SkyscraperCity Forum banner
1621 - 1640 of 2457 Posts

·
The sky is the limit
130 Posts
Leuk dat de ontwikkelingen rondom de gracht zo snel gaat, de laatste weken. Ieder dag is er weer iets nieuws af.

Ook mooi dat er flinke discussies zijn over mooi en lelijk. Het zou mij teleurstellen als iedereen het mooi zou vinden. Ook al hou ik in beginsel niet van de hang naar het verleden in architectuur, ben ik er toch blij mee. Als je beseft wat voor treurnis er stond in het verleden zoals het trefpunt en het troosteloze stationsplein.

Het heeft zoveel goed gedaan voor de stad, ik ben er trots op als geboren Zaandammer.

p.s. Respect voor de :master::master::master: bouwvakkers die tot in de late uurtjes doorgaan.

·
Registered
20 Posts
Zouden ze het dak van de muziektent niet met koper gaan beslaan? Ik hoop in ieder geval da ze daar nog even mee wachten. Als zelfde de rvs leuningen niet veilig zijn heb ik geen geloof ik koper....

De gracht gaat wel mooi worden. Een gedurfd ontwerp, maar ook een redelijk geslaagd ontwerp. Het is een terugblik naar het verleden met een heel modern tintje. In dat tintje zit het risico dat het na een aantal jaar natuurlijke veroudering niet meer zo geweldig is.

Iets met een oud ontwerp, mag sporen van natuurlijke veroudering bij zich dragen. Dat geeft het karakter. Bij iets moderns tast dat juist het karakter aan. dit is een mix van beide.

Op dit moment is het in ieder geval een schitterende gracht aan het worden!

·
Registered
223 Posts
Ik kwam er vroeger vaak, Mijkel, iedere woensdag. At vaak in de Mac en liep over de brug, stond vaak op de bus te wachten bij het stuk van de oude Hembrug. Ik vond altijd het kleine buurtje van laagbouw tussen de Rabo en de weg heel leuk.

Vond het heel jammer te horen dat het afgebroken zou worden.

En nu ik dit zie, wauw! Wat word ik hier blij van. :)

·
Walking Dutchman
112 Posts
Imo hebben ze de belangrijkste voordelen tot nu toe weggestreept... Een échte verbinding met westerwatering voor fietsers e.d. is iets waar al jaren behoefte naar is. Er is inderdaad een tunnel maar om nou te zeggen dat die centraal ligt...

Ik hoop dat er ook eens gekeken wordt naar een verkeersverbinding denoods een viaduct met het westerwatering.

Maar de crisis hakt ook weer in Inverdan... Weer een project wat niet tot zijn uiterste wordt benut.

En dan blijven natuurlijk Figaroa en Kop Noordschebos over....

·
Walking Dutchman
112 Posts
Even een vraagje tussendoor over de afwerking van 'de buiging'. Eergisteren met fotograferen viel me op dat de kozijnen of afwerking gewoon ruwafwerking is. Je ziet gewoon de schroeven er grof in zitten zoals bij de ruwbouw ook beschadigingen en diepe krassen.

Ik heb even een fotootje van Hoppertje gepakt van ruim een jaar geleden, zie de kozijnen rechts :

Misschien dat ik een pietje precies ben, maar het lijkt wel of men dit vergeten is te plamuren en te schilderen. Je ziet dus gewoon de houtkleur, wat niet erg is, maar het zit er gewoon slordig opgeschroeft als je van dichtbij kijkt. Wat je overigens niet op de foto hier ziet.

(vind het ook een beetje afsteken bij de rest van het gebouw qua kleur en afwerking, maar dat terzijde).

Ikzelf heb in de bouw gewerkt voor een korte duur en zo lever je iets niet op.

Het is nu al 1,5 jaar verder... Misschien een beetje een retorische vraag, maar gezien de afwerking tegenwoordig zou het zomaar normaal kunnen zijn.

·
Walking Dutchman
112 Posts
Zal ook gezellig zijn met kerst, deze sfeer.

Ik weet niet hoe ver ze zijn met de grondsanering, anders zou het water binnen 1 maand toch wel kunnen stromen. Ik vraag me alleen af, de zaan ligt hoger, dus de standaard waterpijl bij nieuw rustenburg stijgt dan misschien ook nog een beetje.

·
Registered
54 Posts
ZAANDAM - Het water staat in de Gedempte Gracht. Dat zorgt voor een aparte sfeer. Staande op één van de bruggetjes krijg je dan ineens onbekende situaties op de Gracht. Vlak om de hoek van diezelfde Gracht 'schreeuwt' de Westzijde ook om aandacht zo benadrukken Leon Hamming (Saenkanter) en Colette Hesse (ANS).

http://www.dichtbij.nl/zaanstreek/regio/artikel/2471177/westzijde-niet-vergeten.aspx

Ben benieuwd of de Peperstraat ook mee gepakt wordt. Het kan het centrum aanzienlijk verlengen. Al helemaal als die winkel promenade aan de vermiljoenweg in de kleurenbuurt (AH XL) gerealiseerd wordt. Dan heb je vanaf de provinciale weg tot aan de weer een winkelstraat.

·
Registered
609 Posts
Nou de gedempte gracht is bijna klaar, dan lijkt me het volgende project de rozengracht (jammer dat daar geen water komt) en ik hoop dat er binnen tien jaar eindelijk ook een opknapbeurt voor de westzijde komt, iets van de oude grandeur terug krijgen lijkt me wel een aanwinst voor het centrum.

·
Registered
222 Posts
Ben ik de enige?
Op de Gracht tussen de Muziekpaviljoen en zeg maar Free Recordschop hangt al een hele tijd een penetrante lucht. Je zou bijna denken dat er een lijk ligt te vergaan. Die geur rook ik maanden geleden ook al en ook tussentijds meermalen waargenomen. Vandaag weer in alle hevigheid moeten doorstaan?

1621 - 1640 of 2457 Posts