Skyscraper City Forum banner

Waar ga je, als je alleen bent, zitten in een taxi in Nederland?

• Achterin

Votes: 9 17.3%
  • Voorin

Votes: 16 30.8%
  • Soms voorin, soms achterin

Votes: 9 17.3%
  • Reis nooit met een taxi

Votes: 18 34.6%
1 - 20 of 21 Posts

·
Member
4,560 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Waar ga je, als je alleen bent, zitten in een taxi in Nederland?

Want in tegenstelling tot het buitenland, lijkt het alsof mensen in Nederland vaak voorin gaan zitten i.p.v. achterin. Tenzij je een grote tas bij je hebt, dan zet je die naast je op de achterbank.

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Grappig topic, nooit over nagedacht. Het klopt wel wat je zegt, in het buitenland ga ik altijd achterin zitten terwijl die weinige keren dat ik in NL een taxi neem ik meestal voorin zit...

·
Bas
14,534 Posts
Achterin.

Achterin de taxi, tenzij de chauffeur mij zó vertrouwt, dat ie zegt dat ik voorin mag zitten. Ik heb zelf een auto, dus ik zit zelden in een taxi. Ik loop nog liever een stukkie. De laatste keer met een Leeuwarder taxi, was in 2004 voor 10 Euro een ritje van Centraal Station naar ergens hier in de wijk. Vond ik duur genoeg, daarna nooit meer. Maar ja, er was toen laat geen tijdig openbaar vervoer meer mogelijk ( 30 min. wachten op stadsbus!) en we kwamen terug van een verre vakantie, dan kun je meestal niets anders.

·
Moderator
53,407 Posts
slechts éénmaal in een taxi gezeten. Veel te duur, kostte € 15 voor 3 minuten rijden zeg... Was in Frankrijk trouwens, toen m'n auto in de poeiers lag, en ik naar het station moest.

·
hemelschraper
2,025 Posts
Altijd voorin.

·
Registered
1,881 Posts
Altijd achterin. Behalve als we met z´n drieen zijn, en ik betaal, dan voorin.

·
Willem II Tilburg
2,232 Posts
in taxibusjes heb ik meerdere malen gezeten. ik word er altijd goed ziek in.

in een 'gewone' taxi heb ik maar 1 keer gezeten als ik me niet vergis. toen was ik heel zat, heb ik lopen kotsen en was ik iedereen kwijtgeraakt. heb toen maar een taxi naar huis gepakt. ik zat toen overigens voorin naast de bestuurder.

·
Registered
112 Posts
Meestal is er dan drank in het spel, en is het leuk om naast de bestuurder te zitten en kansloos ouwehoeren:)

·
Registered
2,152 Posts
Eigenlijk nooit over nagedacht. Volgens mij zit ik normaal gesproken naast de chauffeur. Zelfs als we bv. met zijn 2-en instappen. Eigenlijk zoals je ook bij een normale bestuurder instapt. Ben je met zijn 3-en laat je de bestuurder ook nooit in zijn eentje voorin zitten.

In Nederland zit ik overigens bijna nooit in de taxi, maar in het buitenland des te meer. In Bangkok tijdens de laatste vakantie zeker 1 of 2x per dag omdat het 1) bijna niets kostte (5 euro voor een uur ofzo) en 2) we geen buslijnenkaart hadden. :D

·
My train goes everywhere!
2,783 Posts
In Nederland meestal voorin... in het buitenland achterin.

Ook s'avonds vaker achterin dan voorin.

1 - 20 of 21 Posts