19,945 Posts
Vorige week van donderdag 31 juli t/m zondag 3 augustus in Londen geweest. We hadden zeer gunstige vroege en late vluchten waardoor we de volle 4 dagen hebben kunnen benutten. Voor het eerst de CityJet-vlucht van Rotterdam naar London City Airport genomen en dat is erg goed bevallen. Binnen een zucht en een scheet sta je in Londen en vanaf de luchthaven was het ongeveer een halfuurtje naar het hotel toe. Veel sneller dus dan wanneer je helemaal vanaf Heathrow moet komen.
Onze uitvalsbasis was het LSE Bankside Hotel: een campusgebouw van de London School of Economics dat in de zomermaanden als hotel gebruikt wordt. Gelegen op de zuidoever van de Thames direct achter het Tate Modern. Nette basale kamers en een zeer royaal ontbijt met zowel worstjes, bacon, scrambled eggs, gebakken ei etc. als fruit en on-Engels goede nog warme croissants en paint au chocolats. En dat alles voor vrij weinig geld. Een aanrader dus! Ook al vanwege de locatie: ideaal gelegen. De boulevard langs de zuidkant van de Thames is erg leuk om 's avonds met het mooie zomerweer langs te wandelen en stikt van de restaurantjes. Het leek met dit prachtige on-Engelse weer haast wel alsof je op de Maltese boulevard van Sliema of de Libanese Corniche van Beiroet liep. En last but not least, zeker voor de echte skyscrapercity-leden: vanuit de ontbijtzaal zicht op The Shard! Wat wil je nog meer als hoogbouwfan? Ideale uitvalsbasis om eveneens The Shard te bezoeken en veelvuldig te bewonderen.
Bovendien was ik twee jaar geleden aan het eind van de herfst in Londen geweest, zodat ik veel standaard te bezoeken plekken nu links kon laten liggen. Ideaal dus om nu op een totaal andere locatie gehuisvest te zijn (de eerste keer zat ik vlak boven Hyde Park, bij Lancaster Gate) en zo de zuidkant van het centrum van Londen en de zuidoever te kunnen verkennen. Dit stuk Londen bezuiden de Thames heeft me in positieve zin erg verrast. Erg levendig en ook vol met bouwontwikkelingen waaraan ik in deze fotoserie uiteraard ook aandacht zal besteden. Het gigantische aantal torens en degelijke kwalitatief hoogwaardige stadse blokken dat hier uit de grond gestampt wordt is jaloersmakend. De huizenprijzen liggen dan ook echter ietsje hoger dan hier... Wat me verder opviel: totaal geen last van muggen gehad. Terwijl je dat vlakbij een rivier wel zou verwachten. Iemand die weet hoe dat komt? Dat terwijl we toch met de ramen open sliepen met het warme weer.
De laatste keer dat ik op pad was, was ik naar New York toe. Ook al zijn beide steden uiteraard onvergelijkbaar en hebben ze elk hun sterke punten, de levendigheid op straat in Londen geeft wat mij betreft toch een levendigere sfeer dan in New York, waar de terras- en borrelcultuur veel minder aanwezig lijkt in het straatbeeld. De horeca was ook aan de zuidoever van de Thames afgeladen vol en speelde zich grotendeels op straat af. Enkele voetgangersgebieden en -pleinen vind ik ook een pluspunt evenals de grote boulevards afgewisseld door kleinere straatjes. Nog een voordeel boven New York: het beter onderhouden metronetwerk met veel beter onderhouden stations. En tot slot: het Britse Engels. Wat een verademing om dat weer te horen na het Amerikaanse Engels van mijn laatste vakantie.
Ik zal in delen een selectie van mijn foto's plaatsen. Hier het eerste (en tevens grootste) deel, de overige delen zullen snel volgen in dit topic:
Dag 1
1.

London Rotterdam Airport_2065 by JespervdBerg, on Flickr
2. Het zicht vanaf vlakbij het hotel.

St Paul's Cathedral London_2072B by JespervdBerg, on Flickr
3.

London Tate Modern Shakespeare's Theatre_2074 by JespervdBerg, on Flickr
4. Het grote verschil tussen eb en vloed blijft frappant om te zien, evenals de gigantische stroming die dat teweeg brengt. Hier moet je niet invallen. Één van de avonden was er ook een zogeheten "brugspringer" te zien. Er cirkelde een helikopter rond en wij vroegen ons al af waarom: bleek er iemand aan de buitenkant van een brug te hangen die dreigde te springen. Boten met duikers lagen al klaar. Hoe dit afgelopen is weet ik niet, maar wat googelen leerde mij al snel dat dit met enige regelmaat gebeurt. Laten we hopen dat de hulpverleners deze man van gedachte hebben kunnen doen veranderen.

Thames London_2082 by JespervdBerg, on Flickr
5.

London_2086C by JespervdBerg, on Flickr
6.

London_2087B by JespervdBerg, on Flickr
7. Het beruchte vergrootglasgebouw hebben ze aan deze zijde nu maar afgedekt met een net. Hopelijk komt er een elegantere permanente oplossing.

London City_2093B by JespervdBerg, on Flickr
8.

London_2098 by JespervdBerg, on Flickr
9.

Golden Hinde London_2100C by JespervdBerg, on Flickr
10. Borough Market. Hier o.a. nog een verantwoord worstje van cannonandcannon.com gekocht. Laten we hopen dat de Markthal net zo'n succes wordt in Rotterdam.

Borough Market London_2101 by JespervdBerg, on Flickr
11.

Borough Market London_2102B by JespervdBerg, on Flickr
12.

Borough Market London_2106C by JespervdBerg, on Flickr
13. Een Franse verkoper.

Borough Market London_2108 by JespervdBerg, on Flickr
14.

Borough Market London_2111 by JespervdBerg, on Flickr
15.

Southwark Cathedral London_2112 by JespervdBerg, on Flickr
16.

Borough Market London_2114 by JespervdBerg, on Flickr
17.

Borough Market London_2116 by JespervdBerg, on Flickr
18.

Southwark Cathedral London_2118 by JespervdBerg, on Flickr
19.

Southwark Cathedral London_2130 by JespervdBerg, on Flickr
20.

Southwark Cathedral London_2134 by JespervdBerg, on Flickr
21.

Southwark Cathedral London_2136 by JespervdBerg, on Flickr
22. En op naar de eerste attractie. Absurde toegangsprijzen (30 pond, dus dik 40 euro per persoon!). Gelukkig had ik de vorige keer al een hoop andere attracties bezocht en was dit voor deze keer dus de enige keer dat ik toegang hoefde te betalen. The Shard was de vorige keer dat ik er was nog net niet open, dus die moest ik dan nu maar doen.

The Shard London_2137 by JespervdBerg, on Flickr
23.

The Shard London_2138 by JespervdBerg, on Flickr
24.

London_2139 by JespervdBerg, on Flickr
25. Alle dagen prima weer gehad (kortebroekenweer) en dus ook een perfect uitzicht.
The Shard London View_2149 by JespervdBerg, on Flickr
26.

The Shard London_2150 by JespervdBerg, on Flickr
27.

The Shard London_2154 by JespervdBerg, on Flickr
28.

The Shard London Tower_2155 by JespervdBerg, on Flickr
29.

The Shard London City_2157 by JespervdBerg, on Flickr
30.

The Shard London_2167B by JespervdBerg, on Flickr
31.

The Shard London_2169 by JespervdBerg, on Flickr
32. Zicht op het hotel waar ik verbleef, evenals op de uitbreiding van het Tate Modern die in aanbouw is die ik vanuit mijn hotelkamer kon zien.

The Shard London Tate Modern_2174B by JespervdBerg, on Flickr
Zo moet het worden:
bron:
http://www.designboom.com/architect...n-by-herzog-de-meuron-moves-ahead-01-21-2014/
bron:
http://www.dezeen.com/2009/04/07/tate-modern-extension-by-herzog-de-meuron/
33.

The Shard London Westminster_2178 by JespervdBerg, on Flickr
34.

The Shard London View_2181B by JespervdBerg, on Flickr
35.

The Shard Southwark Cathedral London_2182B by JespervdBerg, on Flickr
36.

The Shard London_2184 by JespervdBerg, on Flickr
37. Vanuit de ene hoogbouw kijkend naar de andere.

The Shard London_2189 by JespervdBerg, on Flickr
38.

The Shard London_2192 by JespervdBerg, on Flickr
39.

The Shard London_2194 by JespervdBerg, on Flickr
40.

HMS Belfast London The Shard View_2198 by JespervdBerg, on Flickr
41.

The Shard London_2199B by JespervdBerg, on Flickr
42.

London_2206 by JespervdBerg, on Flickr
43.

City of London_2207 by JespervdBerg, on Flickr
44.

London Tower THames_2209 by JespervdBerg, on Flickr
45.

London Tower_2210 by JespervdBerg, on Flickr
46.

HMS Belfast London_2214 by JespervdBerg, on Flickr
47.

HMS Belfast London Tower_2219 by JespervdBerg, on Flickr
48.

London_2221 by JespervdBerg, on Flickr
49.
London Thames_2222 by JespervdBerg, on Flickr
50.

HMS Belfast London_2225 by JespervdBerg, on Flickr
51.

London Thames_2226 by JespervdBerg, on Flickr
52.

London Hay's Galleria_2228 by JespervdBerg, on Flickr
53.

The Shard London_2234 by JespervdBerg, on Flickr
54.

The Shard London_2236C by JespervdBerg, on Flickr
55.

London Thames_2238 by JespervdBerg, on Flickr
56. In de nieuwe appartementen helemaal rechts lijkt het me niet verkeerd toeven met balkon aan de waterzijde.

London City Thames_2240B by JespervdBerg, on Flickr
57.

Tower Bridge London_2241 by JespervdBerg, on Flickr
58.

Tower Bridge London_2244B by JespervdBerg, on Flickr
59.

The Shard London_2249 by JespervdBerg, on Flickr
60.

The Shard London_2250 by JespervdBerg, on Flickr
61.

London Tower_2253C by JespervdBerg, on Flickr
62. Die rode zee van bovenaf gezien bleken beneden dus neprozen te zijn. Wellicht alvast vooruitlopend op de herdenking van het begin van de Eerste Wereldoorlog 100 jaar geleden?

London Tower_2254 by JespervdBerg, on Flickr
63.

The Shard London_2258 by JespervdBerg, on Flickr
64.

London Tower_2260 by JespervdBerg, on Flickr
65. Op alle pleintjes en grasveldjes in parkjes werd massaal geluncht met dit prachtige zomerweer. Aan de verdorde gele staat van het gras is te zien hoe het weer ook hier al langere tijd uitgesproken on-Engels is.

London_2262 by JespervdBerg, on Flickr
66. Op naar de markt van Covent Garden.
Covent Garden Market London_2264B by JespervdBerg, on Flickr
67.

Covent Garden Market London_2283 by JespervdBerg, on Flickr
68.

Covent Garden Market London_2286C by JespervdBerg, on Flickr
69.

Covent Garden Market London_2291B by JespervdBerg, on Flickr
70. Dankzij Slagathor heb ik hier veel te veel versgebakken nog warme chocoladekoekjes gekocht bij Ben's Cookies
(twee dozen met in totaal 15 stuks). Later ook nog 4 stuks op Oxford Street gehaald. Allemaal gedurende die dagen met zijn allen opgegeten. Erg lekker en een aanrader! Dank nogmaals voor de tip Slagathor! Ik mis ze nu al weer
, ook al is het maar beter dat we ze hier niet hebben, want anders zou ik een nieuwe garderobe aan moeten schaffen
. Ze waren zo calorierijk dat je ze gemakkelijk als lunch kon eten. Lijkt me fantastisch als zoiets ook in bijv. de Markthal zou komen.

Covent Garden Market London_2292 by JespervdBerg, on Flickr
71.

Covent Garden Market London_2296 by JespervdBerg, on Flickr
72.

Covent Garden Market London_2301 by JespervdBerg, on Flickr
73.

Covent Garden Market London_2307B by JespervdBerg, on Flickr
74.

Covent Garden Market London_2310B by JespervdBerg, on Flickr
75.

London City_2313C by JespervdBerg, on Flickr
76.

St Paul's Cathedral London_2316B by JespervdBerg, on Flickr
77.

The Shard London_2317 by JespervdBerg, on Flickr
78.

The Shard London_2319 by JespervdBerg, on Flickr
79.

The Shard London_2323 by JespervdBerg, on Flickr
80.

St Paul's Cathedral London_2324 by JespervdBerg, on Flickr
81.

St Paul's Cathedral London_2336 by JespervdBerg, on Flickr
82.

The Shard London_2337 by JespervdBerg, on Flickr
83. Vanuit m'n hotelraam.
Tate Modern Extension London_2338B by JespervdBerg, on Flickr
84. Een oude en een nieuwe toren.

The Shard Southwark Cathedral London_2342 by JespervdBerg, on Flickr
85.

London City Skyline_2348 by JespervdBerg, on Flickr
86. Het verhaal achter deze ramen zal wel bekend zijn. Reclame-uitingen op dit gebouw werden verboden, dus werden "geheel toevallig" de ramen in deze vorm geplaatst
.

OXO Tower London_2356 by JespervdBerg, on Flickr
87. Met de South Bank Tower die momenteel gebouwd wordt (volgens mij zelfs deels renovatie en optopping).

London_2376 by JespervdBerg, on Flickr
88.

London City Skyline_2363 by JespervdBerg, on Flickr
89.

London City Skyline_2368 by JespervdBerg, on Flickr
90.

London_2379 by JespervdBerg, on Flickr
91.

London_2382 by JespervdBerg, on Flickr
Wordt vervolgd.
Meer:
https://www.flickr.com/photos/[email protected]/sets/72157646375939143/
Onze uitvalsbasis was het LSE Bankside Hotel: een campusgebouw van de London School of Economics dat in de zomermaanden als hotel gebruikt wordt. Gelegen op de zuidoever van de Thames direct achter het Tate Modern. Nette basale kamers en een zeer royaal ontbijt met zowel worstjes, bacon, scrambled eggs, gebakken ei etc. als fruit en on-Engels goede nog warme croissants en paint au chocolats. En dat alles voor vrij weinig geld. Een aanrader dus! Ook al vanwege de locatie: ideaal gelegen. De boulevard langs de zuidkant van de Thames is erg leuk om 's avonds met het mooie zomerweer langs te wandelen en stikt van de restaurantjes. Het leek met dit prachtige on-Engelse weer haast wel alsof je op de Maltese boulevard van Sliema of de Libanese Corniche van Beiroet liep. En last but not least, zeker voor de echte skyscrapercity-leden: vanuit de ontbijtzaal zicht op The Shard! Wat wil je nog meer als hoogbouwfan? Ideale uitvalsbasis om eveneens The Shard te bezoeken en veelvuldig te bewonderen.
Bovendien was ik twee jaar geleden aan het eind van de herfst in Londen geweest, zodat ik veel standaard te bezoeken plekken nu links kon laten liggen. Ideaal dus om nu op een totaal andere locatie gehuisvest te zijn (de eerste keer zat ik vlak boven Hyde Park, bij Lancaster Gate) en zo de zuidkant van het centrum van Londen en de zuidoever te kunnen verkennen. Dit stuk Londen bezuiden de Thames heeft me in positieve zin erg verrast. Erg levendig en ook vol met bouwontwikkelingen waaraan ik in deze fotoserie uiteraard ook aandacht zal besteden. Het gigantische aantal torens en degelijke kwalitatief hoogwaardige stadse blokken dat hier uit de grond gestampt wordt is jaloersmakend. De huizenprijzen liggen dan ook echter ietsje hoger dan hier... Wat me verder opviel: totaal geen last van muggen gehad. Terwijl je dat vlakbij een rivier wel zou verwachten. Iemand die weet hoe dat komt? Dat terwijl we toch met de ramen open sliepen met het warme weer.
De laatste keer dat ik op pad was, was ik naar New York toe. Ook al zijn beide steden uiteraard onvergelijkbaar en hebben ze elk hun sterke punten, de levendigheid op straat in Londen geeft wat mij betreft toch een levendigere sfeer dan in New York, waar de terras- en borrelcultuur veel minder aanwezig lijkt in het straatbeeld. De horeca was ook aan de zuidoever van de Thames afgeladen vol en speelde zich grotendeels op straat af. Enkele voetgangersgebieden en -pleinen vind ik ook een pluspunt evenals de grote boulevards afgewisseld door kleinere straatjes. Nog een voordeel boven New York: het beter onderhouden metronetwerk met veel beter onderhouden stations. En tot slot: het Britse Engels. Wat een verademing om dat weer te horen na het Amerikaanse Engels van mijn laatste vakantie.
Ik zal in delen een selectie van mijn foto's plaatsen. Hier het eerste (en tevens grootste) deel, de overige delen zullen snel volgen in dit topic:
Dag 1
1.

London Rotterdam Airport_2065 by JespervdBerg, on Flickr
2. Het zicht vanaf vlakbij het hotel.

St Paul's Cathedral London_2072B by JespervdBerg, on Flickr
3.

London Tate Modern Shakespeare's Theatre_2074 by JespervdBerg, on Flickr
4. Het grote verschil tussen eb en vloed blijft frappant om te zien, evenals de gigantische stroming die dat teweeg brengt. Hier moet je niet invallen. Één van de avonden was er ook een zogeheten "brugspringer" te zien. Er cirkelde een helikopter rond en wij vroegen ons al af waarom: bleek er iemand aan de buitenkant van een brug te hangen die dreigde te springen. Boten met duikers lagen al klaar. Hoe dit afgelopen is weet ik niet, maar wat googelen leerde mij al snel dat dit met enige regelmaat gebeurt. Laten we hopen dat de hulpverleners deze man van gedachte hebben kunnen doen veranderen.

Thames London_2082 by JespervdBerg, on Flickr
5.

London_2086C by JespervdBerg, on Flickr
6.

London_2087B by JespervdBerg, on Flickr
7. Het beruchte vergrootglasgebouw hebben ze aan deze zijde nu maar afgedekt met een net. Hopelijk komt er een elegantere permanente oplossing.

London City_2093B by JespervdBerg, on Flickr
8.

London_2098 by JespervdBerg, on Flickr
9.

Golden Hinde London_2100C by JespervdBerg, on Flickr
10. Borough Market. Hier o.a. nog een verantwoord worstje van cannonandcannon.com gekocht. Laten we hopen dat de Markthal net zo'n succes wordt in Rotterdam.

Borough Market London_2101 by JespervdBerg, on Flickr
11.

Borough Market London_2102B by JespervdBerg, on Flickr
12.

Borough Market London_2106C by JespervdBerg, on Flickr
13. Een Franse verkoper.

Borough Market London_2108 by JespervdBerg, on Flickr
14.

Borough Market London_2111 by JespervdBerg, on Flickr
15.

Southwark Cathedral London_2112 by JespervdBerg, on Flickr
16.

Borough Market London_2114 by JespervdBerg, on Flickr
17.

Borough Market London_2116 by JespervdBerg, on Flickr
18.

Southwark Cathedral London_2118 by JespervdBerg, on Flickr
19.

Southwark Cathedral London_2130 by JespervdBerg, on Flickr
20.

Southwark Cathedral London_2134 by JespervdBerg, on Flickr
21.

Southwark Cathedral London_2136 by JespervdBerg, on Flickr
22. En op naar de eerste attractie. Absurde toegangsprijzen (30 pond, dus dik 40 euro per persoon!). Gelukkig had ik de vorige keer al een hoop andere attracties bezocht en was dit voor deze keer dus de enige keer dat ik toegang hoefde te betalen. The Shard was de vorige keer dat ik er was nog net niet open, dus die moest ik dan nu maar doen.

The Shard London_2137 by JespervdBerg, on Flickr
23.

The Shard London_2138 by JespervdBerg, on Flickr
24.

London_2139 by JespervdBerg, on Flickr
25. Alle dagen prima weer gehad (kortebroekenweer) en dus ook een perfect uitzicht.

26.

The Shard London_2150 by JespervdBerg, on Flickr
27.

The Shard London_2154 by JespervdBerg, on Flickr
28.

The Shard London Tower_2155 by JespervdBerg, on Flickr
29.

The Shard London City_2157 by JespervdBerg, on Flickr
30.

The Shard London_2167B by JespervdBerg, on Flickr
31.

The Shard London_2169 by JespervdBerg, on Flickr
32. Zicht op het hotel waar ik verbleef, evenals op de uitbreiding van het Tate Modern die in aanbouw is die ik vanuit mijn hotelkamer kon zien.

The Shard London Tate Modern_2174B by JespervdBerg, on Flickr
Zo moet het worden:

bron:
http://www.designboom.com/architect...n-by-herzog-de-meuron-moves-ahead-01-21-2014/

bron:
http://www.dezeen.com/2009/04/07/tate-modern-extension-by-herzog-de-meuron/
33.

The Shard London Westminster_2178 by JespervdBerg, on Flickr
34.

The Shard London View_2181B by JespervdBerg, on Flickr
35.

The Shard Southwark Cathedral London_2182B by JespervdBerg, on Flickr
36.

The Shard London_2184 by JespervdBerg, on Flickr
37. Vanuit de ene hoogbouw kijkend naar de andere.

The Shard London_2189 by JespervdBerg, on Flickr
38.

The Shard London_2192 by JespervdBerg, on Flickr
39.

The Shard London_2194 by JespervdBerg, on Flickr
40.

HMS Belfast London The Shard View_2198 by JespervdBerg, on Flickr
41.

The Shard London_2199B by JespervdBerg, on Flickr
42.

London_2206 by JespervdBerg, on Flickr
43.

City of London_2207 by JespervdBerg, on Flickr
44.

London Tower THames_2209 by JespervdBerg, on Flickr
45.

London Tower_2210 by JespervdBerg, on Flickr
46.

HMS Belfast London_2214 by JespervdBerg, on Flickr
47.

HMS Belfast London Tower_2219 by JespervdBerg, on Flickr
48.

London_2221 by JespervdBerg, on Flickr
49.

50.

HMS Belfast London_2225 by JespervdBerg, on Flickr
51.

London Thames_2226 by JespervdBerg, on Flickr
52.

London Hay's Galleria_2228 by JespervdBerg, on Flickr
53.

The Shard London_2234 by JespervdBerg, on Flickr
54.

The Shard London_2236C by JespervdBerg, on Flickr
55.

London Thames_2238 by JespervdBerg, on Flickr
56. In de nieuwe appartementen helemaal rechts lijkt het me niet verkeerd toeven met balkon aan de waterzijde.

London City Thames_2240B by JespervdBerg, on Flickr
57.

Tower Bridge London_2241 by JespervdBerg, on Flickr
58.

Tower Bridge London_2244B by JespervdBerg, on Flickr
59.

The Shard London_2249 by JespervdBerg, on Flickr
60.

The Shard London_2250 by JespervdBerg, on Flickr
61.

London Tower_2253C by JespervdBerg, on Flickr
62. Die rode zee van bovenaf gezien bleken beneden dus neprozen te zijn. Wellicht alvast vooruitlopend op de herdenking van het begin van de Eerste Wereldoorlog 100 jaar geleden?

London Tower_2254 by JespervdBerg, on Flickr
63.

The Shard London_2258 by JespervdBerg, on Flickr
64.

London Tower_2260 by JespervdBerg, on Flickr
65. Op alle pleintjes en grasveldjes in parkjes werd massaal geluncht met dit prachtige zomerweer. Aan de verdorde gele staat van het gras is te zien hoe het weer ook hier al langere tijd uitgesproken on-Engels is.

London_2262 by JespervdBerg, on Flickr
66. Op naar de markt van Covent Garden.

67.

Covent Garden Market London_2283 by JespervdBerg, on Flickr
68.

Covent Garden Market London_2286C by JespervdBerg, on Flickr
69.

Covent Garden Market London_2291B by JespervdBerg, on Flickr
70. Dankzij Slagathor heb ik hier veel te veel versgebakken nog warme chocoladekoekjes gekocht bij Ben's Cookies

Covent Garden Market London_2292 by JespervdBerg, on Flickr
71.

Covent Garden Market London_2296 by JespervdBerg, on Flickr
72.

Covent Garden Market London_2301 by JespervdBerg, on Flickr
73.

Covent Garden Market London_2307B by JespervdBerg, on Flickr
74.

Covent Garden Market London_2310B by JespervdBerg, on Flickr
75.

London City_2313C by JespervdBerg, on Flickr
76.

St Paul's Cathedral London_2316B by JespervdBerg, on Flickr
77.

The Shard London_2317 by JespervdBerg, on Flickr
78.

The Shard London_2319 by JespervdBerg, on Flickr
79.

The Shard London_2323 by JespervdBerg, on Flickr
80.

St Paul's Cathedral London_2324 by JespervdBerg, on Flickr
81.

St Paul's Cathedral London_2336 by JespervdBerg, on Flickr
82.

The Shard London_2337 by JespervdBerg, on Flickr
83. Vanuit m'n hotelraam.

84. Een oude en een nieuwe toren.

The Shard Southwark Cathedral London_2342 by JespervdBerg, on Flickr
85.

London City Skyline_2348 by JespervdBerg, on Flickr
86. Het verhaal achter deze ramen zal wel bekend zijn. Reclame-uitingen op dit gebouw werden verboden, dus werden "geheel toevallig" de ramen in deze vorm geplaatst

OXO Tower London_2356 by JespervdBerg, on Flickr
87. Met de South Bank Tower die momenteel gebouwd wordt (volgens mij zelfs deels renovatie en optopping).

London_2376 by JespervdBerg, on Flickr
88.

London City Skyline_2363 by JespervdBerg, on Flickr
89.

London City Skyline_2368 by JespervdBerg, on Flickr
90.

London_2379 by JespervdBerg, on Flickr
91.

London_2382 by JespervdBerg, on Flickr
Wordt vervolgd.
Meer:
https://www.flickr.com/photos/[email protected]/sets/72157646375939143/