Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 101 Posts

·
Registered
4,206 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Beste rotterdamse forummers,

31 augustus begint mijn eerste schooldag, best onverwacht voor mij zal dit in Rotterdam zijn. De komende jaren heen en weer pendelen(minstens 3 uur) zie ik niet echt zitten en op mezelf gaan wonen was ik zo wie zo al van plan.
Ik heb zelf al een beetje rondgekeken en tot mijn grote verbazing zag ik dat er genoeg woonruimte(appartementen/eengezinwoningen) beschikbaar is in Rotterdam voor de prijs van een zielig kamertje in Utrecht of Amsterdam.

Dat is dan ook waar ik naar op zoek ben. Een leuk appartementje voor een nette prijs met een woonkamer, keukentje, badkamer en minimaal twee slaapkamers. Het liefst ook een balkonnetje. Het liefst ergens in het centrum of in Rotterdam West, een beetje goede ov richting TU Delft is ook een pre!
Liever niet meer dan €600 p/m
Sociale huur hoeft niet voor mij in R'dam want dan kan ik nog een paar jaar wachten.
Ik zag vooral veel particuliere huur die beschikbaar was, maar misschien kent iemand wel wat via via, vertrekt zelf of kent iemand onderhuur.

Kortom wie kent een mooi leuk appartementje?

·
Banned
2,255 Posts
Schrijf je in bij stadswonen.nl die heeft zelfs een appartement op de kop van zuid voor een zacht prijsje (moet hem wel delen, dat wel), juist voor studenten.

Anders kan je via kamernet.nl of kamertje.nl wel aan een kamer komen. Nadeel is dat je bij open avonden aanwezig moet zijn, hierdoor moet je toch al gauw 3x op en neer.

Succes iig!

·
Registered
5,750 Posts

·
Registered
6,070 Posts
Als je wil compenseren voor locatie....

http://www.pararius.nl/Appartement-te-huur/Rotterdam/Proveniersstraat/444278/fotos/

Appartement in de Provenierswijk, beter bij het OV kan bijna niet. :)
In de buurt van het Centraal Station. Dat is ook het mooiste eraan meteen. Er zit geen CV in en direct in de buurt geen grote supermarkt of zo.
Als ik me er ook mee mag bemoeien, dan ging ik voor een 3 kamer appartement op de pleinweg. Goedkoper, 1 kamer extra tov van Proveniersstraat, met CV en beter geïsoleerd
Ik ken 2 mensen die daar gewoond hebben. Je stapt om de hoek op de tram en na 2 haltes zit je op metrostation Maashaven. Ook Zuidplein is lopend te doen.
Ook een groot voordeel is dat je er 2 grote supermarkten binnen 200 meter hebt en tal van andere winkels, restaurants, snackbar, videotheek, nachtwinkels etc...
Ik zie net dat het appartement zelfs een tuin heeft.
Hieronder de link:
http://www.wonenmvm.nl/klanten/wonenmvm/wonenmvm.nsf/index.htm

·
Aanstormend talent
708 Posts
Pleinweg...je kunt alleen wel beter je vriendin ff ophalen wanneer ze 's avonds langs komt, want daar laat je haar beter niet alleen lopen (tenzij je haar toch al een beetje zat bent). Als ze heel lelijk is hoef je ook niet al te druk te maken (sorry, maar de boodschap is iig dat het niet de meest veilige buurt is :D)

·
Registered
6,070 Posts
Pleinweg...je kunt alleen wel beter je vriendin ff ophalen wanneer ze 's avonds langs komt, want daar laat je haar beter niet alleen lopen (tenzij je haar toch al een beetje zat bent). Als ze heel lelijk is hoef je ook niet al te druk te maken (sorry, maar de boodschap is iig dat het niet de meest veilige buurt is :D)
Wat een bullshit zeg. In Charlois kun je goed wonen. Nee, dat gedeelte van de Provenierswijk is lekker.
Ik heb zowel in de Provenierswijk (Molenwaterweg) als in Charlois (Millinxstraat, Kamperfoelistraat en Boergoensevliet) gewoond, dus mag ik er over mee praten.

·
a.k.a. Sequentia
21,735 Posts
^ Ik geef als Zuiderling dirk gelijk, geen fijne buurt rondom de Pleinweg. Ook ga je niet "effe" de stad in, en Zuidplein mag dan wel winkels hebben maar is toch heel wat anders qua sfeer en beleving dan centrum. Provenierswijk, zeker ook dit gedeelte, zou ik zó gaan wonen! Al is het alleen maar om de mensen in je omgeving: ik word treurig als ik tussen 80% met een uitkering woon, en gelukkig als ik tussen mensen woon waarmee ik in de supermarkt over politiek kan praten 'bij wijze van'.

Het is ook maar net wat je wilt. Ik hoef geen ruime woning maar wil wel dicht op het centrum zitten als ik nu ga verhuizen. Zuid ben ik na zoveel jaar echt spuugzat, zou het niemand willen aanraden. Zelfs al hebben ze een paleis met een gouden deur voor een habbekrats.

Vraag me trouwens af, wat voor restaurants heb je op/nabij de Pleinweg? En wil je er dood gevonden worden?
Horeca op Zuid is gezien de omvang van de stadshelft (200.000 inwoners) echt zieltogend slecht. Er zijn letterlijk dorpen met een tiende van het aantal inwoners, eveneens dicht bij grotere centra, waar meer kwaliteitshoreca zit.

·
Registered
6,070 Posts
^ Ik geef als Zuiderling dirk gelijk, geen fijne buurt rondom de Pleinweg. Ook ga je niet "effe" de stad in, en Zuidplein mag dan wel winkels hebben maar is toch heel wat anders qua sfeer en beleving dan centrum. Provenierswijk, zeker ook dit gedeelte, zou ik zó gaan wonen! Al is het alleen maar om de mensen in je omgeving: ik word treurig als ik tussen 80% met een uitkering woon, en gelukkig als ik tussen mensen woon waarmee ik in de supermarkt over politiek kan praten 'bij wijze van'.

Het is ook maar net wat je wilt. Ik hoef geen ruime woning maar wil wel dicht op het centrum zitten als ik nu ga verhuizen. Zuid ben ik na zoveel jaar echt spuugzat, zou het niemand willen aanraden. Zelfs al hebben ze een paleis met een gouden deur voor een habbekrats.

Vraag me trouwens af, wat voor restaurants heb je op/nabij de Pleinweg? En wil je er dood gevonden worden?
Horeca op Zuid is gezien de omvang van de stadshelft (200.000 inwoners) echt zieltogend slecht. Er zijn letterlijk dorpen met een tiende van het aantal inwoners, eveneens dicht bij grotere centra, waar meer kwaliteitshoreca zit.
Dus jij zit ook liever in de winter als het vriest met je gebreide trui aan in de woonkamer voor je gaskacheltje? Nou ik niet. Had zelf zo'n oud teringhuis (maisonnette) met maar 1 gaskachel. Dat was niet leuk 's winters. Dan zit ik liever in mijn met CV verwarmde stulpje. Doe mijn deur dicht en heb met niemand wat te maken.
Jij hebt het over de horeca op Zuid. Ik heb het over winkels die je in de buurt van de Pleinweg hebt.
Luister nou, dat gedeelte van de Provenierswijk is echt een uitgestorven stukje achter Centraal Station. Daar zijn in het verleden ook genoeg gekke dingen gebeurd. Als je boodschappen wilt doen, dan moet je helemaal naar het oude station Noord, naar Dirk van der Broek (of is het nu een Bas?).Waar je zin in hebt.
Jij bent Zuid spuugzat. Komt omdat je daar waarschijnlijk lang genoeg hebt gewoond. Ik ben er ook na 18 jaar weggegaan, maar dat kwam omdat ik geen huis wil kopen in Rotterdam, maar om te beginnen met op jezelf wonen vind ik Charlois echt niet zo slecht.
Nogmaals ik heb her en der gewoond in Rotterdam, zelfs in het Westen (Zwaerdecroonstraat), overal is wel wat op aan te merken.

Nog een tip voor een lekker restaurant op Zuid voor jou. Ga eens naar Quinta op de Wolphaertsbocht, daar ga je vast niet dood van! :lol:

Er zit trouwens nog een Bas aan het eind van de Walenburgerweg hoek Schepenstraat was ik even vergeten, maar dan kan je net zo goed in Blijdorp gaan wonen. Denk alleen dat je daar niet kunt huren.

·
Aanstormend talent
708 Posts
Pleinweg = veel huis voor weinig geld. Nadeel is gewoon de omgeving (en dan niet op de laatste plaats het publiek); snap die eeuwige discussie niet. Ligging van proveniersstraat = perfect. Supermarkten zijn 5 minuten fietsen (Eudokiaplein = AH + Aldo en Walenburgerweg = AH + BAS). Station is 1 minuut lopen en hartje centrum is 5 minuten lopen. Voor leuke restaurants hoef je ook maar een minuut te lopen (Blue Mekong, Dunya, la Cazuela en de 12 heren), als je 5 minuten wil fietsen kan je uit wel 100 horecagelegenheden kiezen. Quinta is overigens niets mis mee, inderdaad een van de weinige goede toko's op zuid.

·
Registered
6,070 Posts
Pleinweg = veel huis voor weinig geld. Nadeel is gewoon de omgeving (en dan niet op de laatste plaats het publiek); snap die eeuwige discussie niet. Ligging van proveniersstraat = perfect. Supermarkten zijn 5 minuten fietsen (Eudokiaplein = AH + Aldo en Walenburgerweg = AH + BAS). Station is 1 minuut lopen en hartje centrum is 5 minuten lopen. Voor leuke restaurants hoef je ook maar een minuut te lopen (Blue Mekong, Dunya, la Cazuela en de 12 heren), als je 5 minuten wil fietsen kan je uit wel 100 horecagelegenheden kiezen. Quinta is overigens niets mis mee, inderdaad een van de weinige goede toko's op zuid.
Is geen eeuwige discussie wat mij betreft. Je brengt meer tijd door in je huis dan buiten je huis. Dan kan je net zo goed een woondoos aanschaffen en die neerzetten in je favo buurt, omdat de omgeving belangrijker is dan het huis waarin je woont :nuts:.
Ik dring overigens niemand wat op. Het is gewoon een optie die er is.
Ik ging in ieder geval voor veel huis voor weinig geld, dan weinig huis voor veel. Heb ik ook meer geld over om uit te geven als ik de stad in wil :lol:

·
Aanstormend talent
708 Posts
Is geen eeuwige discussie wat mij betreft. Je brengt meer tijd door in je huis dan buiten je huis.
Gaat voor mij niet op; ik breng veel tijd door in mijn woonomgeving. Centrale liging, prettige sfeer, goede infrastructuur en alle denkbare voorzieningen in de buurt zijn voor mij daarom erg belangrijk. De buurt is het verlengde van mijn huiskamer.

·
Registered
6,070 Posts
Gaat voor mij niet op; ik breng veel tijd door in mijn woonomgeving. Centrale liging, prettige sfeer, goede infrastructuur en alle denkbare voorzieningen in de buurt zijn voor mij daarom erg belangrijk. De buurt is het verlengde van mijn huiskamer.
Jij zit ook in een andere leeftijdscategorie dan Souf. Je moet niet van jezelf uitgaan, maar denken als iemand van die leeftijd.
Alle denkbare voorzieningen en de infrastructuur zijn in en rondom de Pleinweg goed. De sfeer? Die kan misschien iets grimmiger zijn dan die in de Proveniersstraat, maar da's logisch want daar is helemaal geen sfeer.
Ik wil het hierbij laten.

·
Registered
6,070 Posts
Welkom in Roffa Souf! :)
Roffa Zuid! Je weet toch?

We moeten Souf gewoon kennis laten maken met het "echte" Rotterdam. Later als die groot is kan hij altijd nog naar zo'n semi nette wijk. Heeft die dat in ieder geval mee gemaakt.
Maar even zonder dollen. Er wordt gewoon overdreven. Natuurlijk is het gedeelte van de Pleinweg achter de Bas Jungeriusstraat niet zo jofel, maar aan de kant van de Nettomarkt en om de hoek van Wokrestaurant Internationaal valt het best mee.
Als ik nu Zuidwijk en dan achterin aan de kant van de Krabbedijkstraat zou adviseren, ja dan mag je best zeggen dat je daar beter niet kunt gaan wonen.

1 - 20 of 101 Posts