SkyscraperCity banner

5581 - 5596 of 5596 Posts

·
Bas
13,489 Posts
Niet een beetje teveel van het goede, 2 Van der Valk hotels in Zwolle? Bij mij in de stad hebben ze ook 2 Van der Valk hotels, genaamd Leeuwarden-Hurdegaryp en Leeuwarden-Goutum, ze kunnen elkaar noch luchten, noch zien. Raar bedrijf dus, maar je kunt er wel lekker eten. Zwolle Hessenpoort komt bij ons ook nog wel een keertje aan de beurt voor de tournedos.

·
Registered
1,043 Posts

Interessant actueel document over spoorzone met veel impressies. Veel hogere gebouwen. Hier wordt ik wel erg blij van!
Screenshot_20200629-024144.jpg
Screenshot_20200629-024306.jpg
Screenshot_20200629-024225.jpg
Screenshot_20200629-024327.jpg
Screenshot_20200629-024532.jpg
Screenshot_20200629-024242.jpg
Screenshot_20200629-024207.jpg

·
Registered
1,229 Posts
Het lijkt er steeds meer op dat er daadwerkelijk een hoog gebouw gaat komen op de plek tussen het stadskantoor en de busbrug. Op vrijwel alle conceptuele impressies van meerdere partijen is daar een hoogte accent ingetekend.
Dat zou Hanzeland echt goed doen en de stedelijkheid van de spoorzone nog een stuk meer versterken :D

·
Registered
1,229 Posts
Ik tel 6 'Zwolse Prominenten', die tot 70 meter hoog kunnen worden en meerdere gebouwen tegen de 45 meter.
De Ambitie is er in ieder geval, nu eens kijken hoe daadkrachtig ontwikkelaars gaan zijn de komende 10 jaar.

''Er komen ca. 3.000 - 4.000 woningen in de Spoorzone. Dit is mogelijk door nieuwbouw in combinatie met transformatie van bestaande kantoorpanden.
Dit woningaantal betekent dat de Spoorzone fors wordt verdicht en een hoogstedelijk karakter krijgt.
Een enorme impuls aan het gebied ten behoeve van de schaalsprong en verstedelijking van Zwolle maar ook ten gunste van de huidige bewoners en gebruikers. Hoogstedelijk woonmilieu De vier woonambities van Zwolle (sterke groeistad, vernieuwende woonstad, solidaire leefstad en duurzame deltastad) gelden als leidend principe voor de Spoorzone. Het karakter van het wonen in de Spoorzone voegt een nieuw type woonmilieu toe aan Zwolle.
Het gaat om een gemengd woon-werkmilieu in een (hoog)stedelijke setting. Het woningbouwprogramma van de Spoorzone sluit aan bij de schaalsprong in stedelijkheid, waartoe in 2019 door het Concilium is opgeroepen''

251605

1.jpg

·
Registered
560 Posts
Leuke impressies allemaal en ik hoop écht dat de kans wordt gegrepen bij Hanzeland/Spoorzone, maar het zou ook fijn zijn als er daar 'gewoon' eens gebouwd gaat worden, vooral de Hanzebad-locatie is al vééls te lang braakliggend terein..

·
Moderator
50,064 Posts
Leuke impressies allemaal en ik hoop écht dat de kans wordt gegrepen bij Hanzeland/Spoorzone, maar het zou ook fijn zijn als er daar 'gewoon' eens gebouwd gaat worden, vooral de Hanzebad-locatie is al vééls te lang braakliggend terein..
Ja ik snap eigenlijk niet waarom de ontwikkeling van het Hanzeland zo langzaam gaat. Er is eigenlijk al wel 10 jaar niks meer gebouwd volgens mij en na de sloop van het Hanzebad dacht iedereen dat het wel snel opgevuld zou worden, maar dat valt tegen. De voornaamste ontwikkeling was de transformatie van een aantal kantoorpanden naar woningen.

Ik ben wel benieuwd hoe ze dit toch wat verkeersluw willen houden. De Hanzelaan en Koggelaan hebben nu maar weinig verkeer, zeker buiten de spits rijdt er vaak maar af en toe een auto of bus. Maar als er duizenden woningen bij gaan komen zullen die mensen ook gaan reizen. De Koggelaan is niet zo geschikt voor hoge intensiteiten: geen twee gemarkeerde rijstroken en maar relatief smalle fietsstroken. Bij hoge intensiteiten zullen verkeersdeelnemers meer in het gedrang gaan komen. De meeste conflicten nu zijn eigenlijk tussen fietsers op de Koggelaan en massa's studenten die de weg willen kruisen.

·
Registered
1,043 Posts
Ja ik snap eigenlijk niet waarom de ontwikkeling van het Hanzeland zo langzaam gaat. Er is eigenlijk al wel 10 jaar niks meer gebouwd volgens mij en na de sloop van het Hanzebad dacht iedereen dat het wel snel opgevuld zou worden, maar dat valt tegen. De voornaamste ontwikkeling was de transformatie van een aantal kantoorpanden naar woningen.

Ik ben wel benieuwd hoe ze dit toch wat verkeersluw willen houden. De Hanzelaan en Koggelaan hebben nu maar weinig verkeer, zeker buiten de spits rijdt er vaak maar af en toe een auto of bus. Maar als er duizenden woningen bij gaan komen zullen die mensen ook gaan reizen. De Koggelaan is niet zo geschikt voor hoge intensiteiten: geen twee gemarkeerde rijstroken en maar relatief smalle fietsstroken. Bij hoge intensiteiten zullen verkeersdeelnemers meer in het gedrang gaan komen. De meeste conflicten nu zijn eigenlijk tussen fietsers op de Koggelaan en massa's studenten die de weg willen kruisen.
Opzich is het wel goed dat er wat gewacht is met bouwen, plannen die 5 jaar geleden bijvoorbeeld bekend waren zijn kleinschaliger dan wat er nu gaat gebeuren, de gemeente wil nu meer hoog stedelijk bouwen met 3000 tot 4000 woningen, 5 jaar geleden hadden ze 1000 woningen in gedachte.
Het lijkt nu eindelijk wat te worden, de ontwikkelingen en samenwerking tussen ontwikkelaars, gemeente en woningbouwcorporaties lijken de projecten in stroom versnelling te komen. Zal mooi zijn als het grootste deel van de geplande nieuwbouw rond 2025 gerealiseerd is.

·
Registered
1,043 Posts
Zwolle wil woontorens bouwen van 70 meter hoog, bijna dezelfde hoogte als de Pepersbus. Dat staat in de zogenoemde Omgevingsvisie die een doorkijk geeft naar de toekomst.

De nieuwe hoogbouw in Zwolle verschilt per gebied. In de nabijheid van de binnenstad moet nieuwe hoogbouw zich verhouden tot de Peperbus en zal het maximaal 35-45 meter hoog zijn.
Op enige afstand van de binnenstad (in de Omgevingsvisie Stadsruit genoemd), met projecten zoals, de Spoorzone, Oosterenk, Zwarte Waterallee, zijn er volgens de gemeente kansen voor hoogbouw tot 70 meter. In de wijken is hoogbouw gekoppeld aan de (hoofd)centra mogelijk tot max 25m.

De Peperbus van 72 meter (tot het haantje) geldt bij de hoogbouw als ‘toetstoren’.

·
Registered
560 Posts
Zwolle wil woontorens bouwen van 70 meter hoog, bijna dezelfde hoogte als de Pepersbus. Dat staat in de zogenoemde Omgevingsvisie die een doorkijk geeft naar de toekomst.

De nieuwe hoogbouw in Zwolle verschilt per gebied. In de nabijheid van de binnenstad moet nieuwe hoogbouw zich verhouden tot de Peperbus en zal het maximaal 35-45 meter hoog zijn.
Op enige afstand van de binnenstad (in de Omgevingsvisie Stadsruit genoemd), met projecten zoals, de Spoorzone, Oosterenk, Zwarte Waterallee, zijn er volgens de gemeente kansen voor hoogbouw tot 70 meter. In de wijken is hoogbouw gekoppeld aan de (hoofd)centra mogelijk tot max 25m.

De Peperbus van 72 meter (tot het haantje) geldt bij de hoogbouw als ‘toetstoren’.

Artikel in de Stentor over de NIMBY's/azijnzeikers/senioren die nu benadeeld worden in 'hun woongenot', "Zwolle moet geen New York worden", "waar moeten al die auto's dan heen?" in 3,2,1... o_O

5581 - 5596 of 5596 Posts