SkyscraperCity banner
1 - 14 of 14 Posts

·
taboe
2,236 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Elk jaar probeer ik een maand of twee op reis te gaan. De voorbije maanden hebben bepaalde ontwikkelingen mijn leven echter nogal overhoop gegooid (breuk met vriendin, mijn huurappartement werd verkocht, job ging van kwaad naar erger) en dus heb ik maar meteen beslist om er voor wat langer tussenuit te trekken.

Zonder echt plan heb ik een ticket geboekt naar New York en sindsdien trek ik à l'improviste door de VS. Ondertussen zit ik hier tweeënenhalve maand.

Het was de bedoeling om alleen te reizen, maar toen ik thuis mijn plannen ontvouwde, kreeg ik spontaan allerlei voorstellen van jaloerse vrienden en familie. Ondertussen heb ik twee keer bezoek gehad - mijn broer is mee naar NY gevlogen voor twee weken en mijn beste vriend heeft me vergezeld voor een deel van Californië. Eigenlijk komt me dat wel goed uit, want zo een half jaar alleen is toch ook wat teveel van het goede.

Ondertussen vliegt mijn geld erdoor. Om aan mijn vooropgestelde zes maand te komen, trek ik daarom binnen een paar weken naar Mexico (en misschien nog zuidelijker). Na de oost -en westkust, reis ik morgen richting Montana, Wyoming, Colorado, Nevada en Arizona om een paar nationale parken te bezoeken.

Ondertussen heb ik uiteraard duizenden foto's. Om het mezelf en mijn vrienden gemakkelijk te maken onderhoud ik een blog met een selectie:

http://grandamericanjourney.blogspot.com

Wie geïnteresseerd is, kan mijn avonturen via mijn blog volgen. Af en toe zal ik in deze thread ook wat foto's plaatsen.

Als teaser een paar panootjes vanop Hurricane Ridge (1597 m) in Olympic National Park, waar ik met de fiets naartoe ben gereden (vanaf zeeniveau -geen lachertje).

·
Enjoy your freedom!
7,585 Posts
Ambitieus! Een hele onderneming, zeker als je zonder echt plan vertrokken bent. Hopelijk heb je de sores van werk en breuk in de relatie achter je kunnen laten.

·
hubba hubba
1,469 Posts
Twee maand per jaar op reis? Dat is voor mij onbetaalbaar. Maar zolang je dit financieel kunt opbrengen dan begrijp ik wel dat je voor zulke reizen kiest. Je bent immers maar een keer jong en nu nog mobiel, dus neem het ervan zo lang het kan. Straks kun je nog lang genoeg aan de ketting tussen het andere werkvolk. ;)

Mooie foto's op je blog!

·
taboe
2,236 Posts
Discussion Starter · #5 ·
^^ ja, het is vrij duur. Slaap in hostels, motelletjes of bij mensen thuis (via couchsurfing.com). Als het krap wordt, trek ik gewoon naar Mexico en Midden-Amerika.

Deze reis kan ik maken omdat ik aan het sparen was voor een appartement (met bovenvernoemde) vriendin. Toen het uit was, dacht ik: **** it, laat ik het nu maar uitgeven.

Voor twee maanden vakantie per jaar heb je trouwens heus niet veel geld nodig. In India bv heb ik twee maand rondgetrokken voor minder dan duizend euro. Je moet natuurlijk wel verlof kunnen nemen.

·
Urbanist
3,281 Posts
Prachtige foto's op je blog. Yellowstone National Park staat ook nog op mijn verlanglijst. Ik heb begrepen dat elk seizoen mooi is. Maar het voorjaar trekt me het meest. Is het erg toeristisch in Yellowstone of valt het mee? En Yosemite, hoe is dat bevallen? Is het mooier dan Yellowstone?

Ik hoop nog veel foto's van je te mogen zien.

·
Derp?
2,192 Posts
Wat een onderneming, respect!!! Ik hoop dat je vindt waarnaar je op zoek bent! :) Erg mooie foto's op je blog, trouwens!

·
taboe
2,236 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Prachtige foto's op je blog. Yellowstone National Park staat ook nog op mijn verlanglijst. Ik heb begrepen dat elk seizoen mooi is. Maar het voorjaar trekt me het meest. Is het erg toeristisch in Yellowstone of valt het mee? En Yosemite, hoe is dat bevallen? Is het mooier dan Yellowstone?
Yellowstone is erg toeristisch, ja, maar daar kan je nogal makkelijk aan ontsnappen door een willekeurige trektocht uit te kiezen of in het wilde te gaan kamperen (is gratis en zeker aan te raden!).

Qua landschap zijn Yosemite en Grand Teton stukken spectaculairder dan Yellowstone. Yellowstone is wel gigantisch groot (heb er vijf dagen gekampeerd) en er is ongelooflijk veel te zien, van geisers, stomende bergwanden, machtige canyons en ontploffende modderpoelen tot kuddes bizons, wapiti's, beren, wolven ,coyotes, enz. Het leuke is dat dat niet alleen verhalen uit de toeristische foldertjes zijn, maar dat je al die dingen ook werkelijk te zien krijgt. Heb veel zwarte beren en een grizzly gezien, honderden bizons, herten en wapiti's, bevers, otters, coyotes, marmotten, prariehonden, en nog veel meer.
In het voorjaar gaan is een goed idee, al zijn sommige bergpassen dan nog onbereikbaar. De vroege herfst (spetember-oktober) is volgens mij de beste tijd voor Yellowstone.

Van alle nationale parken vond ik Bryce Canyon en Arches National Park het meest bijzonder, gewoon omdat ze zoveel verschillen van alles wat ik ooit in Europa-Azië-Afrika heb gezien. Yosemite is ook fantastisch, vooral in de lente, als de watervallen donderend in de vallei storten.

Nog een paar foto's voor wie geen zin heeft om mijn blog te doorploegen:

Bryce Canyon National Park:

Arches National Park:

Canyonlands National Park:

Grand Teton National Park:

Yellowstone National Park:

·
mentula agricolæ vulgaris
1,334 Posts
Ik ga wellicht de Pacific Crest Trail lopen in 2014. Heb jij daar ook een stuk van gedaan, of gewoon een eigen route gekozen?

·
taboe
2,236 Posts
Discussion Starter · #12 ·
^^ Wauw, ga je heel de PCT lopen?

Heb nooit specifiek stukken van de trail opgezocht, maar ben wel mensen tegengekomen die (een stuk) liepen tijdens mijn eigen trektochten, onder andere in Yosemite en Desolation Wilderness.

Alle plekken waar de trail passeert en waar ik ben gaan wandelen, waren zeker de moeite, dus het wordt ongetwijfeld een fantastisch avontuur. Praktische tips kan ik je helaas niet geven.

·
mentula agricolæ vulgaris
1,334 Posts
We willen een half jaar gaan lopen, maar ik weet niet of ik het helemaal af kan maken. Staat allemaal nog in de kinderschoenen. Wat zijn jouw ervaringen met lange-afstands-wandelingen?

·
taboe
2,236 Posts
Discussion Starter · #14 ·
^^ Mijn ervaring is dat het vooral een kwestie van goede moraal is. Die trails zijn ontworpen om haalbaar te zijn, dus iedereen met een goede conditie kan ze in principe aan. Het moeilijkste aspect is het wekenlang geen toegang hebben tot douches, uitgebreide maaltijden, een comfortable bed, cafés, internet, enz... Je kan dit een beetje omzeilen door af en toe af te wijken van het pad en in stadjes te slapen. Anders is het kwestie van in 'the zone' te komen, die geestesgesteldheid waarbij je opgaat in de natuur en alles vergeet wat daarbuiten ligt. Kan heel bevredigend zijn.

Vlieg morgen overigens naar Mexico, dus binnenkort heel andere foto's op mijn blog. Zal er, mits betrouwbaar internet, hier ook regelmatig posten :cheers:.

1 - 14 of 14 Posts