SkyscraperCity banner
1 - 19 of 19 Posts

·
Banned
3,985 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Zwolle gaat de hooooooogte in
(bron: de stentor)
19 mei 2005, door ADRIE VAN DRIELEN

Torens als fiere wachters, als schakel tussen de oude stad en de moderne ontwikkeling eromheen’. Fieke van ’t Riet (PvdA) heeft geen enkel probleem met meer hoogbouw in Zwolle. Een grote raadsmeerderheid evenmin. Als de Peperbus maar wordt ontzien.

ABN-toren langs de A28...

De commissie Ruimte waagde zich maandag aan een hoogbouwdebat. Niet om een besluit te nemen, maar - op verzoek van het college en op weg naar het structuurplan - om aan te geven welk scenario het beste kan worden uitgewerkt. Het college zelf zet in op spreiding van hoogbouw over de stad. In een gebied rond de Peperbus is dertig meter de maximale bouwhoogte; daarbuiten is 55 é 60 meter de grens. Enkele hogere torens op Voorsterpoort, in de buurt van de IJsseltoren (ABN Amro), moeten mogelijk zijn.
Bron: Stentor

·
Hoogbouw terrorist
2,880 Posts
Hoopvol!! [....] geen enkel probleem met meer hoogbouw in Zwolle. Een grote raadsmeerderheid evenmin.

en direct weer de grond ingetrapt? Als de Peperbus maar wordt ontzien

·
Banned
7,712 Posts
Ahum ^ ? ABN-AMRO Zwolle met een 90m buur zie je niet zo snel in NL

Zwolle pikt van Arnhem èn Groningen een paar verdiepingen elk en heeft zo 1 veel hogere toren erbij :D

·
The only way is up
86,646 Posts
Dat klinkt goed voor Zwolle! :cheers: Het beste is om op 1 of 2 plekken de echte hoogbouw
neer te zetten, bij ABN AMRO, en over de rest van de stad eventueel wat kleine torentjes.

·
Stadjer (European)
2,323 Posts
Ik begrijp best dat je enthousiast bent im_from_zw038. Maar deze thread is een beetje overbodig. We weten al dat de ABN-AMRO sky-high gaat. en dat het gemeentebesttur er positief tegenover staat zegt niets. De mensen die hunnie kiezen gaan er uiteindelijk over.

p.s. Zwolle blijft een kutdorp! geloof je het niet, kom maar een jaartje in Groningen wonen!

·
Stadtaffe
2,731 Posts
sorry, maar zwolle is écht een totaal andere catogorie stad dan groningen.

waar die groninger het 3/4-verhaal vandaan haalt is me al helemaal een raadsel, hij had het in ieder geval niet over inwoneraantal: groningen heeft 180.000 inwoners tegenover 110.000 voor zwolle, oftewel: groningen heeft 1,65 x zoveel inwoners als zwolle.

en dan hebben we het alleen nog maar over inwonersaantal, en niet eens over het voorzieningenniveau op het gebied van uitgaan, studeren, cultuur, winkelen, enzenz.

face it: zwolle is vergeleken met groningen echt een dorp. net zo goed als groningen een dorp is ten opzichte van amsterdam.

·
Registered
47 Posts
darulez said:
Ik ken mensen uit Zwolle en ook die mensen zeggen dat er een wereld van verschil is. Zelfs Eindhoven is een K*tdorp vergeleken met Groningen. (Niet mijn eigen mening, maar van mensen die de steden kennen)

Tsja, wel weer een grote bijdrage aan deze topic hoor. Kijk, als jij een stad van ruim 210.000 inwooners voor kut-dorp uitmaakt getuigd dat gewoon van afgunst. En waarom ik 'jij' zeg: omdat dat jou bekrompenheid is en jij niemand uit Eindhoven kent.

·
Registered
311 Posts
Zullen we het er gewoon op houden dat elke plaats in Nederland gewoon een dorp is, zelfs Amsterdam? Parijs en Londen zijn steden, Nederland heeft alleen dorpen

·
Registered
1,361 Posts
ben vandaag in Zwolle geweest. Of erlangs eigenlijk. Vanaf de A28 de Verallee, IJsselallee op om Maggi produkten te promoten in de C1000 van Nesselande!
Het karkas van de ABN toren staat al een flink stuk overeind, vette shit :eek:kay:
Dat Hanzeland (langs de IJsselallee) ziet er ook niet verkeerd uit btw.

·
Registered
1,361 Posts
iets of iemand moet toch mijn vakantie financieren, dat ik daarvoor in Zwolle moet zijn is alleen maar mooi; kom ik daar ook eens en de reistijd krijg je natuurlijk vergoed! :banana:

·
Registered
2,880 Posts
im_from_zw038 said:
Zwolle gaat de hooooooogte in
(bron: de stentor)
19 mei 2005, door ADRIE VAN DRIELEN

Wethouder Erik Danneberg (CDA) toonde zich liberaler. ‘We moeten niet voor de markt uitwerken wat precies waar komt. Dat staat juist haaks op marktwerking.’
Is onzin. Regeling van de overheid blijft nodig.

1 - 19 of 19 Posts