SkyscraperCity Forum banner
1 - 10 of 10 Posts

·
Your advertisement here?
6,976 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Gezegend door het mooie weer, vandaag de trein richting Zwolle genomen en een leuke dag gehad. Ook foto's gemaakt, zoals je hier zult zien :D

1. Oude woonwijk tussen het station en het centrum in.

2. De Oosterkerk aan de Turfmarkt, waar op dit moment een kermis gehouden wordt.

3. Ik weet niet wat het is of wordt, maar ik denk dat dit er straks best wel vet uit ziet!

4. Kijkend richting de oude vestingsmuur.

5. Deze huizen liggen net buiten de oude grachten. Let op de mooie lantarens.

6. Gracht, muur, boot, etc...

7. Idem dito

8. Een brug verder, een oude uitkijktoren en een wat nieuwere brug

9. Lopend richting het centrum. Het mokkeltje rechts kon ik er net niet helemaal op krijgen.

10. Winkelstraat waar de Peperbus (onze lieve vrouwetoren) bovenuit kijkt.

11. Een behoorlijk drukke winkelstraat. Er was vandaag een markt, vandaar.

12. Je kunt het niet goed zien, maar het gebouw links in de schaduw is best mooi!

13. Had net zo goed in Groningen kunnen zijn :D

14. Grappig huisje.

15. Links van het grappige huisje, kon er helaas geen pano van maken...

16. Pas toen ik deze foto op de computer bekeek, zag ik dat de Peperbus er ook op probeerde te komen :D

17. Smalle steegjes zat, en daar ben ik gek op!
IMG]http://img112.exs.cx/img112/3892/zwolle0227ss.jpg[/IMG]

18. Hij doet echt stinkend zijn best om op elke foto te komen....

19. Wanneer worden de auto's uit het oude centrum geweerd?

20. Deze serie wordt nu afgesloten met de Peperbus. Zorg ervoor dat je de 2e serie niet mist!

·
Willem II Tilburg
2,233 Posts
leuke stad zo te zien. Vreemd dat je er praktisch nooit wat over hoort, maar dat kan je ook als positief zien.
Meestal komen soortgelijke steden alleen negatief in het nieuws en dan kan je maar beter niet in het nieuws komen.

·
Registered
387 Posts
Foto 3 is de uitbouw / nieuwbouw van het Historisch Centrum Overijssel, de instantie die is ontstaan na de fusie van het Rijksarchief in Overijssel en het Zwols Gemeentearchief.

Zoiets gaat het worden, de nieuwe entree dus met een expositieruimte en vervolgens ook grotere en modernere studiezalen.

Erg mooie series trouwens, jammer dat de Grote Kerk zwaar in de schaduw staat. Je hebt het Zwolse water trouwens ook mooi in beeld gebracht, iets wat meestal wordt overgeslagen.

1 - 10 of 10 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.