Alhoewel ik van de eerste zin wel eens een onafhankelijke referentie zou willen zien, ben ik het inderdaad met je eens dat Tilburg er als infraknooppunt bekaaid vanaf komt, zeker als je in ogenschouw neemt dat het de tweede stad van het land is.
Qua snelwegen denk ik dat de volgende aanpassingen/nieuwbouw e.e.a. zouden verbeteren:
Mbt het spoorwegnet denk ik dat Tilburg rechtstreekse verbindingen met Rotterdam, Schiphol en Amsterdam kan krijgen door de HSL naar Breda door te laten rijden naar Tilburg (e.v. naar Eindhoven), alsmede het laten doorrijden van de HSL Breda-Antwerpen naar Tilburg (e.v. naar Den Bosch).
Qua snelwegen denk ik dat de volgende aanpassingen/nieuwbouw e.e.a. zouden verbeteren:
- Verbreding van de A58 naar 2x3 tussen Breda en Eindhoven;
- Het ombouwen tot volledige autosnelweg van de N261 naar A261, incl. doorstromingsmaatregelen bij "knooppunt" Hooipolder;
- Het ombouwen tot volledige autosnelweg van de N65 naar A65.
Mbt het spoorwegnet denk ik dat Tilburg rechtstreekse verbindingen met Rotterdam, Schiphol en Amsterdam kan krijgen door de HSL naar Breda door te laten rijden naar Tilburg (e.v. naar Eindhoven), alsmede het laten doorrijden van de HSL Breda-Antwerpen naar Tilburg (e.v. naar Den Bosch).