Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 28 Posts

·
Administrator
30,227 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Alvast wat piccies van het Wolkenkratzer Festival van afgelopen weekeinde. Het was voor het eerst sinds 2001 dat er weer een hoogbouwfeest in Frankfurt was dus we waren dan ook met een zware delegatie afgereisd om het weer eens mee te maken, vooral ook omdat wij graag zelf in Rotterdam zo'n feestje willen organiseren. Wat dat laatste betreft is het vrij ondoenlijk om Frankfurt te willen evenaren. 800.000 mensen in twee dagen met een concert met licht en vuurwerk waar 2 x 100.000 man op af komen wordt lastig. Maar daarom ook zo leuk om te gaan bekijken. Met VIP kaarten op zak, wel zo handig. :cool: Er valt veel over te vertellen, maar hier alvast een impressie.

01. Frankfurt dus

02. Zicht vanaf een van de vergaderkamers ban de Europese Bank

03. Zandkastelenskyline

04. Kanon van Jurgen

05. ...en dan zal die ongeveer zo'n foto hebben. Het zal erg mee met het weer trouwens.

06. Zeilgalerie. Mooie plek daar.

07. Radisson SAS in de verte. Categorie 'mooi voor Chongqing'.

08. Frankfurt heeft een beetje de naam dat er weinig gebeurt de laatste tijd, maar op zich zie je links er rechts best wel wat verrijzen.

09. Spot de fotomaker

10.

11. Ojee

12. Het WKF wordt ingezet als torenfeest dis ergens bovenop zien te komen is dan ook een wezenlijk onderdeel ervan. Toch moet dit festival vooral vergeleken worden met onze Havendagen, in die zin dat het vooral een straatfestival is met veel muziekbands, dingen voor de kids en vooral vreet- en zuiptenten.

13. Frankfurt staat vol met mooie tegenstellingen in schaal en architectuur.

Grote knaller is het concert in het Europa Viertel (omgeving Messe)

Later meer

·
Registered
7,573 Posts
Soderju de reflectie in de camera op foto 4 is echt SUPER :) .

En het "Radisson SAS Hotel", op de achtergrond van foto 7, is echt 1 van de mooiste bouwwerken welke in West-Europa de laatste tijd (in mijn ogen) gebouwd is.
Het had ook zo in Dubai kunnen staan ................geweldig gebouw !!
Dit is de eerste keer dat ik er een foto van op het Nederlandse forum zie, nadat ik het zelf al meerdere malen heb aangegeven.
Ligt overigens fraai aan de Autobaan naar het Ruhrgebied.

Verder zie ik op foto 13 nog de "grote zus" van de "Hts toren" staan ;) , nou ja een klein beetje dan met die hoeken, vorm en transparantie.
Achter die Messeturm ligt overigens weer een schitterend hotel, aan hotels dus geen tekort in Frankfurt .

En ja Frankfurt is niet alleen hoogbouw, al denken de meesten dat wel.
Het is een stad die alle gemakken en voorzieningen van een Wereldstad herbergt.
Frankfurt am Main is fantastisch, of het nu de Luchthaven is met prachtig futuristisch treinstation, het stadion, het inmens grote Hbf, de intieme "Romer" Platz (erg dorps uiterlijk), het Winkelgebied met warenhuizen, de Hotels, de Main, de historische bebouwing, de verkeersdrukte (drukste stad Europa), ligging, uitgaan (hier komen o.a. de grote dj's van de Techno vandaan), de "rose buurt" enzovoort enzovoort .............................

Kortom Frankfurt mag met recht een Wereldstad genoemd worden.

PS : In Zuid-Duitsland zijn gisteren nog gewoon Zomerse Waarden bereikt, dat heb je als een land nog wat meer zuidwaarts gelegen is en daarvan kan profiteren :), waaronder Frankfurt bijvoorbeeld.
Zag dit toevallig op de Duitse Televisie met aanvang van het Weekend en hun weerbericht.

@ Jan

De Zeilgalerie, kende je die lokatie voor die tijd niet ?
Die Zeilgalerie is een geliefde plek om even wat te drinken bij mij :), "das aussicht ist wunderschon" zoals de Duitsers het zeggen.
Naast deze Galerie komt een prachtig Winkelcentrum tot stand, met opnieuw een aantal hoogbouwobjecten daar aan toegevoegd .
Maar dat zou je wel weten lijkt me ;) .
FrankfurtHochvier

·
Enjoy your freedom!
7,615 Posts
Je hebt weer super je best gedaan Jan! Wederom prachtig. Met name de foto van MOOIE tegenstellingen. Een feit hoe modern en oud toch goed te combineren is.

1 - 20 of 28 Posts