Skyscraper City Forum banner
1 - 3 of 3 Posts

·
Not much
11,090 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Woody Allen maakt film over Amsterdam als stad hem 14 miljoen betaalt

Regisseur Woody Allen wil alleen een film opnemen in Amsterdam als de stad hem daarvoor 14 miljoen euro betaalt. Volgens de filmmaker is dat goedkoop. 'Een gemiddelde film kost 40 tot 50 miljoen', aldus Allen. .

'Voor die 14 miljoen euro krijgt Amsterdam de grootste filmsterren die voor een willekeurige andere film per persoon zo'n bedrag vragen. Voor mij werken ze gratis', zegt Allen in een interview met persbureau Novum.

De Amerikaan die eerder al films maakte waarvan Londen, Parijs, Barcelona en Rome het decor vormden, vindt het bedrag een prima deal voor de Nederlandse hoofdstad. 'Het risico is relatief klein en mijn films maken doorgaans winst, dus waarom niet?'

Allens nieuwste film To Rome with Love verschijnt 23 augustus in de bioscoop en is gefinancierd door de Italiaanse hoofdstad. 'Ze vonden mijn vorige werk goed en ik ben niet duur. Maar ze moesten dus wel van tevoren met die achttien miljoen op de proppen komen. Voor minder is het haast niet te doen.'

Voor zijn volgende film reist de regisseur af naar San Fransisco, maar hij laat doorschemeren dat de daaropvolgende film waarschijnlijk weer in Europa opgenomen wordt. De gemeente Amsterdam heeft dus nog even de tijd om na te denken over een investering in een film van Woody Allen.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686...sterdam-als-stad-hem-14-miljoen-betaalt.dhtml

·
Registered
1,614 Posts
Ik was erg gecharmeerd van de films Vicky Christina Barcelona en Midnight in Paris. Lijkt me leuk om een dergelijke film in Amsterdam te zien. :)

1 - 3 of 3 Posts