Skyscraper City Forum banner
1 - 10 of 10 Posts
G

·
Ook op 3 juni: de manifestatie "Meet the experts" in het CIC (11.00-17.00) over de belangrijkste projecten in de stad.

·
Administrator
30,139 Posts
De zomertijd en vooral de komende zomer is voor de Rotterdammer een tijd om vooral niet op vakantie te gaan zo veel dat er georganiseerd wordt. :cool: Was zojuist nog even in de Kunsthal om de biënnaletentoonstelling nog even op m'n gemak te bekijken, gezien de overweldigende belangstelling hier waarschijnlijke als eerste en laatste van dit forum. Helemaal terecht is dat niet, wanneer je een beetje door die academische blabla heen kijkt blijken er best wel aardige beelden in te zitten alhoewel ik het antwoord op de kernvraag van deze biënnale, namelijk de rol van de architect in het krachtenspel dat de stad vorm geeft, niet heb kunnen ontdekken. Maar wellicht is dat dan meteen het antwoord. Grote afwezige in de rij van steden die gepresenteerd worden is overigens Rotterdam zelf, dat het moet stellen met drie plasmaschermen, waarvan een aardige over hoogbouw, dat dan weer wel.

34,923 Posts
^^

Ik ga iig ook naar die tenstoonstelling in de kusnthal, dus dat zijn er dan alvast 2. Misschien ga ik mogen wel even maar zal wel storm lopen dus dan betaal ik liever een paar euro op een minder druk moment.

·
Registered
7,652 Posts
^het was niet overdreven druk in de Kunsthal (zie de foto), maar bij het NAI heb ik het nog nooit zo vol gezien.

·
Administrator
30,139 Posts
Ik heb me er altijd al over verbaasd dat het blijkbaar niet mogelijk is in Rotterdam om een museumdagkaart te organiseren Ik mag graag een dag lang een rondje maken langs musea in Rotterdam, maar echt goedkoop is dat niet: Kunsthal: €8.50, NAi: €8.00, Boymans: €9.00, etc. Wat dat aangaat moet je net als in een pretpark gewoon één kaartje kunnen betalen en daar overal voor in kunnen (dus met dagkaart RET erbij) voor zoiets als €25. Schijnt dat vooral de Kunsthal dit soort acties bij voorbaat afwijst.

·
Bas
14,533 Posts
Frysk paspoort, wel eens van gehoord?

Ja, in Rotterdam moet je overal één kaartje apart voor kopen, het schijnt dat sommige instellingen écht niet met elkaar door één deur kunnen. Ik wil volgende week dan eens eindelijk naar Railz Miniworld, maar daar blijft het dan ook bij. De entree is al duur genoeg.

En bij de buren is het gras echt niet groener: Wij waren twee weken gelegen in Konstanz, daar hebben ze een publiekstrekker van jewelste: Bloemeneiland Mainau, met 1,5 miljoen bezoekers een must als je daar in de buurt bent. En denk maar niet, dat deze privé-instelling ook maar iets had uit te staan met een combikaart van de plaatselijke VVV, met andere attracties als rondvaarten en zwembadbezoek.... Die hebben we dan ook maar laten zitten. We zijn een paar keer Zwitserland ingetrokken en ik moet zeggen, dat daar wèl Kombi-Pässe bij de Kurtaxe (toeristenbelasting) in zitten, met aantrekkelijke kortingen van welness-oefeningen tot aan bergwandelingen.

En hier in Friesland kennen we weer het Fries Paspoort. Ludiek ding, geeft ook aardig wat korting bij museumbezoeken, rondleidingen en het kopen van bepaalde streekeigen produkten in deze provincie. Maar dit paspoort staat weer los van een toeristenbelasting, beetje vreemd dat je dit apart moet kopen. Ja, en dan willen ze eigenlijk ook nog een pasfoto voorin, zodat je in ieder geval de grens tussen Vlaanderen en Wallonië kunt passeren....:lol:

1 - 10 of 10 Posts