Skyscraper City Forum banner
1 - 19 of 19 Posts

·
f a i r l i g h t
125 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Kwam deze toevallig tegen..

Ze zijn gecropped, voor orignal size zie de link onderaan de post

-

(c) Bob van Ooik
source

·
Skyscraperfan
1,251 Posts
Een mooie VINEX wijk is dit, ik woon trouwens ook in een VINEX wijk

·
Urbanist
3,289 Posts
Cool die lichtboxen op de torens. Zoiets zijn ze ook van plan op Strijp S

·
AstroNout
5,114 Posts
Je ziet de toren(tjes) goed vanuit de trein (Utrecht-Den Haag). Best aardig, al had ik ze hoger verwacht juist omdat ze zo goed zichtbaar zijn.

·
Bas
14,528 Posts
Die torentjes vielen mij ook op, toen ik gisteren langs Ypenburg reed. Eén reaktie: Wàt lelijk, ben blij dat ze hier niet in de buurt staan. Zo dichtbij lijkt het wel wat op Battersea Power Station in London, ik weet niet waarom. De architect dezes moeten ze direkt een `Berufsverbot` geven! En verder, wees er maar gelukkig mee, Ypenburgers. Jullie hebben een snelle tram om daar elke dag weg te komen!:lol:

·
Registered Abuser
6,281 Posts
Ik vind het ook mooi. Zijn de appartementen daar nou een keer verkocht?
Een paar maanden geleden was in het nieuws dat in één van die torentjes één appartement verkocht was. Die man woonde daar al maanden in zijn eentje :lol: Toen zijn ze die overige appartementen maar voor een relatief prikkie gaan verhuren geloof ik :nuts:

·
Registered
11 Posts
Het bekende middeleeuwse Italiaanse dorpje San Gimignago heeft als voorbeeld gediend voor deze torens. Dat is tenminste wat ik ervan heb meegekregen, helaas heb ik geen officiele bron die dit kan bevestigen. Ik vind de torens overigens wel wat hebben, het is nog een van de aardige stukken van Ypenburg, er zitten echt vreselijk lelijke woningen /gebouwen tussen!
Mooie foto's trouwens!

·
Registered
5,413 Posts
^ Tjaah, met wat fantasie kun je er wel San Gimignano in zien, maar het ermee vergelijken kun je zeker niet. Het is een leuk verhaaltje achter het ontwerp, maar het lijkt er natuurlijk voor geen meter op.

Persoonlijk vind ik deze VINEX wel wat hebben, vooral in het donker, die lichtbakken doen het goed. Bij daglicht lijkt het net een fabriek, maar al met al ziet dat er toch een stuk beter uit dan de standaard VINEX.

Mooie foto trouwens, die eerste. :eek:kay:

·
Registered
6,977 Posts
Al is het bijna allemaal hetzelfde wat je hier ziet, het heeft wel wat.
Heb er dan ook geen problemen mee, het ziet er in ieder geval wel bijzonder uit als het gaat om aanzien.

Het lijkt wel een kneep uit het industrieele tijdperk van weleer.
Het doet me vooral aan de autoindustrie denken, zoals hier in Wolfsburg

·
Registered Abuser
6,281 Posts
Vinex is eentonig en dus saai. Deze torentjes doen niet de moeite om dit te ontkennen en proberen toch voor een beetje afwisseling en speelsheid te zorgen in het gebied. Ik vindt het dus redelijk geslaagd hoewel je er mij verder nooit zal zien.

1 - 19 of 19 Posts