SkyscraperCity banner

1 - 20 of 13540 Posts

·
Registered
Joined
·
16,788 Posts
Discussion Starter #1
Juz niedługo rozpoczyna sie pierwszy etap budowy osiedla na Marszowicach we Wrocku. Jest ono wzorowane na "legendarnym" wrocławskim osiedlu Biskupin oraz Sępolno, które wyglądaja tak:

To nowe osiedle bedzie w zachodniej czesci Wrocka i składac sie bedzie w domów jednorodzinnych a nie wielo tak jak na powyzszych osiedlach.

teren wygląda tak:

pobliskie najdalej na zachód wysunięte osiedle Wrocka-kiedys osobne miasteczko Leśnica





widok z góry na planowane osiedle:

realizacja etapowa:


wiecej info na:
http://www.osiedlemalownicze.wroc.pl
 

·
Я.
Joined
·
6,755 Posts
zdjecie tej makiety jest do gory nogami- powala mnie po prostu glupota tego, kto je robil:/

A samo osiedle- zle Rafis, ze pokazales Sepolno, bo ono bardziej przypomina Borek, Zalesie czy Zacisze..

Nalezy jeszcze dodac, ze kazdy dom bedzie realizowany w miare indywidualnie ale z uwzglednieniem odgornyc ustalen co do wielkosci i wygladu.. To moze dac swietny efekt, a moze tez sie totalnie nie udac... Ciekaw jestem:))

Aha- lokalizacja jest genialna- blisko centrum lesnicy, a jednak polozone wsrod lasow:)
 

·
Registered
Joined
·
3,099 Posts
Takie osiedla srednio mi sie podobaja. To jest takie wzajemne zagladanie sobie w okno. Malo miejsca i hermetycznie. Wiedze ze amerykanizacja polskich miast rusza pelna para. Srodmiescia zamieniaja sie w slumsy (jak XIX wieczne kamienice Wroclawia), komunikacja publiczna upada, a tworzy sie takie zamkniete osiedla dla nowobogackich.
 

·
Я.
Joined
·
6,755 Posts
miglanc said:
Takie osiedla srednio mi sie podobaja. To jest takie wzajemne zagladanie sobie w okno. Malo miejsca i hermetycznie. Wiedze ze amerykanizacja polskich miast rusza pelna para. Srodmiescia zamieniaja sie w slumsy (jak XIX wieczne kamienice Wroclawia), komunikacja publiczna upada, a tworzy sie takie zamkniete osiedla dla nowobogackich.
hehe widze zemsta za spodek bez zapoznania sie z tematem?:)

1) osiedle nie bedzie zamkniete
2) to wroclawska tradycja tworzenie bardzo podobnych do tego osiedli w nieduzej odleglosci od centrum. Wielka Wyspa, Borek, Karlowice- to tylko niektore przyklady. To powstaje w niedalekiej odleglosci od centrum Lesnicy i bedzie przedluzeniem miasta wlasnie!
3) w tej chwili trwa we Wroclawiu kamienicowy boom, bardzo wiele osob przenosi sie do starej zabudowy, wiec tym bardziej nie masz racji.

Tez mam ambiwalentne uczucia, jesli chodzi o ten projekt, ale z zupelnie innych przyczyn- nie podoba mi sie takie "plastyczne" planowanie. Osiedla powinny byc funkcjonalne a nie ladne przy ogladaniu z samolotu!:) Mysle ze szansa nafajne miejsce w miescie w tym przypadku jest 50:50
 

·
Registered
Joined
·
16,788 Posts
Discussion Starter #6
miglanc troche nie wziałes pod uwage proporcji :) wątpie aby ktokolwiek zaglądał sobie do okien-tak na marginesie ktos ostatnio mi powiedział ze w srodmiesciu nie chce mieszkac i woli blokowisko bo w srodmiesciu wszyscy zaglądaja sobie do okien :)
Na eszte swietnie odpowiedział kot.
 

·
Projekt Inwestor
Joined
·
8,926 Posts
mi się podobają takie osiedla;
w Czerwonaku budują podobne, przy czym w centrum znajdą się bliźniaki, fontanna i ratusz [który zostanie wybudowany później]
 

·
Registered
Joined
·
3,099 Posts
Ale mi sie nie podoba taka hermetyczna zabudowa, to jest sztuczne. Rzeczywiscie ladnie wyglada z samolotu, ale z poziomu ulicy nudno.
 

·
...
Joined
·
11,893 Posts
o kurde :D heh miało być firma :]
mam pytanie w tym nowym osiedlu tam pośrodku to co to jest? takie żółte...
 

·
Я.
Joined
·
6,755 Posts
Raine said:
o kurde :D heh mia³o byæ firma :]
mam pytanie w tym nowym osiedlu tam poœrodku to co to jest? takie ¿ó³te...
heh a ja juz sie zastanawialem co to za gombrowiczowskie epitety:D

nie wiem co to. Na zolto chyba sa zaznaczone drzewa..
 

·
in omnia paratus
Joined
·
4,007 Posts
Zadam troche naiwne pytanie: te domki ktorych jest najwiecej, sa jedno- czy kilkurodzinne? Bo jak jedno, to spoko, jak wielo, to komuna. Znajoma 2 lata temu wyprowadzila sie na Oboźną, mieszka na parterze, ma 80m ogrodka i jak kichnie to jej 4 sasiadow mowi na zdrowie, kompletne zero prywatnosci. Poza tym to osiedle jest troche daleko od miasta, byloby atrakcyjniejsze, jakby tam np. dochodzil tramwaj
 
1 - 20 of 13540 Posts
Top