SkyscraperCity banner

Zuiderplantage, Leeuwarden

• Total voters
    26
1 - 13 of 13 Posts

·
Registered
4,042 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Naam: Zuiderplantage
Gebruik: Woontoren
Hoogte: 52 meter / 16 verdiepingen
Oplevering: 2007
Architect: Zwarte Hond

© Ramses

·
Registered
3,832 Posts
Toen ik deze toren voor 't eerst zag, vond ik 'm best wel indrukwekkend, vooral omdat ie zo dicht bij zo'n druk kruispunt staat, oogt gewoon stedelijk. Ik vind het jammer dat de toren zwart(donkerbruin?)/bruin is. Die combinatie is wat minder, verder mooi! 8 :)

·
Registered
4,042 Posts
Discussion Starter #4
Aardige toren. In een grotere stad zal deze wegvallen tussen de andere gebouwen, maar in Leeuwarden is het wel een mooie landmark in het zuidoostelijke deel van de stad.

Deze toren zorgt wel voor een mooie entree tot de stad. Hopelijk is het de aanzet tot meer hoogbouw in de omgeving van het Drachtsterplein. Aan de andere zijde van de Drachtsterweg is nog genoeg ruimte over voor nog zo'n toren, dan heb je een indrukwekkende poort tot de stad.

·
Bas
13,616 Posts
Elke werkdag uitzicht op deze toren!

Een leuke toren, lekker fel gekleurd, waar ik elke werkdag tegen aan zit te kijken vanuit onze bedrijfskantine. En ook tegenover de plek, waar ik de tank van mijn auto wel eens vol gooi, ik kijk dan nooit op de tingel-tangel van de Tango, maar even naar de Zuiderplantage aan de andere zijde van de straat:
Een 8 derhalve.

·
Bas
13,616 Posts
Toren oogt nog jong.

Ruim drie jaar na de oplevering, lijkt de Zuiderplantage nog als nieuw. Misschien komt het door de bakstenen/kleurencombinatie, welke ik erg mooi vindt. Van mijn part mogen ze daar in de buurt nog zo`n soort toren bouwen. Trouwens, één appartement op negen hoog is te koop. Plaatje vanuit de middenberm van noordzijde Drachtsterplein gemaakt, 15-05-2010:

image hosted by www.imageshack.us *** eigen foto railway stick

·
Registered
4,087 Posts
Ik vind dit een prima torentje voor Leeuwarden! Ik heb een 8 gegeven:

> Mooie hoogte voor de locatie
> Aardig ontwerp
> Goed afgewerkt
> Een baken voor onze buurt
> Enig minpuntje vind ik de geslotenheid, de laagste verdiepingen liggen als een burcht afgeschermd van de rest van de omgeving. Misschien vinden de bewoners dit wel prettig.

·
MP
8,566 Posts
Een brave blokkendoos met, heel hip, twee kleuren baksteen en wat verspringingen hier en daar. Het voegt niks toe, het is geen architectuur, maar ach, het stoort ook niet en het is er vast goed wonen. Een 5.

1 - 13 of 13 Posts