SkyscraperCity banner
1 - 20 of 20 Posts

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Vanaf Hoogvliet via boerendijkjes naar Rotterdam. Je kunt je haast niet voorstellen dat dit pal naast Rotterdam ligt.

Foto's genomen op 17 april 2006. P.s.... sommige foto's waren groter dan 1024 kb, (bv foto 3) dus heb ik sommigen op iets mindere kwaliteit moeten opslaan. :(

1. Hier zit je nog in Hoogvliet.

2. In de verte de zendmast van de Waalhaven.

3. Zendmast hier iets duidelijker zichtbaar.

4. Ja hoor, het is lente!

5. Rechts zendmast en links de Euromast. Daartussenin o.a Monti en WPC.

6. Spiegeling

7. Links aan de horizon de skyline van Rotterdam. Ook hier wordt het boerenland bebouwd met nieuwe wijken.

8. Leuk contrast... boerderij, nieuwbouwwijk en grote stad!

9. Nog een iets landschappelijkers detail erbij.

10. Ingezoomd op de skyline. Monti en WPC zijn steeds goed zichtbaar.

11. Bewerkt land.

12. Schemer treedt in. (Tussendoor deze serie ben ik natuurlijk nog de dorpjes en nieuwbouw in geweest maar die foto's volgen nog.)

13. En ik werd nog verblijd met een supermooie sunset.

14. Afhankelijk van de aparte kleuren van de sunset, krijgt het water soms een sprookjesachtige paarse tint.

15. Zo dicht bij Rotterdam...en als skyline...alleen maar bomen!

·
Wereldburger
869 Posts
Eindelijk eens wat andere foto's! Leuke serie... :)

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Ja mooie serie! Hele bekende plekkies voor mij! Ik ben benieuwd naar je foto's uit de 'dorpjes'!

Op foto 7-9 zie je de vinexwijk Portland, deze wijk wordt nog verder uitgebreid maar dat is meer richting de A15 toe. Het groen wat je dus op deze foto's ziet blijft groen en moet onderdeel uit gaan maken van het 'landschapspark' ter compensatie van het natuurverlies door de aanleg van de 2e Maasvlakte.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
^:tongue3: Ik heb al een hoop foto's gemaakt de afgelopen paar jaar, maar eigenlijk maar heel weinig van m'n eigen dorp. Zodra ik klaar ben met afstuderen zal ik eens een spetterende fotoreportage maken van dit ongelooflijk mooie dorp! :cheers:

·
Registered
6,649 Posts
Ja eindelijk eens de omgeving van Rotterdam en wat zouden die eigenaren van die boerderij s'avonds een mooi uitzicht hebben van zo'n afstand .
Ook zeer mooie foto's overigens .
En zo zie je maar weer ook daar zijn het net zulke boeren als hier .
Er ligt net zoveel akkerland rond de steden .

·
Registered
2,880 Posts
Nexxd said:
Op foto 7-9 zie je de vinexwijk Portland, deze wijk wordt nog verder uitgebreid maar dat is meer richting de A15 toe. Het groen wat je dus op deze foto's ziet blijft groen en moet onderdeel uit gaan maken van het 'landschapspark' ter compensatie van het natuurverlies door de aanleg van de 2e Maasvlakte.
Dat klopt, alleen vraag ik me wel af wat voor groen het is ( geen natuurontwikkeling denk ik ) en hoe het vorm krijgt, maar dat zal later wel duidelijk worden denk ik.

·
hemelschraper
2,022 Posts
#2, 6 en 11.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
vinman said:
Dat klopt, alleen vraag ik me wel af wat voor groen het is ( geen natuurontwikkeling denk ik ) en hoe het vorm krijgt, maar dat zal later wel duidelijk worden denk ik.
In eerste instantie zou het een bos- en waterrijk gebied worden en bleef er niks over van het bestaande polderlandschap. De gemeente was het hier (terecht) niet mee eens en kwam met een eigen variant, waarbij de polderstructuur meer behouden blijft. Hoe het allemaal gaat worden weet ik niet, ik heb me er nooit zo in verdiept (terwijl het ook mijn achtertuin is). Meer informatie kan je waarschijnlijk wel vinden op www.albrandswaard.nl onder het kopje 'landschapspark'.

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
Erg mooie reeks. Je hebt er oog voor... gelukkig dat dat groen behouden blijft. En hopelijk ook nog als polder.

1 - 20 of 20 Posts