SkyscraperCity banner

21 - 37 of 37 Posts

·
Bas
13,658 Posts
Het hotel groeit op papier met 5 meter!

Direkteur Frans Hoeksma van WTC Expo Leeuwarden in de `Leeuwarder Zaailand Krant`:

`Trouwens, even terugkomend op de beurzen. We denken er sowieso aan om in de toekomst meer vakbeurzen te gaan organiseren. Te denken valt aan beurzen met thema`s als veiligheid, ICT of scholing. Verder kan ik melden dat we al bezig zijn met de bouw van een bruin café en een compleet nieuw Food Plaza, met uitzicht op de beurshallen. We gaan dit najaar beginnen met de bouw van het hotel, de nieuwbouw van onze businessclub en de congresruimten. Het plein wat daarbij ontstaat, wordt dé plek van Leeuwarden waar mensen elkaar straks ontmoeten en iets kunnen eten en drinken. Het zal het Leeuwarder uitgaansleven een nieuwe impuls geven, verwachten wij.`

Verder:

`Het hotel wordt een Golden Tulip van 50 meter hoog met 144 kamers. Dit is een aanwinst voor Leeuwarden. De plannen zijn door de welstandscommissie Hûs en Hiem eindelijk goed gekeurd en we hopen dat alles eind 2008 klaar is. We gaan er van uit, dat de officiële opening tijdens Boot Holland 2009 (feb.) plaats zal vinden. Daarmee zet het WTC de stad Leeuwarden opnieuw op de kaart`, aldus Hoeksma.

·
Registered
4,042 Posts
Verder kan ik melden dat we al bezig zijn met de bouw van een bruin café en een compleet nieuw Food Plaza, met uitzicht op de beurshallen.
Uitzicht op een paar loodsen? Dat trekt klanten! :nuts:
Het plein wat daarbij ontstaat, wordt dé plek van Leeuwarden waar mensen elkaar straks ontmoeten en iets kunnen eten en drinken.
Dé plek van Leeuwarden? Dat zal wel meevallen. Het nieuwe complex zal best mooi worden, maar tegen de kroegen, terrasjes, discotheken en restaurants in de oude binnenstad kan het niet op. Het complex ligt daarvoor niet centraal genoeg. Wel wordt het een gemakkelijke plek om te eten voor de bezoekers van het FEC.

Btw: 5 meter extra is wel een leuk nieuwtje. Daarmee kan het door de luchtmacht voorgestelde hoogbouwbeleid meteen de prullenbak in. De Oldehove is niet maatgevend. pfiew :cheers:

·
Registered
4,968 Posts
Dé plek van Leeuwarden? Dat zal wel meevallen. Het nieuwe complex zal best mooi worden, maar tegen de kroegen, terrasjes, discotheken en restaurants in de oude binnenstad kan het niet op. Het complex ligt daarvoor niet centraal genoeg. Wel wordt het een gemakkelijke plek om te eten voor de bezoekers van het FEC
Dé plek van Leeuwarden,..hij was duidelijk over enthousiast:) . Food Plaza is i.d.d. alleen voor de bezoekers. Mooie ontwikkeling om de Randstadbewoners nu eens naar het noorden te lokken.

·
Registered
4,124 Posts
Zou het echt 50 meter worden? Misschien bedoelde hij ongeveer 50 meter. Als het echt 50 meter zou dat mooi zijn, die 5 meter maakt toch een heel verschil, vooral bij lagere torens. Voordat het dé plek van Leeuwaren is moet er wel héééél veel gebeuren.

·
Registered
3,209 Posts
Goed nieuws. Maar volgens mij wordt het gewoon 50 meter, en niet ongeveer 50 meter. Ik heb namelijk gehoord dat die hoogteregels van de luchtmacht niet meer van kracht zijn, of in ieder geval versoepeld. :)

·
Registered
3,834 Posts
In de Leeuwarder Courant een paar weken geleden stond 'n klein artikeltje waarin stond dat de regels inderdaad versoepeld waren! Dat is toch goed nieuws?

·
Bas
13,658 Posts
Nou, dan kunnen er hier inderdaad een paar 50-plussers bij. De Gemeente Leeuwarden heeft daar nooit moeite mee gehad, dus bij elke ingang van de stad een hoge toren als de Avéroflat of Zuiderplantage.

·
Registered
318 Posts
Goed om te horen! Maar volgens mij wordt hij niet slank, waardoor hij minder hoog lijkt.

Nou, dan kunnen er hier inderdaad een paar 50-plussers bij. De Gemeente Leeuwarden heeft daar nooit moeite mee gehad, dus bij elke ingang van de stad een hoge toren als de Avéroflat of Zuiderplantage.
Ik zie graag nog een aantal torens verschijnen rond de 'eenzame' torens die jij noemt :)

Het zou overigens fantastisch zijn als de Achmea II gerealiseert wordt. Hopelijk komen er binnenkort nieuwe plannen voor dat gebied.

·
Bas
13,658 Posts
Het zeer bekende Centraal justitieel Incassobureau dijt behoorlijk uit, en zoekt huisvesting aan de overzijde, dus dat is tegenover het World Trade Center (WTC-Expo dus, het voormalige FEC). Zou me niets verbazen dat ze voor hun 1000 medewerkers een aardig hoge toren kunnen neerzetten op dat krappe stukje grond aan de Tesselschadestraat. We wachten wel af.

·
Bas
13,658 Posts
Lokatie bij het WTC-Expo terrein ligt aan de oostzijde ervan, als men aan de Tesselschadestraat nog een paar 70-plussers neerzet, zou dat vanuit het zuiden bekeken een mooie opbouwende skyline worden. Een gesloten geheel.

·
Registered
3,209 Posts
Juist niet, dan wordt het meer een rij, of straat, torens. Terwijl een cluster veel mooier en indrukwekkender is. Maargoed, als dat gebeurt moeten we niet klagen. Hoewel ik dat niet een twee drie zie gebeuren.

21 - 37 of 37 Posts