SkyscraperCity banner
1 - 10 of 10 Posts

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Poortugaal hoort bij de gemeente Albrandswaard, maar ligt dichter bij Rotterdam dan bv Hoogvliet. Het sfeertje wat hier hangt is zo anders, zo relax en zo boers. Ik vind het altijd heerlijk om hier te komen.

Het zijn niet zoveel foto's, maar dat kwam omdat het zonnetje niet echt geschikt stond en er zware schaduwen vormden. Ik ben 3 dagen later nog teruggegaan (gister dus) om de serie af te maken, maar die foto's volgen nog.

Foto's genomen op 17 april 2006.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Dit was dus alleen het piepkleine, maar gezellige centrum van Poortugaal. Meer foto's van Poortugaal volgen nog.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Het centrum van Poortugaal (alle 3 de straten ;)) is nog lekker historisch, dat heb je mooi in beeld weten te brengen Apollyon!

Op foto 2 en 3 staat het oude gemeentehuis van Poortugaal, nu een 'Oudheidkamer'. Na de vorming van de gemeente Albrandswaard in 1984 (Rhoon en Poortugaal) is er een nieuw gemeentehuis gekomen in Rhoon. Nu een kleine 20 jaar later is het gemeentehuis inmiddels opnieuw verhuisd, nu naast metrostation Poortugaal.

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Discussion Starter · #4 ·
^^ Bedankt :)

Poortugaal werd al in de 4de eeuw voor Chr. bewoond, maar het gebied overstroomde steeds. In de 11de eeuw (geloof ik) werd het stuk ingedijkt en was het bewoonbaar.

Het bestaat dus al wat langer dan Rotterdam. Het leuke en knusse is idd dat het nog lekker historisch aanvoelt.

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
En wederom leuk... je hebt echt een oog voor fotografie!

1 - 10 of 10 Posts