SkyscraperCity Forum banner

Wandelen in Montafon: 1. Schruns - Wormser Hütte

3872 Views 3 Replies 4 Participants Last post by  Dr. Dubai
Begin oktober. Een paar dagen nadat mijn Finse kamergenoot verjaard was en hij van mij een wandelkaart van Zuid-Vorarlberg kreeg, zei hij: "Ik ga in Montafon wandelen." Hij had nog geen bepaalde wandeling uitgestippeld, maar in ieder geval zaten we een beetje later op de trein naar Bludenz, om daar op de Montafonerbahn over te stappen, die we volgden tot het eindpunt en hoofddorp van de streek, Schruns. De 3900 inwoners van Schruns wonen op ongeveer 690m, al zijn ook de omliggende bergen bezaaid met huizen.

Om te beginnen hebben we de kabelbaan genomen naar de Kapellalpe, de eerste foto's zijn uitzichten van daaruit (en dus door een ruit getrokken):

1.

2.

3.

4. Zonder stevige benen heb je hier sowieso een auto nodig om boodschappen te doen.

5. Berggasthaus Kropfen.

6. Goed, we zijn op 1874m aangekomen aan de Kapellalpe. Eerst wat van de omgeving genieten.

7.

8.

9. Het dal waarin de streek Montafon ligt. De bergketen dat achter mij verder loopt naar Tirol is de Verwallgruppe.

10.

11. Kapellalpe. Het was wat te koud en winderig om op het terras te zitten.

12. Tweelingdorpen Schruns en Tschagguns, de grens is moeilijk te onderscheiden. Een goeie 1200m lager dan waar ik nu sta, te ver om met mijn schamel toestelletje scherp vast te leggen.
Op de achtergrond de Speichersee Latschau (983m), met ervoor het dorp Latschau. Het water daarin komt van de bijna 1000m hoger gelegen Lünersee nabij de grens met Zwitserland in Rätikon, waar de bergen al willend-maar-niet-kunnend de 3000m net niet halen.

13. En we klimmen maar verder. Ik moest mij inhouden, anders kon Lassi niet volgen. Maar ik had dan wel meer tijd om foto's te trekken ^
Terugblik op de Kapellalpe met aan de overkant van het Silbertal een bergmassief tussen 1800 en 2000m.

14. Tjah, zo'n hoge bergen hebben ze ook in Midden-Finland niet.

15. Met deze wolken is het niet de moment om offroad te gaan.

16. Van lawines zullen we echter nog geen last hebben.

17. Een rechte foto, maar als ik ze scheef zou getrokken hebben zou het ook niet opvallen.

18. Ondertussen over de 2000m geraakt.

19. En wel op 2280m.

20.

21. Schwarzsee en rechts de voet van de Hochjoch (2520m).

22. Maar de rechtse, de Mittagsjoch, haalt toch ook 2362m.

23. 2 liftjes op de Sennigrat.

24.

25.

26. Daar is ons eerste doel! De Wormser Hütte (2305m). De berg rechts achter houden we voor na het middageten.

27. Maar eerst nog wat genieten van het uitzicht vlakbij de hut.

28. Uw gastheer (met verwaaid haar).
See less See more
28
1 - 4 of 4 Posts
Heerlijk die bergen, wat zou ik daar ook graag willen rondwandelen/klimmen. Aardige hoogtes daar ook zeg. Je bent er wel flink op uitgetrokken he, echt leuk om alles in de omgeving gezien te hebben.

Mooie, bijzondere foto's weer :eek:kay:
Lijkt me erg vet om zo'n wandeling te maken. Wat een prachtige omgeving is dat daar toch! :eek:

Mooie foto's, bedankt voor het delen. :)
Waaghals!;)

Mooie foto's hoor!
1 - 4 of 4 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.