SkyscraperCity banner
1 - 20 of 31 Posts

·
Kees
3,292 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Geen grootstedelijkheid, geen grote stad, geen hoogbouw. Even een keer wat anders dan Rotterdam! Dit is Meerkerk en ik woon er graag. Met 3600 inwoners is Meerkerk toch modern en er zijn ambiteuze plannen voor uitbreidingen in de toekomst. Welkom in Meerkerk!

De A27 die ten westen van Meerkerk loopt.

1 van de hoogste watertorens van Nederland staat in Meerkerk

Een grote vijver in Meerkerk

Singel die door Meerkerk loopt. Hier word altijd geschaats als er flink wat ijs ligt!

1 van de oude herenhuizen aan de Tolstraat. achter dit huis heb je een natuurgebied.

Deze foto is een stukje meer naar rechts genomen.

De Meerkerkse brug. Hier lag vroeger zo'n oude draaibrug, maar 12 jaar geleden ofzo is deze vervangen door de nieuwe brug.

Het dorpje Nieuwland.

De molen.

De kerk mag ook niet onbreken.

Kerktoren.

Raadhuisplein. Met op de achtergrond het gemeentehuis wat in 1992 gebouwd is. Rechts van het plein (wat niet zichtbaar is) staat een vrij nieuw 3laags complex met 4 winkels op de begane grond en appartementen boven.

Ik heb hier wat afgereden met mijn fiets! Het is weer tijd om naar de overkant van de snelweg te gaan!

·
Administrator
30,094 Posts
Keezy said:
Dit is Meerkerk en ik woon er graag. Met 3600 inwoners is Meerkerk toch modern en er zijn ambiteuze plannen voor uitbreidingen in de toekomst. Welkom in Meerkerk!
Mooie foto's Kees, maar ik voorspel je een glansrijke carrière als wethouder. Van Meerkerk weltevertaan. Het zal best een aardig dorp wezen om zo eens door heen te fietsen, maar om er nou met plezier te gaan wonen...

:)

·
Kees
3,292 Posts
Discussion Starter · #4 · (Edited)
@ Knurft

Gemeentehuis en dat complex. (helaas heb ik daar geen foto's van)

Jan said:
Het zal best een aardig dorp wezen om zo eens door heen te fietsen, maar om er nou met plezier te gaan wonen...
:)
Ieder zijn intresse, Ik om graag in een stad zoals Rotterdam en dat blijft mensen verbazen uit mijn omgeving. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik wel graag in een stad wil wonen.

Jan said:
maar ik voorspel je een glansrijke carrière als wethouder. Van Meerkerk weltevertaan.
Dan knallen we meteen een goede hoogbouwnota ertegenaan. :):

Overgens sprak ik pas met een SGPer die wethouder is. 5 bouwlagen ziet hij wel zitten. :cool: Ik had maar 3 lagen verwacht ofzo :cheers:

·
Registered
139 Posts
Een van de mooiste watertorens? Zoek de watertoren, haha

Verder kan ik zeggen dat ik niet echt warm loop voor Meerkerk, maar toch bedankt voor het delen ;)

·
Bas
14,376 Posts
Ziet er best mooi uit, Keezy.

Meerkerk is een best leuk dorp. Ik ken het van chauffeurs uit Sas van Gent, die bij het bedrijf waar ik werk altijd glucosestroop afleveren. Staan wel eens bij Meerkerk in de file. Ik ben er wel eens langs gereden, maar dit lijkt me nu echt zo`n dorp, waar je op de terugreis van een evenement eens even goed kunt eten en tanken. Trouwens, Meerkerk is wel op veel manieren te bereiken, dorp aan de snelweg en aan het kanaal. Volgens mij is er het goed wonen, ik heb niks tegen op een dorp. Want Nederland is zó klein, je bent immers met de auto zomaar overal. En dat grootstedelingen neerkijken op een dorpje, ach, laat ze maar. Beide uitersten hebben hun voor-en nadelen. Voor studenten is een grote stad altijd leuk, en als je een gezin hebt met opgroeiende kinderen, kun je beter wonen in een dorp als Meerkerk, in een beschermd milieu. Zij kunnen daar tenminste op straat spelen.....

·
Kees
3,292 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Nexxd said:
Waar ligt Meerkerk eigenlijk? Zuid-Holland? Utrecht?
Zuid Holland, Aan de uiterste oostkant van de Alblasserwaard. Tussen Vianen en Gorinchem aan de A27 :)

·
Your advertisement here?
6,812 Posts
Leuke foto's. Volgens mij hebben jullie daar best een leuke kerk staan. En hoe hoog is die watertoren eigenlijk? Het dorp Meerkerk doet me wel een beetje denken aan mijn eigen dorp, stelt net zoveel voor :D

·
Kees
3,292 Posts
Discussion Starter · #15 ·
:cool:

@ Jan, als je nog een foto nodig hebt voor de Meerkerkse database. Je mag ze wel gebruiken! :)

·
Registered
2,880 Posts
Prachtig die polders, nog eens wat anders dan die saaie heidevelden :cheers:

Voor de rest, lekker rustiek plaatsje :)

·
Rick Bakker
5,321 Posts
Meerkerk kicks ass, een tijdje geleden was ik er met de taxi en toen was hele dorp (letterlijk alle straten) versierd, zag erg leuk uit!

·
Registered
441 Posts
Niks mis met dit dorpje, maar wat een treurig gemeentehuis zeg... die truttige puntdakjes! Het lijkt wel het ontvangstgebouw van een bungalowpark in Belgisch Limburg o.i.d.

1 - 20 of 31 Posts