SkyscraperCity banner
1 - 11 of 11 Posts

·
Mapmaker
2,434 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Wolkenkrabber New York voor recordbedrag verkocht

* ANP | Gepubliceerd op 25 mei 2008, 18:13

NEW YORK - Een wolkenkrabber in New York is voor een recordbedrag van 2,9 miljard dollar (1,84 miljard euro) van eigenaar verwisseld. Dat is het hoogste bedrag dat tot nu toe voor een Amerikaans kantoorgebouw is neergeteld, zo meldde de zakenkrant The New York Times op zondag.

Het gaat om het 215 meter hoog en vijftig verdiepingen tellende General Motors Building, dat op de beroemde Fifth Avenue, dicht bij Central Park, staat. De gelukkige eigenaar is een groep investeerders onder leiding van Boston Properties.

De groep kocht in dezelfde overeenkomst nog twee andere kantoorgebouwen in de buurt. In totaal telde de groep bijna 4 miljard dollar (ruim 2,5 miljard euro) neer voor de drie wolkenkrabbers.

Iets verderop ligt het gebouw dat hiervoor het record in handen had. Dat 41 verdiepingen tellende gebouw ging voor 1,8 miljard dollar (1,4 miljard euro) van de hand.

·
Registered
232 Posts
Kan iemand mij uitleggen waarom ze voor dit geld niet gewoon een nieuwe toren bouwen?

·
Registered
6,756 Posts
Ik heb niet zoveel verstand ergens van, maar ik denk mede omdat een stuk grond in NY iets minder makkelijk te verkrijgen is in hartje stad (downtown), dan elders in de wereld het geval is (en ruimtegebrek nog niet meteen aan de orde is).
Met zo'n aankoop bezit je meteen een goed stukje vastgoed, wat ze er verder ook mee van plan zijn ?

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Kan iemand mij uitleggen waarom ze voor dit geld niet gewoon een nieuwe toren bouwen?
Omdat er een verschil is tussen een beeldbepalend gebouw aan Fifth Avenue en een zielloze toren aan de Sheikh Zayed Road.

·
Bas
14,412 Posts
Ja, daar bij het AD staat een foto van het hoofdkantoor van GM in Detroit. Ze moeten nu snel maar een goede foto plaatsen bij het bericht :nuts:
Edit: Ik heb wèl een goede foto gevonden. Hier is een afbeelding van het vierkante GM building aan Fifth Avenue in New York City:

Verstand van skyscrapers!

·
Just another user
4,936 Posts
Ik denk dat de grond daar ook redelijk duur is, plus er zit vast een goede huurder in.

·
Bas
14,412 Posts
Duur plekje, hoor! Tiffany`s ernaast en The New York Plaza er tegenover. Wie daar op die hoek woont, hoeft ook niet meer voor het geld te werken denk ik.

1 - 11 of 11 Posts