Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 105 Posts

·
Captain
3,358 Posts
Discussion Starter · #1 ·
De Arabieren komen eraan!!!

:):lol::nuts::crazy2::yes::laugh::colgate::uh::eek:kay::hug::carrot::tongue2::spam1::grouphug::hahaha:m)):pepper::dance::clown::weird::soon::baeh3::guns1::crazy::dj::runaway::eek2::bow::applause::tyty::cucumber::gunz::cheers1::eek::rock::skull::master::gaah::wtf::cheer::eek:mg::hilarious:drunk::nocrook:

Zo, en dan nu het nieuws;
Dat er plannen waren voor een eiland in de Noordzee, was al bekend. Maar dat de Arabieren zich er nu daadwerkelijk mee willen gaan bemoeien, volgens mij nog niet. En wat Arabieren willen, dat zullen Arabieren krijgen.
Kijk en zie zelf......

Tja, eigenlijk valt er weinig verders aan toe te voegen. In hoeverre het serieus is, is nog maar de vraag. Kreeg het filmpje van een maatje van me, welke verders totaal niet geïnteresseerd is in onze business. Toch knap dattie 't op de één of andere manier heeft weten te vinden. Toeval of niet.

·
Bas
14,754 Posts
Leuke film, zullen ze in Zandvoort aan Zee blij mee zijn. Van mij mogen ze los met dit windmolenvormige eiland, best wel leuke promotie voor Nederland en daar kunnen we heel wat meer kwijt dan een windmolenpark, een highrise-city, een airport, een racecircuit en een park.

Ik denk dat de provinzie Noord Holland het ook wel ziet zitten, of zouden we een nieuwe provincie erbij krijgen, Milland? Prima plan.

·
Captain
3,358 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Nog niet zo heel erg lang geleden, vond ik dit soort projecten maar een stom idee. Maar de manier waarop de Arabieren dit willen uitvoeren, kán ik alleen maar voor zijn.
Ondanks dat het tegen alle gevoel voor authentieke stedelijkheid indruist......
Ondanks dat de Oerhollandse kust nooit meer hetzelfde zal zijn.......
Ondanks dat ze dit willen realiseren voor het Amsterdam-Rijnkanaal i.p.v. de R'damse Maasvlakte......
Hier kan ik alleen maar RESPECT voor hebben.
Hier heeft Nederland DE kans om zichzelf definitief op de wereldkaart vast te pinnen!!!

·
Banned
6,813 Posts
Schitterend!:eek:

Dit moet er echt komen, wat zou dit fantastisch zijn zeg! Ik roep het al jaren, dat er een eiland van Nederland voor de kust moet komen met een Free Handels Zone, het grootste vliegveld van Europa, HQ's voor 's werelds grootste bedrijven, etc.

En nu blijken er nog plannen voor te zijn ook, het is geweldig! Ik hoop dat het serieus is.

·
Moderator
48,070 Posts
Laat die Arabieren hun geld maar hier komen uitgeven. :) Dat kan zeker geen kwaad.

En als het nep is dan blijft het een goede grap, maar als het echt is dan is het natuurlijk gewoon fantastisch.

·
Enjoy your freedom!
7,616 Posts
Holibolie :D Zo'n eerste schets ziet er goed uit en volgens mij ook niet heel eenvoudig in elkaar te zetten. Stof om over na te denken in elk geval :)

·
Captain
3,358 Posts
Discussion Starter · #13 · (Edited)
M'n maatje had het van Jaggle en daar sprak men al over een eventuele HOAX.
Als het al een HOAX is, dan issie wel verdomd ingenieus in elkaar gezet. Er zullen heus wel computernerds zijn, die ertoe in staat zijn om zulke filmpjes te maken. Maar zoiets doe je ook weer niet voor de grap lijkt mij. We zullen zien.

·
Captain
3,358 Posts
Discussion Starter · #18 ·
@Tweety,

Een Palm Invest-Theorie zou kunnen. Gerafinneerde oplichters hebben heus wel de middelen om een Arabier in te huren voor het praatje, een computernerd om het filmpje in elkaar te flansen (het lijkt mij echt sterk dat een computernerd zoiets voor de lol gaat doen) en een Engelsman om het filmpje aan elkaar te lullen.
Zeker omdat ze al praten over een publieke investeringsmogelijkheid m.i.v. Januari 2010.
Volgens mij vergist die gozert zich dan in de ambtelijke procedures, milieudefensies, groenfronten, enz., enz., welke hier ruimschoots hun mondje zullen laten horen. Dus voordat dat erdoor is, kan dat nog wel ff duren. Dan nóg is het het wachten meer dan waard.
Maar goed, zo'n potentiële belegger heeft dus gewoon 1,5 jaar de tijd om zelf research te doen of de NL overheid hier al dan niet mee akkoord gaat.

1 - 20 of 105 Posts