SkyscraperCity Forum banner

uw mening ?

• 10

Votes: 13 15.7%
  • 9.5

Votes: 18 21.7%
  • 9

Votes: 34 41.0%
  • 8.5

Votes: 6 7.2%
  • 8

Votes: 8 9.6%
  • 7.5

Votes: 1 1.2%
  • 7

Votes: 1 1.2%
  • 6.5

Votes: 0 0.0%
  • 6

• 5.5

• 5

• 4

• 3

Votes: 2 2.4%
  • 2

• 1

Walterboscomplex, Apeldoorn

10791 Views 43 Replies 42 Participants Last post by  Plaas
oplevering: (toren H) 2004

Opdrachtgever:
Rijksgebouwdienst Directie Projecten, Arnhem
Gebruiker:
Belastingdienst, Apeldoorn

meer info
artikel architectenweb

See less See more
3
1 - 20 of 44 Posts
9,5

Wat een onwaarschijnlijk mooie toren...

gruwelijk slank, mooi materiaalgebruik, ongelovelijk, subliem!

jammer datie niet hoger is, daarom nét geen 10
See less See more
zeer apart voor nederland, en zo maar ik zelf hou niet van te veel glas en ronde vormen in gebouwen. 7,5
Geweldige toren, lijkt hoger dan die is door de horizontale schermen. Ik vind alleen het middenstuk (technische ruimte) er niet bij passen. Toch een 9 ter aanmoediging van meer van dit soort gebouwen. :)
Mooi en gewaagd ontwerp. Zet Apeldoorn hoger op de architectenkaart. Een 9 dus.
belachelijk dat hier geen goede update-thread van was...

dikke 9!!
^ Gebrek aan Apeldoorners met camera.
Absoluut een 9+! net geen 9.5:)
Een dikke 10 voor het ontwerp. Alleen die hoogte hé. Daarom geen 10 maar een 9.
Vergelijk deze toren eens met Belastingdienst Utrecht. Lachen!
Waar komt die opeens vandaan? Schitterende toren! lekker slank,en ja idd die hoogte weer,toch een 9
9
veel en veel te mooi voor dat dorp
Een 9,5! Als ze nog wat hoger waren geweest een 10... maar goed ze moesten ook rekening houden met de buurt en de torens staan nou eenmaal aan relatief kort aan de zuidzijde van woningen dus kun je omwille van schaduw e.d. niet onbeperkt de lucht in.
Een dikke vette 10! Prachtig gebouw, las alleen in de niewsthread van deze toren dat hij in de toekomst niet vanaf de straat te zien is door het plintgebouw... wat vreselijk zonde!
Wat een juweel! Vind het persoonlijk wel mooi dat de technische ruimte een beetje halverwege is gesandwiched, waardoor de mooie vorm door de hoogte (al is die natuurlijk wat gering) niet te saai wordt, zoals bijvoorbeeld bij Highcliff & Summit in HK naar mijn mening het geval is. Ook goed materiaalgebruik, en mooi dat die kolommen zo doorsteken, en het mechanisme van die luifels.

Hier kan echt veel van geleerd worden. Voor mij een 9, vanwege de lengte.
See less See more
Prachtig, een 9. Ik zag hem vandaag ook in de Bouwwereld staan, ook het interieur is mooi!
Heuh, die mag er wezen. Dat ie niet ergens op één of andere Japanse heuvel staat joh.
Zeker een 9 waard
9/10

Smullen!

Laat deze maar staan als ze Apeldoorn afbreken.
Godver! Zo woon je in een kutdorp, zo staat er een geweldig mooie toren! Het zal je maar gebeuren daar in Apeldorp. Een 9.5, hij is net niet hoog genoeg.
1 - 20 of 44 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.