SkyscraperCity Forum banner

WTC Rotterdam (3x)

2896 Views 20 Replies 14 Participants Last post by  Huib Nederhof
De eerste had ik al eerder gepost. Vandaag echter nog een aantal gemaakt. Het is een erg fotogeniek gebouw met hele strakke lijnen. Mijn voorkeur gaat uit naar nr.3. Bij jullie ook?

1.

2.

3.

See less See more
3
1 - 20 of 21 Posts
Alle 3 topfoto's! 3 vind ik persoonlijk ook de allerbeste:)
Die 2de is echt wonderschoon, en daarmee wil ik de twee zwart/wit foto's niet ten onder doen .
Maar foto 2 is van zo'n mooie hoek genomen dat het ook zomaar ergens anders had kunnen zijn !! :).
Mooi.

1. Mooi, maar geen bijzondere hoek, iets te gewoon dus.

2. Heel mooi, zo heb ik hem nog zelden gezien. Ik vind alleen het onderste randje iets storen. Of meer erop of helemaal niet.

3. De mooiste, vanuit aparte hoek genomen, ik zie er geen 1 foutje, irritatie, etc in zitten. Neigt dus naar perfect toe.
^ Nr.2 ben ik zelf ook niet tevreden over. Laat ik het randje weg vind ik het iets te strak of saai worden. Je kan er niet verder naar achteren. Ik ga eens kijken of ik niet van een wat hoger standpunt de zelfde foto kan maken. Dan wordt de foto een stuk beter hoop ik.
Het is duidelijk te zien dat hier een prof aan het werk is, kwaliteit ten top. Ik vind #2 erg mooi, omdat de hoek orgineel is. Verder ben ik niet zo van de detail/close-up-foto's, maar meer van de overzichtsfoto's en streetscenes. Daarom waardeer ik dit des te meer. :eek:kay:
Nummer 3 is gewoon iconisch, een plaatje wat je kan gebruiken als postzegel. Prachtig, zo helder en puur.
Nummer 1 is de beste.

Voor alledrie geldt dat het perspectief nogal extreem is rechtgetrokken. Daardoor zien de foto's er té onrealistisch uit. Wat mij betreft is het beter om alleen de eventuele lensafwijking te corrigeren en het verder zo te laten zoals 'het oog' het in werkelijkheid ook ziet.

12 april 1998:
See less See more
Coole foto's. Soms zie ik de Montparnasse in dit gebouw van de zijkant gezien.
Nummer 1 is de beste.

Voor alledrie geldt dat het perspectief nogal extreem is rechtgetrokken. Daardoor zien de foto's er té onrealistisch uit. Wat mij betreft is het beter om alleen de eventuele lensafwijking te corrigeren en het verder zo te laten zoals 'het oog' het in werkelijkheid ook ziet.

12 april 1998:
Als dit een foto zou moeten zijn zoals het er uit moet zien dan verschillen we van mening hierin. Voor mij is weer zo'n foto van iemand die zijn camera gewoon omhoog gericht heeft waardoor het eruit ziet als het gebouw 400 meter hoog zou zijn. En architektuurfoto's met gebouwen die omvallen vind ik al helemaal niet kunnen. Met shift- en tiltlensen krijg je het behoorlijk realistisch naar mijn mening.
Huib! Ik kom je redden. Ja zonder mij wordt die tweede foto natuurlijk niets he;)
Voila!

See less See more
@ayelt, weg mooie kleuren, weg scherpte...nee doe mij het origineel maar!
:) Wordt wel mooi ontwerp voor een nieuwe toren zo.
Na lang wikken en wegen ben ik eruit. :)

Ik twijfelde tussen #1 en #3. Bij #3 vind ik de perspectief-aanpassing storend, bij #1 niet. Bovendien heeft #1 meer diepte doordat er meer voorgrond is.
Mijn voorkeur gaat daarom naar #1 uit.

Een minpuntje van beide foto's vind ik dat er wat weinig ruimte boven het gebouw gelaten is.
Blijft mijn favoriete Rotterdamse skyscraper en ben ook blij dat ik er 2.5 jaar in gewerkt heb.
Toendertijd gingen er roddels rond dat ze er 10 verdiepingen bij wilden maken, nu vragen jullie je waarschijnlijk af of Dimmer heeft drugs gebruikt want dat gaat natuurlijk nooit maar nix is minder waar want ze wilden de verdiepingen vanuit de grond zo opkrikken net zoal de toren zelf schijnt gebouwd te zijn.

Ook wel leuk om te vermelden is dat je via de technische ruimte bij alle winkel zo binnen kan lopen want mn maat en ik waren n keer verdwaald in de inmens grote technische ruimte eronder dus wij gaan n deur binnen en toen stonden we bij DAKA sport binnen (gelijk maar n geintje uitgehaald door te zeggen dat dit n overval is waarop de mensen dr eigen n hoedje schrokken ), tja echt n leuke tijd gehad daar....
See less See more
Ik moet zeggen dat ik rechtgetrokken foto's ook iets onwerkelijks vind hebben, zeker wanneer de hoek waaronder de foto genomen is nogal fors is. De hele nieuwe architectuurgids staat er vol van wat mij vaag doet denken aan een stoet zwaar opgemaakte diva's. Maar goed, ieder zijn smaak natuurlijk. De draai in foto 3 heeft iets van een afwerende houding, die op foto 1 oogt meer aanschouwelijk, alhoewel ik geen idee heb hoe ik daar op kom. Toren is samen met het Witte Huis mijn favoriete hoogbouw in Rotterdam.
Foto 3 vind ik heel erg mooi, ik heb liever een gebouw in zijn geheel op de plaat dan een deel ervan, die horen vaak op misluktefoto.nl thuis. Maar goed, alledrie zijn ze erg goed en scherp gekiekt, bovendien is het World Trade Center in Rotterdam één van mijn favo`s in Nederland. Ik ben er ook wel eens bovenin geweest. Zó hoort een WTC te zijn. Hoogbouw én van een hoogstaande architectonische kwaliteit. Daar kun je alleen maar mooie foto`s van maken. Heeft dit gebouw nog steeds de bijnaam van `talkpoederbus`?
1 - 20 of 21 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.