SkyscraperCity banner

161 - 180 of 201 Posts

·
Registered
2,594 Posts
Het lijkt erop dat zelfs met een uitbreiding de afstand tot het veld bij lange na niet overbrugd wordt en je tegen een muur blijft aankijken. Dat zou toch jammer zijn.

Zijn er trouwens al concrete plannen voor een meer permanente uitbreiding? Gelet op de bezoekersaantallen in de Eerste Divisie zou Zwolle toch makkelijk 10.000+ bezoekers moeten kunnen hebben in de Eredivisie.

·
Bekijk m'n vingers maar..
1,037 Posts
Discussion Starter #164
Het lijkt erop dat zelfs met een uitbreiding de afstand tot het veld bij lange na niet overbrugd wordt en je tegen een muur blijft aankijken. Dat zou toch jammer zijn.

Zijn er trouwens al concrete plannen voor een meer permanente uitbreiding? Gelet op de bezoekersaantallen in de Eerste Divisie zou Zwolle toch makkelijk 10.000+ bezoekers moeten kunnen hebben in de Eredivisie.
Niet zo concreet dat de tekeningen al klaar liggen, maar wel zo concreet dat men voor het nieuwe seizoen graag een uitbreiding wil realiseren naar ca. 12.000. Er zijn al wat ideetjes geweest over hoe dat aan te pakken, maar dat heeft nog niet geleid tot een definitief plan (voor zover ik weet dan). Er is in ieder geval al gekeken naar een directe verlenging van de bestaande tribune naar beneden met 2 à 3 rijen. De voorzitter was in een interview wel enthousiast over de optie zoals je het op de foto ziet, dus een tribuen waarbij het publiek direct langs het veld zit. Wellicht is dat dus ook een optie.

Ik zou zelf een sta-tribune voor de ME-tribune geweldig vinden (in de stijl van een paddock voor de huidige tribune), maar ik denk niet dat zoiets op korte termijn haalbaar is. ;)

·
1,037 Posts
Discussion Starter #166 (Edited)
Naast de tijdelijke tribune, die er binnenkort komt, is er al een begin gemaakt met het creeeren van staanplaatsen. Op twitter verschenen deze foto's:

van Edward van Wonderen, @evanwonderen

En

van @FEUZWOLLE

Ik kan zelf pas zaterdag een kijkje nemen, maar ik lees dat er nu gewerkt wordt om van vak 4, 5 en 6 staanvakken te maken. Dat betekent dat er 726 zitplaatsen verdwijnen. Hoeveel staanplaatsen dat oplevert kan ik nog niet zo inschatten.

edit:
In de eindplannen moet alleen vakken 8 en 9 op de Marten Eibrink tribune zitplaatsen blijven. Vak 1 t/m 7 hebben (nauwkeurige schatting) 1766 plaatsen die verdwijnen en er komen met de staanplaatsen 1000 plaatsen bij. Dat is dus een staanvak van 2766 plaatsen. Lijkt me meteen het grootste staanvak van Nederland als dat er komt. :)
Met de verhouding staanplaats/zitplaats voor de totale tribune, leidt deze uitbreiding al tot een voorlopig staanvak van ± 1137 plaatsen (411 extra plaatsen).

·
Ich bin ein Zwollenaar..!
290 Posts
Afgelopen zaterdag stonden er nog heel veel stoeltjes tussen de hekjes. Vak 3 is ineens ook weer volgezet met stoeltjes terwijl dit de andere wedstrijden niet zo was.

·
1,037 Posts
Discussion Starter #168
Ja dat vond ik ook al opvallend. Te weinig tijd om het voor afgelopen zaterdag helemaal gereed te hebben lijkt me de enige logische verklaring.

·
Registered
5,816 Posts
Jammer, dat net zoals in zoveel stadions, hier het uitzicht vanuit het uitvak ook erg beroerd is. Geen kritiek, simpele constatering. Goede tweede na NAC, volgens 'ons'. Terwijl het eigenlijk een mooi uitvak zou moeten kunnen zijn.

·
1,037 Posts
Discussion Starter #170
Uitvak is niet goed nee, maar het maakt nogal veel uit waar je zit. Als ze het net en de lexaanplaten aan de voorzijde gewoon weg zouden laten dan is het nogsteeds veilig genoeg in mijn optiek. Een net strak ophangen maakt ook al veel uit.

Alleen NAC slechter lijkt me wat overdreven, maar ik neem aan dat je al een tijdje niet bij Cambuur of Go Ahead Eagles bent geweest. :)

·
Registered
5,816 Posts
Je hoeft het niet te weerleggen hoor, persoonlijke beleving en constatering dat het één van de slechtere uitvakken is die wel breed gedeelt werd, bovendien waarschijnlijk krijgen 'jullie' dezelfde ervaring in het geweldige uitvak in de Euroborg, dus geen aanval ofzo...Tis eigenlijk schandalig hoe beroerd veel uitvakken zijn qua zicht e.d. Ach, en eigenlijk was het missschien maar beter ook om de eerste 70 minuten weinig te zien, haha.
Uitvakken van bovengenoemde clubs ben ik idd al tijdje niet meer geweest, stadions zelf nog wel zo nu en dan...

·
1,037 Posts
Discussion Starter #172
Ik kan dat zelf ook niet begrijpen. Dit stadion mocht natuurlijk niet teveel kosten en is daarom ook geen architectonisch hoogstandje geworden, maar bij de inrichting van het uitvak lijkt het wel bewust verpest te worden.

Alleen de keuze voor de T-vormige profielen om de lexaanwand mee te bevestigen is al enorm onhandig. Nu kan je er recht naar voren nog redelijk doorheen kijken, maar als je vanuit het uitvak de dichtsbijzijnde goal wilt zien -toch vrij essentieel in een voetbalstadion- wordt dat bijna onmogelijk, doordat die dingen dan als lamellen het zich blokkeren.

Je vraagt je af of de mensen die zulke vakken bedenken er ooit zelf vrijwillig in zouden gaan zitten.

Ik ben wel benieuwd wat je van de ontvangst en organisatie vond, want daar zie ik zelf weinig van. En wat betaalde je (ongeveer) voor het toegangskaartje als ik vragen mag?

·
Registered
5,816 Posts
Autocombi was 10,50. Of dat normale prijs is weet ik niet. Groningen biedt sinds een tijd gratis kaarten voor uitvak als tegenstander tijdig aangeeft of ze hele of halve uitvak afnemen, Misschien heeft Zwolle al aangegeven half uitvak af te nemen zodat jullie 'gratis' heen kunnen en en dan 10,50 als, want duur is het niet, als tegenprestatie. Zie je wel meer dat dat dan zo gaat.
Ontvangst wel wel oke, prijzen catering behoorlijk prijzig ivm met veel andere clubs.

·
1,037 Posts
Discussion Starter #174 (Edited)
Morgen wordt de nieuwe (Stentor) tribune in gebruik genomen. Volgens de officiele berichten betekent dat er 922 onoverdekte zitplaatsen bij zijn gekomen. Met de al eerder gecreëerde staanplaatsen komt de nieuwe capaciteit op een totaal van 11.156 plaatsen.
Eerder rondde de club het oude aantal van 9823 af op 10.000, dus ik ben benieuwd wat ze hier van maken.

De nieuwe stoeltjes moeten nog wel wat verkleuren in de zon om dezelfde kleur als de bestaande zitjes te krijgen.

Bron: Tom van Dijke, de Stentor

·
1,037 Posts
Discussion Starter #175
De Stentor tribune tijdens PEC Zwolle - Jong Oranje.

Op de nieuwjaarsreceptie kwam ook een nieuw uitbreidingsplan aan de orde van de Henk Timmer tribune (hoofdtribune).

&

Bron: PEC Zwolle TV

Dit is een uitbreiding met twee extra rijen over de volle breedte van de tribune en het volledig naar beneden doortrekken van de drie middelste vakken met (in totaal) 8 extra rijen. Met aftrek van de plekken die je kijtraakt aan de dugouts levert dat op die drie vakken ca. 364 extra plaatsen op. Wat die extra twee rijen op levert weet ik zo snel niet, maar dat moeten er ook enkele honderden zijn.

Op de eerste impressie is ook nog een stukje uitbreiding van vak 29 en 30 te zien in de westhoek van de Klaas Drost tribune. Wat daar de status van is, is mij nog onbekend.

·
Registered
3 Posts
Als fan van PEC en silent volger heb ik toch maar even een accountje aangemaakt om hier even mee te kunnen praten. :)

De uitbreiding die ze, mits ze in de eredivisie blijven, van plan zijn om te voltooien moet de capaciteit vergroten naar 13.000. Het huidige capaciteit is 11.500.

Waarschijnlijk zijn de staanplaatsen op noord ook onderdeel van de uitbreiding. Dit werd nog niet goedgekeurd door de knvb maar ik kan me niet voorstellen dat dit volgend seizoen ook wordt tegengehouden.

·
AARRGGHH
1,123 Posts
Waarom wordt er niet over de hele lengte doorgetrokken? Beetje half werk dit. Houd je nog die ultiem lelijke muren.
Van een van de lelijkste stadions van het land, kun je met simpele aanpassingen, een van de knapste maken.

·
Registered
54 Posts
Waarom wordt er niet over de hele lengte doorgetrokken? Beetje half werk dit. Houd je nog die ultiem lelijke muren.
Van een van de lelijkste stadions van het land, kun je met simpele aanpassingen, een van de knapste maken.
Nou, een van de knapste is ook weer een groot woord...

·
1,037 Posts
Discussion Starter #179
Nou, een van de knapste is ook weer een groot woord...
De lelijkste ook.

Ik heb nog geen aanvullende informatie over de uitbreiding gevonden.
De begane grond onder de Henk Timmer tribune wordt door de club zelf gebruikt en voor de meeste ruimtes gebruiken ze ook de deuren die toegang geven tot het veld. Dat zal het lastigst zijn om op te lossen. Niet onmogelijk, maar dat zal waarschijnlijk de reden zijn om het nu zo te doen. Op deze wijze kan het meteen zonder interne aanpassingen gerealiseerd worden en staat er een basis voor de verdere uitbreiding.

·
235 Posts
Op zich ben ik het hier wel mee eens, maar er moet uiteraard gewerkt worden met de financiële middelen die men heeft. Naar ik begrepen heb wordt het stadion in de toekomst nog verder uitgebreid tot een capaciteit van 14.500, afhankelijk van de vraag op welk niveau PEC zal spelen. Deze uitbreiding van de Henk Timmer-tribune vind ik dan ook nog niet zo gek bedacht. Waar ik wel bang voor ben is dat het geheel er door deze uitbreiding rommelig uit gaat zien, net zoals dat de stoeltjes van de Stentor-tribune een veel diepere kleur blauw hebben dan de stoeltjes op de Fred Patrick-tribune... :eek:hno:

161 - 180 of 201 Posts