SkyscraperCity banner

Welke buurten vallen voor jou onder het centrum van Rotterdam

1 - 13 of 13 Posts

·
Administrator
30,101 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Welke buurten vallen voor jou onder het centrum van Rotterdam
Welke van deze buurten zijn voor jouw gevoel onderdeel van het centrum van Rotterdam, even er vanuit gaande dat iedereen het er wel over eens is dat Centraal Station en de City dat wel zijn. Uiteraard zijn meerdere opties mogelijk.

·
Kees
3,292 Posts
Cool, Waterstad & Dijkzigt/Museumpark
Wilhelminapier als runner up :) er moet nog een hoop gebeuren om dat een mooie centrumlocatie te laten worden, maar ik heb er alle vertrouwen in :cheers:

·
Registered
4,206 Posts
Gwon, alles van de MV tot de NN en alles daaromheen. Gwon waar alle hoogbouw is een lijntje trekken klaar. Maar dat hoogbouw in alexander telt dan niet mee.

·
Bas
14,391 Posts
Betaald Parkeren= Het Centrum.

Tot het centrum van Rotterdam behoren die gebieden waar betaald moet worden geparkeerd. Zuidplein, Alexandrium, Slinge en andere uitzonderingen tellen dan niet mee. Maar ik kan altijd de auto nog gratis kwijt in delen van het Oude Westen, Lloydkwartier (is veiliger) en op het Noordereiland. Toch horen deze stadsdelen wel degelijk tot het centrum. Rotterdammers weten eigenlijk zelf niet waar het stadscentrum echt is en wat de omvang ervan is.
Mijn tante woonde vroeger in de Hoevestraat, 200 m ten noorden van CS. Zij vond ook dat ze in het centrum woonde. Dus het begrip `centrum`blijft voor mij in Rotterdam een vaag begrip. Trek je de lijnen Euromast-Groothandelsgebouw-Centraal Station- Hofplein - Goudse Singel-Mariniersweg , dan heb je wel aardig het noordelijke stadscentrum van Rotterdam weergegeven. Noordereiland, omgeving Stieltjesplein richting Kop van Zuid horen dan maar tot het zuidelijke stadscentrum. Dan heb je wel een behoorlijke grote binnenstad. IK zal zaterdag es ff kijken..... hoe dat zit....

·
Banned
7,712 Posts
hoe het allemaal heet, kWeenie
westgrens: westersingel, noordgrens: spoor; oostgrens: plas; zuidgrens: IN ONTWIKKELING ;)
Alex is natuurlijk geen centrum: dat is niet voor niets als satelliet benoemd destijds. Dan zou ik eerder oud Schiedam tot het centrum rekenen.

·
Registered
1,159 Posts
Voor mij is het centrum dat gebied dat voor de gehele stad en omgeving voorzieningen geconcentreerd heeft waar al die miljoenen mensen in en rond Rotterdam het van moeten hebben. Dat gebied kun je als volgt uittekenen:

·
Kejje't hoore dan!?
205 Posts
Misschien is het leuk als iemand een kaartje zou posten met alle genoemde buurtnamen erop? Ik ben redelijk bekend in Rotterdam, maar kan ook niet blindelings alle namen plaatsen helaas.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
hier staan de meeste buurten, komt die site toch nog een keer van pas, ik wilde er ooit lekker veel info per buurt op zetten maar 't is er nooit van gekomen, alleen op de Kop van Zuid kan je klikken en krijg je wat extra info

http://www.nexxd.com/rdam.html

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Simpel, volg de ANWB borden met "Centrum", todat er geen centrum meer staat aangegeven, dan ben je er :)

1 - 13 of 13 Posts