SkyscraperCity banner

1 - 16 of 16 Posts

·
Registered
2,801 Posts
Discussion Starter #1
De voorlaatste foto-serie van New York was, als ik het goed heb, van jb_nl en begon zo:

Allereerst mijn excuses voor alwéér een fotoserie van een stad waar je op dit forum mee doodgegooid wordt. Bovendien was ik er maar krap vier dagen met aftrek van reisdagen en heb ik mij dus beperkt tot de welbekende (ook letterlijke) hoogtepunten van deze stad en zal ik jullie jammer genoeg weinig originele plekjes kunnen laten zien. Desondanks hoop ik dat er bij deze serie toch wat prettige foto's zitten voor jullie om te zien.
Dat is precies zoals ik wilde beginnen! En om het nog erger te maken: die van mij is ook nog van 2 jaar geleden! Ik wil niet zeggen dat het WTC er toen nog stond maar de nieuwe versie was in ieder geval nog lang niet af. Maar al die tijd lag deze serie op mijn plank en nu ben ik er in ieder geval vanaf.. ;)
Tegelijk, veel reageerders gaven aan dat op dit forum een serie over NY altijd prima is dus bij deze: NOG een.

Het was mijn tweede keer maar voor een deel van ons clubje de eerste. En we waren er maar een paar dagen dus ook wij beperkten ons tot de hoogtepunten. Helaas, maar ik heb braaf gevolgd. Het is dus een serie foto-inkoppers geworden.

Ons hotel stond letterlijk 1 blok naast dat van van het Empire State. We zijn begonnen met een rondje rond het blok:

1.

2.

Daar staat ie! Kan me niet herinneren dat er de vorige keer toen we hier (toch wel even geleden) waren terrassen waren en zelfs fietspaden:

3.

Straatoptreden.

4.

Veel straatbeelden in deze serie. Vlakbij Macy's dit keer:

5.

Eindelijk kwam er een zonnetje bij:

6.

Op weg naar Times Square dan. Reclame-gekte neemt al toe:

7.

Vlakbij Times Square. Weer zo'n 'sfeervol' terras. In dat opzicht moeten ze nog wel wat leren. :)

8.

9.

Op Times Square:

10.

Staat die cowboy ook weer.

11.

Vanaf de tribune:

12.

En richting de tribune:

13.

Straatbeeld:

14.

Ingang Chrysler Building:

15.

Chrysler Building

16.

Hal Empite State.

17.

Er bovenop, mijn derde keer! :) We waren heel vroeg om de rijen voor te zijn. Nadeel: het was nog niet echt helder. Het uitzicht richting Central Park:

18.

Tegen de nog lage zon in, uitzicht zeg maar richting Brooklyn:

19.

Richting Chrysler:

20.

Richting downtown:

21.

Richting Jersey:

22.

Beetje ingezoomd, tegen de zon in:

23.

We kwamer er toch langs dus vooruit maar dan, het Vrijheidsbeeld:

24.

Het WTC was nog niet op hoogte.

25.

Uitzicht op kop van Manhattan:

26.

De oude binnenstad:

27.

Rond Battery Park:

28.

29.

Occupy wallstreet was nog alive and kicking.

20.

Het kerkje waarin de eerste slachtoffers werden opgevangen van 9-11. Ieder plekje in de kerk was ooit behangen met persoonlijke spullen, foto's, knuffels, enz van slachtoffers, als herdenking. Indrukwekkend.

21.

Het toeristische Pier 17:

22.

In Chinatown:

23.

Twee keer Little Italie:

24.

25.

Dan ook twee keer Soho. Prachtige buurt:

26

27.

Washington Square, met inmiddels heerlijk weer. We hebben in de zon gelegen in t-shirt. Een paar dagen later was er een zware sneeuwstorm, we waren toen al thuis.

28.

Natuurlijk het Flatiron Building. Met fietspad:

29.

En door met de inkoppers, de ijsbaan bij het Rockefeller Center:

30.

Uitzicht vanaf de hoogste toren van het Rockefeller Center:

31.

Naar Central Park dan:

32.

Honden, in de knoop?

33.

Groene vijver:

34.

Uitzicht:

35.

Weer een paar straatbeelden

36.

37.

38.

39.

Blik omhoog:

40.

Nog een avond-rondje Times Square:

41.

42.

43.

44.

En om een regenbui van een paar uur te ontlopen: het decor van vele films: het American Museum of Natural History:

45.

46.

47.

48.

49.

Zo! Geplaatst. Het is me gelukt. :)
Dank voor de aandacht.

·
Registered
4,968 Posts
Prachtige serie. New York verveelt i.d.d.nooit.:) Alle hoogbouw in Nederland bij elkaar geveegd is niet meer dan een muizenkeutel in vergelijk met deze metropool.

·
--------------
2,609 Posts
Fijne serie! Topper is 33, wat lijkt me dat een heerlijke bijbaan om met een roedel honden door New York te lopen.

·
Registered
1,170 Posts
Eens met Patrick, New York verveelt nooit. Ik was er in 2005 voor het laatst, maar heb laatst het boek 'De magie van New York' gekregen en weer veel nieuwe tips verzameld voor een volgend bezoek. Dus wie weet zit er dit of volgend jaar toch weer een bezoekje aan de grote appel in.

Favo's (nummering klopt niet helemaal hierboven): 4, 23, 36, 47, 49.

·
Registered
33,588 Posts
Echt één van de weinige steden waar je echt nooit genoeg van kunt krijgen. :) Bedankt voor het plaatsen van de foto's. :eek:kay:

·
Registered
2,801 Posts
Discussion Starter #11
Bedankt voor de positieve reacties ! Ja, ook hier is de strekking dat foto's van NY eigenlijk altijd wel prima zijn. En op een forum als dit natuurlijk ook wel logisch :)

En inderdaad is er bij de nummering van de foto's iets misgegaan. Maar ik denk dat wel duidelijk is welke foto van de dubbelen wordt bedoeld als er naar verwezen wordt.

·
Registered
1,544 Posts
Ja ik weet niet of t al gezegd is maar foto's van NY vervelen nooit.
Mooie serie weer Dick (heb ik ook nog nooit gezegd geloof ik ;) )

·
Registered
2,801 Posts
Discussion Starter #15
Ik ben net terug en de foto's aan het sorteren, de volgende serie komt er dus alweer aan;)
Nou kom maar op dan! :D

Als het een beetje mee zit ga ik ergens volgend jaar weer. Misschien zelfs een paar weken!
Ik zal kijken of het er van komt dan ook weer een paar foto's te schieten. Muhuh..

1 - 16 of 16 Posts