasmond:

Hoek van Holland (gedoofd):

Scheveningen, 50m:

Noordwijk, 37m:

IJmuiden laag:

IJmuiden hoog, 54m:

Egmond aan Zee, 37m:

Julianadorp:

Den Helder, 58m:

Texel, 52m:

Vlieland, 56m (including dune):

Terschelling, 55m:

Ameland, 58m:

Schiermonnikoog, 49m:

Schiermonnikoog, tweede vuurtoren. Gedoofd:

Harlingen(gedoofd):

IJsselmeer:

de Ven:

Urk:

Stavoren:

Den Oever:

Marken:

Hoek van het IJ:

·
a hacked brain
838 Posts
[email protected]

De afbeeldingen die je gebruikt staan op vuurtorens.net
Je vraag naar aanvullingen maar op die site staan alle vuurtorens van Nederland, je kan moeilijk de hele site kopieren lijkt me.....

bovendien heet deze werkwijze "bandbreedte diefstal" en dat is niet netjes. Herplaatsen op je eigen homepage met bronverwijzing (ontbreekt ook) is nog wel acceptabel lijkt me.

hmm.. ik zie nu pas dat je bericht al oud is.. maar het principe blijft gelijk natuurlijk.

·
Illustrateur
13,193 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Ik vind de Brabantse toch nog altijd mooier. :D
Ik lieg niet, in Willemstad staat blijkbaar een slap aftreksel van een vuurtoren ;)

Misschien moet je bij het beoordelen van dat spul eerst je chauvinisme opzij zetten. Ze zijn inderdaad niet lelijk, maar allemaal mooier dan de rest lijkt me niet echt geloofwaardig.

Ik vind ze allemaal op hun manier wel iets hebben. En zo op een rijtje waardeer ik ze ook erg. :)

·
Registered
4 Posts
Willemstad

Nou voor die deze niet kennen
hier de foto van willemstad

ja inderdaat deze staat NIET aan open zee en is dus in 1989 gedoofd.
deze staat aan het hollands diep

Later

·
Registered
4 Posts
Vuurtorens

Ik zag een heleboel voor bij komen aan foto's

Maar die van de maasmond zijn lichtopstanden en geen vuurtorens.

maar ik mis ook Katwijk aan zee.

nou bij deze dan.

Later

·
NascorInArgillaWalacria
1,665 Posts
Haamstede vind ik ook de mooiste en het meest tot de verbeelding spreken. Het is een vuurtoren zoals een vuurtoren in je mooiste fantasie is, compleet met de beschildering en het duinlandschap. Hij stond natuurlijk niet voor niets op het 250 gulden biljet.

·
der Niederländer
5,193 Posts
Die van Burgh-Haamstede én Ameland zijn imo absoluut de mooiste. Zoals gezegd zijn beide typische vuurtorens zoals die in je fantasie voorkomen; rood-wit gestreept en gelegen in mooi duinlandschap. Overigens is het strand bij Burgh-Haanstede ook een absolute aanrader. Eerst al lopend door een mooi duinlandschap, waarna je op een nagenoeg verlaten strand komt... zo was het althans 2 jaar geleden in het voorjaar.

1 - 20 of 26 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.