SkyscraperCity banner
1 - 20 of 21 Posts

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Een selectie van een weekendje in Barcelona, de leukste stad van Europa.
(Buiten Rotterdam, dan hè! ;))

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

Voor meer sfeerfoto's uit deze serie: http://www.pbase.com/carfentanyl/barcelona_2005

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Schitterende foto's! Antonio Gaudi blijft gewoon een zalige kerel, net als Hundertwasser in Wenen. Alleen jammer dat je niet wat meer foto's van Parc Güell hebt.

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Discussion Starter · #5 ·
@ Henk

Yup, op 't kaartje onderaan zie je hoe die loopt (onderaan in het midden):

@ Wieland

Heb ik wel, maar niet gepost. Jammergenoeg had ik maar 282 MB aan geheugen bij me. Moet echt een nieuwe flashcard kopen, want ik had wel 3 keer zo veel foto's willen nemen. Moest erg selectief schieten! Maar goed, volgende keer! :)

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
Krijg er heimwee van... heb een tijdje aan carrer hospital gewoond (te zien centraal op het kaartje)

·
kejje nagaan!
5,050 Posts
Mooie serie, carfentanyl! Heerlijke stad, Barcelona. Ben er ooit tien dagen lang geweest en krijg ook een omgekeerde 'heimwee' bij het zien van die foto's.

Die van de markt (Mercat de la Boqueria aan de Ramblas neem ik aan? Al heeft die stad er meerdere) vind ik super...al die verschillende geuren en kleuren door elkaar op een overdekte markt in een prachtige 19e eeuwse hal...gewoon schitterend!

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Discussion Starter · #9 ·
@ Supercees

Als ik er zou wonen wil ik ook in la Raval wonen. Toch wel de leukste wijk vond ik.

@ Mojito

Dank je!

Klopt, is Mercat de la Boqueria. Zo'n markthal is erg kicken, ja. Heb deze er ook gemaakt, moest er wel om lachen:

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
@ Carfentanyl...

Vond ik ook de leukste wijk... veel kleine winkeltjes/cafeetjes/pleintjes... en niet duur...

Daarnaast nog op loopafstand van het strand.... ik was helemaal gelukkig!

@ Erwin... nee gewoon krakers die daar wonen (de kraakbeweging in Barcelona is aardig groot!)

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Nummer 26 is gaaf :D met een beetje photoshop ziet ie er zo uit, dacht dat ie foto wel wat moois verdiende :) Ik heb het in Duotone gemaakt, niveau's aangepast, bijgesneden, 0,5 graad gedraaid en zie hier het resultaat:

En nummer 20 als extraatje, sorry had even niks te doen hier :D

De rechten blijven uiteraard bij jou :)

·
Nooo, ya no
1,244 Posts
nice pics ;)

a curiosity, the same street 100 years ago...

@erwin: They are not sympathizers pro eta, please,are antisystem okupas, against G7, NATO ...

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Discussion Starter · #16 ·
@ Lichtstad

Wat flik je me nou man??? Hebbie nooit gehoord van copyright, nooit het werk van de meester verneuken en shit? ;)

Zo'n blauwe duotoon versterkt de sfeer van zo'n lange tunnel wel. Ik vond 'm ook erg steriel voor een tunnel in de metro. In Rotterdam had er allang een junk in lopen shotten en scheiten! Geen junk gezien daaro in Barcelona, vond ik erg bedreigend! :D

·
Registered
180 Posts
Wieland. said:
Schitterende foto's! Antonio Gaudi blijft gewoon een zalige kerel, net als Hundertwasser in Wenen. Alleen jammer dat je niet wat meer foto's van Parc Güell hebt.
Nou zijn ontwerp van die kerk had ook prima gepast in de efteling bij het land van Laaf

·
Frans Woerden
28,572 Posts
Barcelona zal best een leuke stad zijn maar mooi is anders, ik ben er twee keer geweest omdat me vriendin zo graag wilde maar op een paar mooie gebouwen na vind ik het helemaal niks. Ga eens naar Budapest dat is een mooie stad(ik heb daar een week rondjes gefietst en ik leef nog)of veel dichterbij namelijk Amsterdam.

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Discussion Starter · #20 ·
^ Het centrum vind ik wel mooi. Ik houd van die straten met alleen maar aansluitende blokken van 4-8 hoog, zoals in Eixample. Dat missen we hier een beetje in Nederland. Rotterdam en Amsterdam hebben 't een beetje, maar dat zijn toch meestal blokken van 3-4 hoog.

Wat Barcelona een beetje mist zijn een hoop echt onderscheidende gebouwen, echte iconen zoals in bijv. Parijs het Louvre, Invalides, Sacre Couer, Montparnasse en uiteraard de Eiffeltoren. Ik merkte bijvoorbeeld ook dat er maar weinig echte grote kerken en/of katedralen waren, zoals bijv. Amsterdam er genoeg heeft.

Maar toch, ge-wel-di-ge stad.

1 - 20 of 21 Posts