SkyscraperCity banner
1 - 20 of 35 Posts

·
Registered
1,482 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Er bestonden al een aantal jaar plannen voor de bouw van een Indoor Golf Arena in Amersfoort. Uiteindelijk zijn de plannen daar niet doorgegaan en is men op zoek gegaan naar een andere locatie. Sindsdien werd er al gesproken met Zoetermeer.

Tot nu toe bleef het angstvallig stil rond de vestiging van Indoor Golf Arena in Zoetermeer, tot in juni de plannen voor het van Tuyllpark werden besproken in de gemeenteraad. Hieruit bleek dat de plannen zeer concreet zijn en er zelfs een locatie bekend is. Ik heb deze locatie inmiddels weten te achterhalen in het bedrijfsplan van Indoor Golf Arena.

Het project;
  • ‘sWerelds grootste en meest diverse indoor golf centrum.
  • 14.000m2 Southwest Greens synthetische gras oefen faciliteiten, ontworpen door Nicklaus Design.
  • 20 state-of-the-art ProTee Golf Simulators & 28 hitting bays.
  • Trainingsfaciliteiten voor kinderen & Bambini Golf Course.
  • Onconventionele driving range op het dak, met 34 afslag- plaatsen.
  • Wellness – en Golf fitness faciliteiten.
  • Mega size golfshop.
  • Top kwaliteit restaurant, bar en lounge.
  • Uitgebreide businessfaciliteiten, inclusief vergaderzalen, sky lounges, sky boxes en kantoren.
  • 4-sterren hotel met ruim 200 kamers.
  • Trainingscentrum en “Short Game Centre of Excellence”, bruikbaar voor diverse Nationale Golf Federaties.
  • Door de PGA Europe geïmplementeerde golfopleidingen.

Ik heb de locatie van de Indoor Golf Arena weten te achterhalen! Deze is gepland in de oksel van het Prinses Maximaplein (Oostweg/Australiëweg), tegenover Silverdome. Hier is nu nog een volkstuinencomplex gevestigd. Op onderstaande afbeelding is de locatie duidelijk te zien. Onderin de rotonde van het Maximaplein, links de van der Hagenstraat.

Op de afbeelding is nog iets opvallends te zien; De grote hal met hoge toren bovenaan de afbeelding. Op het andere volktuinencomplex staat blijkbaar ook iets van leisure gepland.

De bouw zou als alles mee zit eind 2011 kunnen starten, waarna in 2012/2013 Indoor Golf Arena zijn deuren kan openen voor publiek.

·
Registered
1,027 Posts
^^ Opmerkelijk dat ze een oud plaatje van het Maximaplein gebruiken. De over het plein doorgetrokken Australiëweg ontbreekt nog even. Inmiddels toch al wel een poosje in gebruik.

Daarnaast zit deze Indoor Golf Arena met voorbedachte rade zover mogelijk bij Randstadrailstations Palenstein en (toekomstig) Van Tuyllpark vandaan. Golfers komen natuurlijk liever hun bovengemiddelde automobielen showen;).

Wordt het niet een beetje te gek met al die bijbehorende hotels?

Dat andere (groene) gebouw kan ook nog een kantoor met distributiecentrum zijn. Had Miss Etam geen nieuwe plannen?

Ik zal 'm één dezer dagen toevoegen aan het Zoetermeerse projectoverzicht.

·
Registered
1,027 Posts
Ik heb ook nog even het businessplan doorgeneusd.

Opmerkelijke dingen:
The leisure capital of the Netherlands

- Cash Flow in Reference Year:
No. of visitors 189,000
Average sales per visitor € 23.42

Total Sales Subscriptions € 4.426.000
Total Other Sales € 2.375.100
Total Cost of Sales € 263.870
Total Sponsoring € 880.000
Total Maintenance € 210.800
Total Staffing Cost € 878.845
Total Other Costs € 1.129.086
Total Cash Flow € 5.656.912

·
Jazzadelic chill
1,718 Posts
zoetermeer wordt wel een beetje het dubai van de lage landen met al die grote attracties.

·
Registered
1,027 Posts
Als die Hal er staat in 2013 heb ik in ieder geval al 1 goede reden om mij er maar eens aan te wagen :D
Ze mag vast de green niet op met die hakken.

e
n ik vond nog dit plaatje
Die is volgens mij nog uit de serie waar de Indoor Golf Arena nog in ergens in midden in de bossen stond gepland.

·
Registered
1,482 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Op de plek waar de Indoor Golf Arena moet komen zit nu nog een volkstuinencomplex. Deze moet worden uitverhuist naar het buitengebied van Zoetermeer, maar de vereniging verzet zich hier tegen. 1 december wordt de verhuizing in de gemeenteraadsvergadering besproken. Hopelijk wordt dan ook meer duidelijk over de precieze invulling van het gebied.

Tuinvereniging Seghwaert niet blij met verhuizing

vandaag 11:47
ZOETERMEER - De leden van Tuinvereniging Seghwaert in Zoetermeer zijn faliekant tegen de verhuizing van hun tuintjes.
Al tien jaar wordt er gesproken over nieuwbouw op hun plekje aan de Edisonstraat en nu lijkt het er dan toch van te gaan komen. Maar waar het college tien jaar geleden nog zei dat de tuinders mogen verhuizen onder dezelfde voorwaarden, is daar nu ineens geen sprake meer van. Op de nieuwe locatie aan de Voorweg wordt de huurprijs vier keer zo hoog, terwijl de tuintjes de helft kleiner worden.

Tijdens de commissievergadering op 1 december wordt er gesproken over de toekomst van Tuinvereniging Seghwaert

·
Registered
1,482 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Deze volkstuinhouders hebben altijd geweten dat ze ooit moesten verhuizen. Volkstuinen worden vaak aangelegd op gronden waar pas in de verre toekomst ontwikkelingen staan gepland. Dat was bij deze volkstuinen ook het geval.

Overigens vind ik het wel getuigen van onbehoorlijk bestuur, dat de gemeente de verhuizing aangrijpt om de huren drastisch te verhogen. De totale verhoging van de huurinkomsten van het hele complex komt neer op enkele duizenden euro's. De gemeente kan dat geld best missen, terwijl het voor de meeste volkstuinhouders een enome smak geld is. Een verhuizing kost de huurders toch al veel geld, kom ze dan tegemoet met een redelijk huurprijs of een redelijke vergoeding. Met een beetje goodwill voorkom je een rechtzaak en de daarbij horende vertragingen.

·
non stop...
2,656 Posts
Wat had de gemeente dan gedacht? Dat ze in polonaise van het terrein zouden lopen??

Volkstuincomplexen worden vaak aangelegd op restgebieden. Deze mensen hebben 30-40 jaar gebruik kunnen maken van de gelegenheid. Dat het Kwadrant nu midden in de stad komt te liggen zal hen niet ontgaan zijn, dan is het een simpele optelsom en daar hoef je niet eens een krant voor te lezen.

Maar inderdaad; maak het die mensen niet zo moeilijk. Dan maak je het jezelf, als gemeente, ook wat gemakkelijker.

·
Registered
1,482 Posts
Discussion Starter · #11 ·
Indoor Golf Arena twitterde zojuist het volgende;

Presentation of revised #indoorgolf Arena development program completed. Stunning piece of work, thanks also to Zwarts & Jansma Architects.

All doc's for next week's presentation of #indoorgolf Arena to #Zoetermeer completed ! pfff, #JIT ! Now we can really enjoy Whitsun wknd !
Ben benieuwd naar het vernieuwde ontwerp! Er zit dus nog steeds beweging in de zaak :)

·
Registered
1,027 Posts
^^ Het bestaande ontwerp leek me al redelijk 'stunning'. Benieuwd wat ze nu met 'stunning' bedoelen. De tijden zijn er niet beter op geworden.

·
Registered
1,482 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Het eerdere ontwerp was het ontwerp dat in Amersfoort zou komen. Dat ontewerp zal nu zijn aangepast aan de nieuwe locatie. Wellecht paste het in zijn huidige vorm niet binnen het bestemmingsplan, of heeft de welstandscommisie kritiek geleverd.

·
leonardo2008
10 Posts
vanochtend in de krant zelfde foto's van de golfbaan,hoor alleen niets meer van gemeente en volktuinen complex verplaatsing,denk dat nog wel 5 a 10 jaar kan duren als hij op die plek moet komen,als ze het op het ouwde hoofdveld van dso plaatsen kunnen ze volgens mij snel beginnen,trubune kunstgras en kantine zijn tijdje weg

·
Registered
1,482 Posts
Discussion Starter · #17 ·
^^ Holland Hall moet op die plek komen. De verplaatsing van de volkstuinen is inmiddels een feit. De uitvoering zou in 2012 of 2013 moeten beginnen, dus opening is dan in 2013 of 2014.

·
Registered
1,482 Posts
Discussion Starter · #18 ·
Op twitter een tipje van de sluier gevonden wat betreft het nieuwe ontwerp. Men is bezig met een "dome" te ontwerpen, welke volledig vrij is van dragende kolommen. Dit is wat ik tot nu toe heb kunnen vinden. Flinke afmetingen overigens, 146 x 162 meter!

·
non stop...
2,656 Posts
Op twitter een tipje van de sluier gevonden wat betreft het nieuwe ontwerp. Men is bezig met een "dome" te ontwerpen, welke volledig vrij is van dragende kolommen. Dit is wat ik tot nu toe heb kunnen vinden. Flinke afmetingen overigens, 146 x 162 meter!

nogal wiedes. Als de indoorgolfbaan maar 50 meter lang is sla je de bal aan de overzijde tegen de muur en kaatst deze vervolgens vol terug in je bek :D

1 - 20 of 35 Posts