SkyscraperCity Forum banner

Geef een cijfer

• 10

Votes: 0 0.0%
  • 9

• 8

• 7

Votes: 2 13.3%
  • 6

Votes: 6 40.0%
  • 5

Votes: 2 13.3%
  • 4

Votes: 1 6.7%
  • 3

Votes: 3 20.0%
  • 2

• 1

Votes: 1 6.7%

WTC Leeuwarden

3246 Views 8 Replies 8 Participants Last post by  im_from_zw038
Gegevens
Naam: WTC Leeuwarden
Plaats: Leeuwarden
Functie: kantoor/hotel
Hoogte toren: 42 meter
Aantal verdiepingen: 11
Oplevering: 2009

Opening van het nieuwste en hoogste gebouw:

Bron: Leeuwarder Courant.

Interieur:
See less See more
5
1 - 9 of 9 Posts
Saai ontwerp, verhoudingen kloppen niet, net te laag om op te vallen. Alleen de afwerking ziet er zeer goed uit en voor Leeuwarden is dit een aardige aanvulling. Een magere 6.
Vind er niet veel aan. Saai ontwerp, een dikkert. De gevel is nog wel aardig. Een 6.0.
Het is een beetje een lomp gebouw. Smaller en hoger was beter geweest. Maar ik denk dat de plek het WTC voornamelijk niet zo mooi laat ogen. Het gebouw staat er nu wat lukraak vind ik. Voor de Achmea en Avero toren (op de plek van Aegon) zou het veel beter tot zijn recht komen denk ik. 6.5
Chaotisch ongeïnspireerde gevelindeling, chaotische neon reclameuitingen en chaotische plaatsing op de kavel (lafjes tegen de zicht-as Tesselschadestraat aan). Alleen de kleur is aardig in lijn met de Achmea- en Averotoren. Verder voegt deze flat helemaal niks toe aan Leeuwarden. 3
Wat ben ik blij dat ik 7 kilometer verderop woon, aan de andere kant van Leeuwarden. Zie ik `m niet zo vaak. Het vierde zwarte gebouw op rij in de Friese hoofdstad, valt inderdaad niet zo op, staat altijd verkeerd in de zon, verder aardige afsluiting van Central Business District aan de Tesselschadestraat. Leuke aanvulling in de skyline vanaf het westen, meer ook niet. En het restaurant is ook nog veel te duur voor een platte stad als Leeuwarden.

Toch een 7 gegeven, omdat `ie in Leeuwarden staat.
See less See more
Bwa Cava nog :) een 6je
Nee, helaas, zwart is niet altijd verstandig. Bij Achmea gaat het nog, maar dit WTC gebouw is een gruwel, en een WTC onwaardig. En die oranje gekleurde bedrijfsnamen maken het er ook al niet beter op...
1 - 9 of 9 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.