SkyscraperCity banner
1 - 15 of 15 Posts

·
Moderator
16,916 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Hoi,

Uit verveling nog maar een serie. December 2009 rond kerst in DC geweest. Enkele foto's langsgekomen in mijn USA fotodagboek, maar lang niet alles.

1. Hotel waar ik verbleef. DC-Baltimore Int'l. lag eigenlijk plat vanwege de sneeuw maar gelukkig konden wij wel landen :)

2. Union Station

3.

4.

5. Uitzicht op State Capitol

6.

7.

8. J.F. Kennedy Center

9.

10.

11. J.F. Kennedy

12.

13. :banana:

14.

15. Uitzicht vanaf het dak J.F. Kennedy center

16. Andere kant op

17. Volgende dag richting the White house

18. Daar issie dan

19. De beroemde demonstrant die daar al ruim 25 jaar woont

20.

21. Washington Monument

22. Holocaust Museum

23. Zo'n beetje de enigste plek in het Holocaust Museum waar je mag fotograferen

24. Central Post office

25. De toren

26. Uitzicht vanaf de post office

27.

28.

29. Volgende bestemming: State Capitol

30. Central post office

31. State Capitol

32.

33. Don't cross the line

34.

35. Weer eens Washington Monument

36. State Capitol

37. WWII Memorial

38. Met Washington Monument op de achtergrond

39.

40. :happy:

41. Bij het Korea war veterans memorial

42. Lincoln Memorial

43.

44. Vietnam memorial

45. Jefferson national memorial

46.

47. Jefferson, de man achter the constitution of the United States

Bedankt voor het kijken :)

·
Registered
5,750 Posts
Bedankt voor het plaatsen. Zitten mooie foto´s tussen. :) Ik dacht alleen dat in Washington niets hoger mocht zijn dan het State Capitol. Die toren van de Post Office lijkt me hoger.

·
Moderator
16,916 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Die van the post office is niet hoger hoor :) Bedankt voor de reacties

·
Bas
14,389 Posts
Ook hier een mooie serie, met de highlights van de hoofdstad van de USA. Zoals de toerist het wil zien. Gelukkig was ik daar in de zomer en dan is het veel aangenamer dan toen jij er was, denk ik. Ik vond het White House in werkelijkheid maar een klein optrekje, dat viel mij even tegen, zeg. Verder alles wel indrukwekkend, en een paar van die grotere gebouwen laat je ook zien. Verder komt de tragiek van de US-History in de hoofdstad ook prima tot uiting, laten ze maar al te graag zien.

Er is volgens mij geen gebouw hoger dan het Washington Monument, ding is toch 170 meter hoog of zo? Ik heb in ieder geval ook in de buitenwijken, nergens de typische Amerikaanse hoogbouw gezien. Het houdt in Washington DC meestal wel op bij een 12 tot 15 verdiepingen. De stad lijkt veel op Berlin.

·
Moderator
16,916 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Klopt. Maar als je ook maar even DC uit bent dan zit je in Baltimore. Baltimore heeft wel hogere gebouwen.

Over the white house: Het deel dat wij als toerist te zien krijgen ziet er idd klein uit, maar reken maar dat er nog een enorm gebouw achter schuilt.

·
Moderator
16,916 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Washington DC is ook niet zo zeer een stad met sfeer. Het is een stad waar veel mensen werken. Deze foto's zijn zondag en doordeweeks genomen. Je hebt ook niet echt woongebouwen in het centrum dus nee, het leeft niet zoals NY of welke andere grote stad dan ook. Rotterdam leeft zelfs nog meer, maar dat komt om dat Rotterdam ook woonflats etc in het centrum heeft staan.

·
Gouda's Glorie
7,880 Posts
Het houdt in Washington DC meestal wel op bij een 12 tot 15 verdiepingen. De stad lijkt veel op Berlin.
Doet me inderdaad ook veel aan Berlijn denken. Pompeuze neoclassicistische monumenten, en bouwblokken van ongeveer 7-10 verdiepingen waar art deco en modernisme hand in hand gaan.

Leuke serie!

·
Moderator
16,916 Posts
Discussion Starter · #11 ·
Vanuit de lucht zie je dat het Witte Huis verbindingen heeft naar de bijgebouwen, waarom zie je daar op de foto amper iets van?
Allemaal afgesloten, en geloof me, je wil niet proberen om even over het muurtje te kijken of wat dan ook want er lopen daar zwaargewapende agenten rond.

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Oh ik dacht al, het Witte Huis mag je zomaar fotograferen maar aan de Amerikaanse ambassade in Ljubljana krijg je een bewaker die je nakijkt zolang je de straat uitloopt. Het gebouw op de foto is dan niet meer dan een inkomstpoort, niet?

·
Moderator
16,916 Posts
Discussion Starter · #14 ·
Oh ik dacht al, het Witte Huis mag je zomaar fotograferen maar aan de Amerikaanse ambassade in Ljubljana krijg je een bewaker die je nakijkt zolang je de straat uitloopt. Het gebouw dat je op de foto is dan niet meer dan een inkomstpoort, niet?
Dat is gewoon de voorkant van het witte huis :) Ik heb de foto door het hek genomen. Er staat vanaf de plek waar de foto is genomen een groot stalen hek.

·
Moderator
16,916 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Foto's weer gefixt. Ze zijn nu zelfs een stukje groter :banana:

Bedankt voor het plaatsen. Zitten mooie foto´s tussen. :) Ik dacht alleen dat in Washington niets hoger mocht zijn dan het State Capitol. Die toren van de Post Office lijkt me hoger.
Sorry, had je post niet goed gelezen. Niks mag hoger zijn dan het Washington Monument.

1 - 15 of 15 Posts