SkyscraperCity banner
1 - 20 of 113 Posts

·
Registered
201 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Jammer dat de vorige op slot ging persoonlijk vond ik het wel indrukwekkend.

Bij deze de enigste leuke links van het project:

http://aavaas.com/2007/11/04/mukesh-ambanis-new-house-anthill/
http://img153.imageshack.us/img153/3793/panosmall.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_RcKKJyYRqh4/TLlU5yk6ceI/AAAAAAAADQk/C1JP2imPI8A/s1600/ambani+home.jpg
http://stagiou.blogspot.com/2010/10/mukesh-ambani-house.html

Zoals iemand al eerder aangaf zoiets zien we nooit in Nederland en ja.. het is duur maar aan de andere kant een gemiddelde Nederlander heeft 90% van zijn kapitaal in zijn woning zitten, deze man blijkbaar slechts een kleine 3% wat me dan te denken als hij echt zin had.
Betreffende of het mooi is, dat valt van veel te zeggen. Zo zag ik happy street en als iets bedroevend is voor hetgeen wat het kost is het dat wel.

·
Banned
5,040 Posts
Als je vrij uitzicht over de zee wil hebben en ook nog je vrienden te logeren, dan bouw je natuurlijk zoiets. :)

·
Banned
5,040 Posts
dude the city is soo densely populated that there are people wherever you look.

how the hell for eg are you gonna rape somebody when there are people really close by?

Its not cause mumbaikars are somehow really virtuous people thats far from it. But the sheer density of the city means that there are always people on the street etc.

I myself have walked through the poor parts at 4am in the night and nothing happened. Thats cause the road was still populated with a lot of people. It was not deserted like many cities at night.

Now there might be pickpockets and other stuff of theft. Like car jacking etc. But physical violence is limited.

another reason being that the cost of a gun compared to income is very high. So lol most people dont carry guns. :lol:
Verder liever hier een discussie over pervers en cynisch. De rest van de wereld snapt toch niet wat calvinisme is.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Je hoeft niet zo te schreeuwen AJB, ik was van plan dit topic op slot te gooien maar nu ben ik toch maar van die gedachte afgestapt. Dat jij het plan pervers en cynisch vindt zegt niks over de waarde als topic. Bovendien kun je als je je ergens aan ergert dit aan mij melden of 't gewoon fatsoenlijk melden in het betreffende topic.

·
Banned
13,695 Posts
Ik schreeuw helemaal niet. Als ik dat had gedaan had er dit gestaan:

SLOTJE GRAAG!

maar waar het om gaat is dat er in het Azië deel een draadje is. En ja het is uiterst pervers en cynisch dit ding. Sterker nog ik schaam me er voor dat er architecten zijn die hier aan meewerken.

·
Registered
2,152 Posts
Ik schreeuw helemaal niet. Als ik dat had gedaan had er dit gestaan:

maar waar het om gaat is dat er in het Azië deel een draadje is. En ja het is uiterst pervers en cynisch dit ding. Sterker nog ik schaam me er voor dat er architecten zijn die hier aan meewerken.
Als er een rijke industrieel uit India naar jou toe was gekomen en je een miljoen bood om zo'n kapitaal pand neer te zetten had je vast nee gezegd, toch?!

·
Banned
13,695 Posts
ik zou dat idd niet voor 1 miljoen doen. Heb je goed geraden.

noot: honorariumpercentage van 7,84% komt in dit geval uit op 700M * 7,84% is 52,5 M dollar. Dus nee, 1M is niet genoeg.

·
Registered
14,150 Posts
Als Nederlands architect zou ik lekker doof zijn voor de buitenwereld en vasthouden aan dit honorarium --> nog meer werkloze architecten (en er zijn er al zoveel die werkloos zijn of gedwongen als winkelbediende werken)

·
Banned
13,695 Posts
En dan te bedenken dat NL'se architecten goedkoop zijn....

Het is misschien moeilijk voor te stellen maar er zijn nog mensen op deze wereld die zich niet alleen laten leiden door een oneidige hoeveelheid geld.

·
Administrator
30,094 Posts
Kritiek op dit gebouw ligt nogal gevoelig bij de Indiërs. Die zien dit gebouw vooral als een Rockefeller Center of een Hearst Castle, en dus als een Indisch succes, en jij-bakken kritiek als eenzelfde soort etaleren van rijkdom zoals Westerse rijken zich ooit profileerden. Wat mij betreft geven ze daarmee aan zo'n 100 jaar achter te lopen, maar goed, da's mijn interpretatie van de tere plek.

·
Banned
13,695 Posts
^^ Ik heb het ook gelezen. Ik denk dat je gelijk hebt. Maar ja, in China staan er genoeg vergelijkbare gebouwen. Misschien geen woningen maar wel net zo pervers. Om maar niet over Dubai te praten waar gastarbeiders tegen ridicuul lage lonen de 'paleizen' van het kapitalisme bouwen. Anyway, kunnen we niets aan doen anders dan er niet aan mee werken.

·
Administrator
30,094 Posts
Ergens weten die Indiërs ook wel dat het niet goed zit, en dan is het makkelijker om op de boodschapper te schieten dan je intellectueel uitgedaagd op te stellen. In Februari hebben ze ons naar Bombai gehaald om een groot congres to organiseren waarbij het idee was dat Bombai wel de lucht in moest vanwege de enorme bevolkingsdichtheid. Wat we vervolgens zagen was het ene na het andere project wat uitsluitend voor de zeer rijken van Bombai was bedoeld, wat dus helemaal niets met stedenbouwkundige of sociale uitgangspunten te maken had, en je dus het gevoel hebt dat als intellectueel uithangbord wordt gebruikt om zoiets goed te praten. Daar trapten we dus niet in. Vooral het gegeven dat een aantal nog staan te wapperen met een LEED certificaat geeft het een en ander een erg hoog aflaat-gehalte.

·
-
3,628 Posts
Interessant leesvoer voor de liefhebbers. Let ook op de reacties er onder: We must be proud that one of our own country man is capable of this kind of luxury. It is a matter of pride not only for the Ambani family but for the whole nation as well.

·
Registered
14,150 Posts
^^
Misschien simpelweg een kwestie van cultuur? India is kennelijk een land met een cultuur die een "high power distance" kent

("Power is generally defined as "the extent to which less powerful members of institutions and organizations within a country expect and accept that power is distributed unequally"")

Voor ons als Nederlanders is dat misschien moeilijk te begrijpen. Bedenk dan dat mensen in landen waarin men collectief is ingesteld (Zuid-Europa, ZO-Azie), niet begrijpen hoe mensen zo individueel kunnen zijn ingesteld als in West-Europa en Noord-Amerika.

·
Banned
13,695 Posts
Interessant leesvoer voor de liefhebbers. Let ook op de reacties er onder: We must be proud that one of our own country man is capable of this kind of luxury. It is a matter of pride not only for the Ambani family but for the whole nation as well.
Soortgelijke reacties zie je hier ook op het forum in het Mumbai gedeelte. Ik ben dan misschien een links denkend mens maar een land waar de mensen op straat liggen te sterven naast een 'huis' van 700M is een arm land met arme inwoners. En dan bedoel ik uiteraard niet economisch arm alhoewel India dat feitelijk nog steeds is ondanks dat het de meeste miljonairs en miljardairs kent in absolute cijfers (samen met China misschien). Het is een sociale culturele armoede. Wees er trots op dat we dat hier feitelijk niet hebben. Da is een kwestie van sociale ontwikkeling en dat is denk ik ook waar jan het over heft als ie zegt dat ze 100 jaar achter liggen. India heeft een grote individuele rijkdom maar een nog grotere individuele armoede.

1 - 20 of 113 Posts