SkyscraperCity banner

Geef een cijfer

• Total voters
    209
1 - 20 of 145 Posts

·
heanig an
4,554 Posts
Discussion Starter #1
Gegevens
Naam: Westpoint
Plaats: Tilburg
Functie: Wonen
Hoogte toren: 141.60 meter
Oplevering: 2004
Architect: Van Aken Architektuur
Meer info

Bron: Tim de Bruijn

Bron: Jan

·
--------------
2,595 Posts
mooie hoogte, ontwerp is saai maar toch geeft de toren heel tilburg een speciaal beeld en schept stedelijkheid op veel punten in de stad. Lokatie is naar mijn idee ook niet verkeerd naast de ringweg en de hart van brabantlaan met aan het einde van de straat het holland terrein(50m) en vgz(53m) en hopelijk snel de stadsheer. 8

·
Weestwel?
1,713 Posts
Die laatste foto lijkt wel Oost-Europa! Ik heb een 7 gegeven, maar eigenlijk heb ik daar al spijt van. Een 6 was al royaal geweest, ik vind het geen mooie toren. Wel indrukwekkend hoog, dat dan weer wel.

·
Registered
2,152 Posts
Indrukwekkende hoogte, maar ik vind de gevel afschuwelijk!!! Op de 1e foto is hij net opgeleverd, maar ziet er al verlopen uit. De kleurverschillen op de zwarte zijkanten (vooral linksbovenin op de 1e foto) zijn ook armoedig.

Een 5, omdat de glazen gevels wel mooi zijn van een afstandje, maar de goekope regenboogkleuren op het beton verpesten het van dichtbij.

·
Hoogbouw terrorist
2,874 Posts
oei.. dit doet echt zeer aan je ogen! Deze architect zal op de dag van dit ontwerp wel hele grote ruzie hebben gehad met zijn vrouw.. anders snap ik niet hoe je zo een diep triest gebouw kunt ontwerpen! Verschrikkelijk leijk!

hoogte maakt trouwens wel een hoop goed. een 5.5 dus en dat komt alleen door de hoogte

·
Digue-le-Bois
1,133 Posts
Hoog en slank. Ontwerp is opzich niks mis mee. Maakt dat Tilburg eindelijk een beetje serieus wordt genomen als grote stad. In het donker is Westpoint erg mooi, door de verlichting in de gevel. Een 8.

·
Balkbrug, the Netherlands
208 Posts
Het spijt me, maar dit is naar mijn mening de lelijkste van de top 10. Misschien wel de lelijkste hoogbouw van Nederland...
Ik zou deze toren voor geen goud in Zwolle willen hebben. :puke:

2.

·
Willem II Tilburg
2,232 Posts
lekkere foto's staan er ook van op het forum. Vooral die eerste is echt lelijk, maar dat is ook een beetje het verhaal van westpoint. Vanuit alle hoeken een totaal andere indruk en ook nog eens afhankelijk van de weersituatie.

·
oemoemenemoe
1,496 Posts
Normaal zou ik zeggen elke verlichting is beter dan geen verlichting, maar in dit geval...

Die verschillend gekleurde lichtjes zijn echt lelijk, past niet bij een woontoren, imo.

·
The only way is up
82,391 Posts
Kruikenparadijs said:
zijkant: een 1
Voorkant: een 9
Hoogte: een 10

gemiddeld ongeveer een 7 dus.

Hier sluit ik me bij aan. 47 verdiepingen is natuurlijk wel veruit het hoogste aantal in NL
en bijna even veel als er in de coolsingeltoren komen (als ie er komt).

·
...
2,988 Posts
Voor deze toren geldt zo'n beetje het tegenovergestelde van dat wat ik in de Hoftoren thread getypt heb.

De verhoudingen zijn bij Westpoint goed en ik ben altijd een liefhebber van boxes geweest, maar het ontwerp stelt geen ene ruk voor. En dan hebben we het nog niet eens over de afwerking, want die is echt triest

Ik geef toch een 7,5 en dat is omdat ik vind dat bij wolkenkrabbers hoogte en de juiste verhoudingen belangrijker zijn dan architectuur en schoonheid.

Architectuur is voor laagbouw, hoogbouw moet gewoon hoog zijn en dat ook uitstralen. That's it. :)

·
...
2,988 Posts
En eigenlijk had ik deze toren een 10 moeten geven.

Niet omdat ik vind dat ie een 10 waard is, maar omdat zoveel mensen Westpoint een onvoldoende geven. Nep hoogbouw liefhebbers, één van de hoogste torens van NL een beetje een slecht cijfer geven. ;)

·
heanig an
4,554 Posts
Discussion Starter #15
Kruikenparadijs said:
lekkere foto's staan er ook van op het forum. Vooral die eerste is echt lelijk, maar dat is ook een beetje het verhaal van westpoint.
Ik vond het zelf ook niet de mooiste foto's, maar kan niet zeggen dat dat rijtje (incl kermisverlichting) dat je hier gepost hebt nu echt mijn mening in positieve zin doet veranderen. Misschien is de WP wel gewoon een lelijke toren. Wel hoog, dat wel.

·
Captain
3,286 Posts
7 van mij. Hij straalt, dankzij zijn hoogte toch wel een stukje onverzettelijkheid uit. Ondanks de af en toe lelijk uitvallende gevel.

·
Registered
180 Posts
Als je deze toren 90 graden draait krijg je een 140 meter lange 4 hoge galerijflat.

Ik wordt hier niet vrolijk van. Ik geef hem een 10 voor de hoogte en de verhouding, maar een echte vette onvoldoende voor de rest van de architectuur. Laat ik gemiddeld een 7 zeggen met de verlichting uit.
(aan 5).

Het ontwerp opleuken met kleur doen ze tegenwoordig ook met gallerijflats een leuk verfje te geven (triest).

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Een hoog blok met saaie en eentonige gevels dat 's nachts in een kleurenkermis veranderd. Het past totaal niet in Tilburg, en eigenlijk nergens in Nederland.
Zulke flats worden in Hoogvliet juist afgebroken en kennelijk in Tilburg weer op elkaar gestapeld zodat ie nog een beetje bijzonder wordt door zijn hoogte.
Verder dan een 3 kom ik niet.

1 - 20 of 145 Posts