Grappig, ik heb toevallig vanmorgen de foto's op architectenweb bekeken. Prachtige transparante architectuur en dito vormgeving. Misschien een ideetje voor Deloitte, maar dan wel 40 hoog.
Ik heb ook nog wel wat foto's die hier nog niet geplaatst zijn:
saillant details is dat de indeling in werkelijkheid anders is geworden dan op de plattegrond zoals wordt verspreid (o.a. via architectenweb.nl) omdat het aantal vierkante meters per medewerker is teruggebracht. Over de nieuwe indeling is nog steeds geen 100% duidelijkheid, de rookruimtes gaan waarschijnlijk gebundeld worden (bijv. op alle even-genummerde verdiepingen)
Op de eerste foto is linksonder het energie-gebouw voor WBC (het Walterbosch Complex) te zien, genaamd "Salamander". De detailfoto onderaan toont hoe leuk deze is vormgegeven, hoogte ongeveer 10 meter.
Er is rekening gehouden met een lagere arbeidsproductie in de eerste drie maanden door het Sears-effect (naar buiten kijken voor het uitzicht) en gewenning/aanpassingen.
Wauw bedankt Martijn en g0nz0! Met stip de mooiste toren van Gelderland, al moet ik dat om zeker te weten met eigen ogen aanschouwd hebben. Welke bus moet ik nemen vanaf Apeldoorn CS?
Vloepkleedje, het is bus nummer 6 genaamd "Rijksgebouwen", uitstappen bij halte "De Nederlandsche Bank" (is minder ver lopen als halte "Belastingkantoor").
Houdt er rekening mee dat een wandelingetje om het complex zo'n 35 minuten in beslag neemt.
Inhuizing van toren H is tussen 2 en 27 mei 2005.
De bouw van toren E (gelijk aan toren H echter in spiegelbeeld) duurt ongeveer tot en met januari 2007. De oplevering van deze toren geschiedt gelijk met de oplevering van het plintgebouw. Dat wordt waarschijnlijk het grootste plintgebouw van Nederland, met een oppervlakte van 1,2 km bij 350 meter schat ik. Het plintgebouw zal het zicht op alle torens en de twee grote parkeergarages ontnemen. Er komen tuinenen met bomen die boven het plintgebouw uitsteken, het dak van de plint zal een gigantische watertuin worden.
Het is zeker de moeite waard om de toren te bekijken. Zelfs de omwonenden die in eerste instantie protesteerden tegen de komst van de torens zien het nu als een meerwaarde voor de buurt.
Deze foto ontbrak nog.
OW ja, ik heb nog even een poll aangemaakt in de statistieken groep!. stemmen
Eindelijk hoogbouw waar we in Apeldoorn trots op kunnen zijn! Van dit soort architectonisch kwalitatief hoogstaande hoogbouw mogen ze er wat mij betreft gerust nog een stuk of 30 bouwen. Op plaatsen waar dat "kan" mag er dan nog wel een etage of 10 bij op ook.
This is an older thread, you may not receive a response, and could
be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
SkyscraperCity Forum
A forum community dedicated to skyscrapers, towers, highrises, construction, and city planning enthusiasts. Come join the discussion about structures, styles, reviews, scale, transportation, skylines, architecture, and more!