Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 20 Posts

·
Member
4,560 Posts
Discussion Starter · #1 ·
PERS, Rotterdam, 18 mei 2007, VVV Rotterdam.

Vanaf maandag 21 mei a.s. is in de VVV Rotterdam Store Citydrop te koop. Deze Citydrop, in de vorm van de vier bekende iconen van Rotterdam: Euromast, Kubuswoning, Willemswerf en Erasmusbrug, is ontwikkeld in het kader van Rotterdam 2007 City of Architecture. Rotterdam heeft hiermee de primeur.

Citydrop
Rotterdam heeft als eerste stad in Nederland Citydrop in de vorm van de bekende stadsiconen. Vier beeldmerken van Rotterdam 2007 City of Architecture zijn in drop uitgebeeld, te weten de Euromast, de Kubuswoning, de Willemswerf en de Erasmusbrug. Het unieke ontwerp door 75B is de aanleiding geweest om juist deze landmarks in drop vorm te geven. De zacht zoete Citydrop is verpakt in speciaal ontworpen zakjes van 100 gram en is exclusief in de VVV Rotterdam Store te koop voor € 2,95.

Andere nieuwe Rotterdamproducten
De merchandiselijn van Rotterdam 2007 City of Architecture omvat naast de Citydrop ook T-shirts, tassen, paraplu’s, mokken, posters en verrekijkers. In navolging van de succesvolle lancering van de RTM-tas door Rotterdam Marketing in 2006, is een reeks van RTM-producten in de collectie opgenomen, waaronder T-shirts, paraplu’s, flesjes mineraalwater, zeep en mokken.

Verkooppunt
De RTM- en Rotterdam 2007 City of Architecture merchandising is exclusief te koop in de VVV Rotterdam Store, Coolsingel 5 te Rotterdam.

Initiatief
Citydrop is een initiatief van Rotterdam Marketing in samenwerking met Rotterdam 2007 City of Architecture, Face 1 Design en Archi-Toys.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Ah, leuk! :) 't Kan zelfs niet Hollandser, dus hopelijk zullen ook veel buitenlandse toeristen en zakenlui deze drop proeven.

·
Registered
2,444 Posts
Waarom blijft Rotterdam zo vastgeroest aan de 'ouderwetse' architectuur. Vooral de Kubuswoningen mogen weleens los gelaten worden. Zet de Toren op Zuid, Delftse Poort, Milleniumtoren of Luxor een keer in het zonnetje.

·
Illustrateur
13,123 Posts
Ja, die kubuswoningen blijven mij ook een raadsel. Het blijft een paradepaardje van de Rotterdamse architectuur, terwijl ik ze gedateerd en vooral erg lelijk vind. Meer typisch voorbeeld van de jaren '80. Goed, dat is mijn mening dan.

·
Skyscraperfan
1,251 Posts
2,95 voor 100 gram!! Die mensen zijn 100% gek.
Maar toch een leuk idee

·
Administrator
30,144 Posts
Leuk idee, maar inderdaad geen lollige prijs. Ik snap ook niet waarom er wel eens van die lullige bedragen gevraagd worden voor die kleine dingen. Een euro voor een plattegrondje van die top 40 is er ook zo een. Plak er een sponsornaam op een geef die dingen gewoon weg bij leuke gelegenheden.

G

·
Ah, leuk! :) 't Kan zelfs niet Hollandser, dus hopelijk zullen ook veel buitenlandse toeristen en zakenlui deze drop proeven.
Ik kan me herinneren dat eervorig jaar bij het jeugd-WK die Sophie van BNN allerlei buitenlandse spelers drop aanbood. Ze keken allemaal even moeilijk toen ze 't in hun mond gestopt hadden:)

·
Design
1,134 Posts
Leuk iedee! Jammer dat ze er winst mee moeten maken, doel is juist Rotterdam promoten. 1,50euro zou schappelijk zijn en zou er 4keer meer van worden verkocht. Ach misschien smaken ze wel naar Rotterdam :lol:

·
Registered
2,444 Posts
Beetje offtopic, maar ik zag vandaag iemand in de trein met een tas waarop allerlei namen van steden stonden. Het rijtje Shanghai, Brussels, Copenhagen, London, Berlin werd aangevuld met Rotterdam, en niet Amsterdam. Vond dat wel opvallend.

1 - 20 of 20 Posts