SkyscraperCity banner

1 - 10 of 10 Posts

·
Registered
271 Posts
Discussion Starter #1
Na New York zijn we doorgegaan naar Washington. vanaf penn station vertrokken we om 8 uur en we kwamen volgens mij om half 12 aan.
de treinen zijn het tegenovergstelde van de metro's : ze schudden niet, je kan elkaar verstaan, ze zijn schoon en ze zitten lekker:)
het was die dag 33 graden in Washington, niet ideaal om 16 km te lopen maar beter dit dan regen natuurlijk!

1. Pacman op het treinstation. de taart zag er heel lekker uit maar het smaakte naar klei:eek:hno:

2. veel bos en moerassigheid tussen NY en washington

3. het treinstation, ziet er erg mooi uithe?

4. we liepen maar richting dit gebouw toe:

5. de obelisk was al te zien! daar zouden we heemaal naar toe gaan lopen ...

6. toch wel een van de mooiste gebouwen die ik in mn leven gezien heb!

7. deze is natuurljk ook mooi:

8.

9. wauww

10.

11. nog een keertje maar

12. the mall. zoheet het parkachtige centum van washington waar alle monumenten aanstaan. het was erg stoffig en het gras vond ik niet mooi, maar dat is ook wel moeilijk om groen te houden in die hitte die zomers in washington is.

13. weg

14. nog een museum!:D

15. leuk gedaan:

16. hele mooie boom van ijzer(?) heel veel mensen maakte hier fotos van en keken er naar, ikzelf vind het ook echt een superboompje!

we hebben veel fotos gemaakt van alle gebouwen langs de mall, maar eigelijk heb ik geen flauw idee hoe ze allemaal heten enzo, sorry dat ik dat dus ook niet boven de foto's heb gezet.
we hadden maar 1 middagje in washington (wat opzich wel genog is als je doorloopt en niet overal naar binnen gaat)
we zijn dus nergens naar binnen gweest maar we zjin wel overal langs gelopen .

dit waren de fotos van vandaag,
over een paar dagen gooi ik wel nog een lading foto's van Washington op het forum!

·
Bas
13,658 Posts
Ik ben ook eens een weekend in Washington, DC, geweest en vond het een mooie, rustige en vooral ingetogen stad. Veel plekken op bovenstaande foto`s herken ik dan ook direkt weer. Hartelijk dank dus voor deze prachtige serie, van een hoofdstad zonder wolkenkrabbers in een land vol met wolkenkrabbers. Heel merkwaardig dus.

Gelukkig is de stad vergeven van de geschiedenis, rondleidingen zijn daarop gebaseerd. Wat ik ook leuk vond van Washington, DC, waren de gratis musea en Zoo. Ongekend raar in een land waar iedere cent wordt gewikt en gewogen. Die 2e foto is inderdaad veelzeggend: Tussen NYC en Wash heb ik ook voornamelijk bos gezien. Dat land is groen, zeg!

·
Registered
3,834 Posts
Interessante serie! Echt gaaf die mooie gebouwen.

Ben benieuwd naar het centrum van de stad, want je ziet meestal deze bekende gebouwen.

·
Registered
271 Posts
Discussion Starter #5
17. tel het aantal musea !

18. geel gras

19. toerist

20. vind ik wel n mooie foto (wie gaat er nou jogge met 33 graden?)

21.

22

23. een of andere vage bijeenkomst waarbij men massaal zat te huilen (doordat we niet genoeg gebeden hebben, zit het land nu in een crisis)

24. praise the lamb?

25. memorial

26. een helicopter , voor het witte huis. in een straal van een aar honderd meter was het rond het witte huis ook afgezet waardoor je niet duidelijk kon zien wat er in de tuin gebeurde, er stonden wel veel mensen in de tuin. er zal dus wel een grote kans zijn dat ik Obama van een paar honderd meter afstand gezien heb haha

27. nog een keer!

28. gewoon een weg. het was rustig

29. ziet er frans uit toch?

30. laatste foto van washington, mn camera was op (FRUSTEREND)
er was ook nog een 'oud' centrum(paar straten verderop van deze foto), wat er best wel gezellig uit zag, het was alleen veels te warm dus we hadden geen zin meer om verder te lopen .

·
Moderator
16,781 Posts
'dat gebouw'. State capitol!! Ik was hier ook afgelopen december. Heb ook verschillende musea bezocht. Alle monumenten. Ook het holocaust museum was zeker de moeite waard. Ben je ook nog naar het dak van het postkantoor geweest in het midden van de stad? Ook het dak van het JFK center heeft een prachtig uitzicht.

·
AstroNout
4,905 Posts
Het Capitool heb ik ook ooit eens mogen bewonderen, een aantal jaar geleden. Het betrof echter de replica ervan in Havanna. Leuk om eens iets van Washington te zien, buiten de overheidsgebouwen om heb ik eigenlijk geen idee van hoe de stad er uit ziet :)

·
Registered
271 Posts
Discussion Starter #9
Georgetown ziet er erg mooi uit alsik het nu zo opzoek, jammer dat ik daar niet geweest ben.. had er niet genoeg tijd voor.

·
Super Moderator
9,298 Posts
Het is het 'hippe' studentengedeelte van de stad. Georgetown University is trouwens ook één van de grote Amerikaanse universiteiten. Allerlei leuke trendy caffeetjes en restaurantjes met allerlei verschillende cuisines. Het is echt een bruisend gedeelte van de stad en het heeft ondertussen een heel dorpse uitstraling. Bovendien wordt het door een interessante kloof afgesneden van de rest van Washington DC.

1 - 10 of 10 Posts